Prisen på en lastbil ?
Fra : Basil

Dato : 09-07-04 17:47

Hej NG.
Jeg kender sån' nogenlunde priserne på biler, men hvad koster lastbiler
egenligt ?
Kai

Fra : Troja

Dato : 09-07-04 18:00

Basil wrote:
> Hej NG.
> Jeg kender sån' nogenlunde priserne på biler, men hvad koster
> lastbiler egenligt ?

Øhh der er længere til Roskilde, end på cykel...

Fra : Sybil

Dato : 09-07-04 18:47

"Troja" <hot@SLETTEScool.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh der er længere til Roskilde, end på cykel...

Hvis ikke du kan svare, behøver du ikke gøre det.
Kai

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 09-07-04 19:18

"Sybil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

>Hvis ikke du kan svare, behøver du ikke gøre det.

Han svarer jo så godt det stillede spørgsmål kan besvares ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Østergaard

Dato : 09-07-04 23:29

> Basil wrote:
>
> Øhh der er længere til Roskilde, end på cykel...

Jeg syntes det er et meget relevant spørgsmål. Hvis man ser på div.
Internetsite så bliver der næste aldrig oplyst pris for brugte lastbiler.
Prøv f.eks. at tjek http://www.lastbilbasen.dk

Hvorfor skal nogle brancher holde priserne hemmelig?

Personlig finder jeg det meget besværlig at man skal ringe rundt for at
skabe sig et overblik over prisniveauet.

I Tyskland er de trådt ind i informationssamfundet og der har de fleste
lastbiler opgivet pris f.eks. på Http://www.mobile.de ,
http://www.truckscout24.de eller http://www.ebay.de hvor du kan se hvad
lastbilerne bliver solgt til hvis du gemmer linket eller auktionerne i din
mappe.

Mvh.

Brian

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 09-07-04 18:57

Basil wrote:

> Hej NG.
> Jeg kender sån' nogenlunde priserne på biler, men hvad koster lastbiler
> egenligt ?
> Kai

Her er der en masse brugte, og du kan garanteret finde mere på siden.

Fra : Lars G

Dato : 09-07-04 19:02

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
> Jeg kender sån' nogenlunde priserne på biler, men hvad koster lastbiler
> egenligt ?
> Kai

Hvad for en lastbil ? lille eller stor og hvad mærke ?????

http://www.nordania.dk/Link/80117817

Her kan du få en brugt DAF til 430.000Kr

\Lars G

Fra : ENN

Dato : 09-07-04 19:14

Afhænger jo af hvad for en lastbil det er det er jo et bredt begreb
"lastbil"

En ny Trækker koster ca 450.000,- kr

En distributionslastbil med kasse koster fra 350.000,- til 500.000 kr

Der er ingen sindsyge afgifter på lastbiler - kun moms'

Fra : Sybil

Dato : 09-07-04 19:21

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En distributionslastbil med kasse koster fra 350.000,- til 500.000 kr
>
> Der er ingen sindsyge afgifter på lastbiler - kun moms'

Tak for det.
Jeg troede egenligt at de var meget dyrere, men det afhænger nok af hvor
meget der skal bygges på dem ?
Kai

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-07-04 12:44

> En ny Trækker koster ca 450.000,- kr

> En distributionslastbil med kasse koster fra 350.000,- til 500.000 kr

Ja, så let kunne der svares.

Kort og præcist - selvom der blev spurgt "åbent".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Sybil

Dato : 10-07-04 14:15

> Ja, så let kunne der svares.
>
> Kort og præcist - selvom der blev spurgt "åbent".

Det var ikke så svært, selvom nogen tidlige svar incinuerede det
Kai

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 10-07-04 17:27

ENN wrote:

> En ny Trækker koster ca 450.000,- kr
>
> En distributionslastbil med kasse koster fra 350.000,- til 500.000 kr
>
> Der er ingen sindsyge afgifter på lastbiler - kun moms'

Hvor langt kører en trækker egentlig på en liter diesel når den
ikke har noget at slæbe på, det kunne da være festligt at bruge
sådan en som autocamper..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-07-04 21:10

Thomas Strandtoft wrote:

> Hvor langt kører en trækker egentlig på en liter diesel når den
> ikke har noget at slæbe på, det kunne da være festligt at bruge
> sådan en som autocamper..

4-6 kmt/l

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 11-07-04 11:39

"Hans L. Jørgensen" wrote:

> 4-6 kmt/l

Okay, det er faktisk mere end det mobilhome en bekendt havde der
var baseret på en Dodge Van..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-07-04 19:45

Basil wrote:
> Hej NG.
> Jeg kender sån' nogenlunde priserne på biler, men hvad koster
> lastbiler egenligt ?
> Kai

Det er altså noget af et spørgsmål at stille.

En kassevogn f.eks. 4000 kg total. ca. 150,000 kr. eller et specialbygget
blokvognstog der kan bære 150 tons drejelig på alle aksler, undtaget de
trækkende hjulaksler, pris 1 - 2 mill kr..

Jo der er vide grænser

Fra : Sybil

Dato : 10-07-04 12:20

> [...]
> specialbygget blokvognstog der kan bære 150 tons drejelig på alle
> aksler, undtaget de trækkende hjulaksler, pris 1 - 2 mill kr..

Tak for jeres svar.
Det var informativt, og nu har jeg en ide om hvad sådan en sag koster (ikke
fordi jeg skal bruge det til noget )
Kai

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-04 21:28

Hans L. Jørgensen wrote:

> eller et
> specialbygget blokvognstog der kan bære 150 tons drejelig på alle
> aksler, undtaget de trækkende hjulaksler, pris 1 - 2 mill kr..

Den sidste blokvognstrækker (kun trækkeren) jeg var med til at lave, den
rundede de 3 mill.
Jeg tvivler stærkt på at du kan få et helt 150t træk for 2 mill.

Per
www.perbeer.ninja.dk