Go' st.car - hvilke ?
Fra : André T.

Dato : 09-07-04 21:32

Jeg har lige solgt min varevogn, og skal ud og finde en st.car.

Jeg har ca. 20km til arbejde, og MEGET i tvivl hvad der er smart at
købe...

Kan købe op til ca. 250K, hvis den er ny, og ca. 150K, hvis den er
brugt.. Og jeg gider ikke noget under 100hk :)

Benzin el. Diesel ?
Ny el. Brugt ?

Nogen der kender en model, der bare er perfekt, uden børnesygdomme
osv. ?

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

Fra : Th Frydensberg

Dato : 09-07-04 21:57

"André T." wrote:

> Jeg har lige solgt min varevogn, og skal ud og finde en st.car.

Renault Kangoo ell. ligende , peugeot , opel , citroen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 09-07-04 22:58

> [...]
>
> Benzin el. Diesel ?
> Ny el. Brugt ?
>
> Nogen der kender en model, der bare er perfekt, uden børnesygdomme

Til den pris vil du næsten kunne få en Skoda Octavia 1.9TDi Tour. Den koster
265.000kr + metal og levering, men hvis du ikke har en byttebil du skal af
med vil du kunne opnå en fornuftig rabat, så det til sidst kun er håndører
den kommer over dit budget. Så får du en solid og gennemprøvet bil der kører
langt på literen og som holder prisen særdeles godt. I forhold til
indkøbsprisen finder du nok ikke en billigere bil.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 23:08

"André T." <fisker@kutter.nordsoen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Benzin el. Diesel ?
> Ny el. Brugt ?
>
> Nogen der kender en model, der bare er perfekt, uden børnesygdomme

Når du har fundet ud af hvilken bil du vil have skal du, som du selv spørger
om, finde ud af om det skal være diesel eller benzin. Brug derfor denne:
http://dr.dk/forbrug/biler/FDM/diesel_benzin.htm

Hvad med en dejlig Peugeot 206 SW eller 307 St.car?
Den billigste 307 St.car koster lige under 250000, mens 206 SW'eren fås fra
180000

Fra : André T.

Dato : 10-07-04 00:30

> [...]
>
>Hvad med en dejlig Peugeot 206 SW eller 307 St.car?
>Den billigste 307 St.car koster lige under 250000, mens 206 SW'eren fås fra

Det ser ikke ud til det kan betale sig med en dieselbil, når jeg ikke
har så langt til arbejde...

Hvad med en Ford Focus 1.6 100hk ??... den går pænt langt på literen,
har jeg set..

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-04 13:50

> Hvad med en Ford Focus 1.6 100hk ??... den går pænt langt på literen,
> har jeg set..

Har næsten lige købt en Focus stc, godt nok en 1.8 men den køre sq fint. Er
vældig glad for den. det er endda lykkedes for mig at få plads til en
barnevogn og en 60 kg hund i den.

Mvh Martin

Fra : Martin Sorensen

Dato : 10-07-04 14:48

In article <7uvte01gdgv4vmso8rmqkhv9jcvb29vris@4ax.com>, André T.
<fisker@kutter.nordsoen> wrote:

> Jeg har lige solgt min varevogn, og skal ud og finde en st.car.

Sjovt, vi overvejer noget lignende her i efteråret. (men fra 4-dørs).

> Jeg har ca. 20km til arbejde, og MEGET i tvivl hvad der er smart at
> købe...

Hvor meget kører du om året? Jeg har 16km, kører ca 20000 om året, og for
os ville det kunne betale sg med diesel for mange af modellerne.

> Kan købe op til ca. 250K, hvis den er ny, og ca. 150K, hvis den er
> brugt.. Og jeg gider ikke noget under 100hk :)

Husk på at 90 dieselheste ofte føles som 100-110 benzinheste.

> Benzin el. Diesel ?
> Ny el. Brugt ?

Se evt på en model der er fra sidst i serien, så har man oftest fået
overstået børnesygdommene. Jeg ville se på en Octavia 1.9TDI

/Martin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-07-04 17:47

"Martin Sorensen" <santana.sorensen@THISget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Husk på at 90 dieselheste ofte føles som 100-110 benzinheste.

Jeg vil godt opleve en lille 90 hestes dieselbil der føles lige så hurtig
som min 110 hestes Uno. Det er ikke brændstoffet men trykladningen der gør
forskellen.

--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-04 18:41

> Jeg vil godt opleve en lille 90 hestes dieselbil der føles lige så hurtig
> som min 110 hestes Uno. Det er ikke brændstoffet men trykladningen der gør
> forskellen.

Men nu har praktisk talt alle nye dieselbiler jo turbo - og derfor må der jo
være sammenfald mellem diesel og trykladning.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 10-07-04 19:12

> Men nu har praktisk talt alle nye dieselbiler jo turbo - og derfor må der
jo
> være sammenfald mellem diesel og trykladning.

Der er jo også en god del benzinbiler der er trykladede. Må de så ikke være
med i selskabet?
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-04 19:18

> Der er jo også en god del benzinbiler der er trykladede. Må de så ikke
være
> med i selskabet?

Jo, da.

Men indtil videre er den en meget lille del af benzinbilerne, der har turbo,
hvorfor jeg ikke mener, det er helt i skoven at skrive, som Marting gjorde.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:27

> Men nu har praktisk talt alle nye dieselbiler jo turbo - og derfor må der
jo
> være sammenfald mellem diesel og trykladning.

*LOL*

M.v.h.