mercedes igen
Fra : Katrine & Bo

Dato : 09-07-04 08:53

(Undskyld hvis jeg poster dette indlæg igen, men har haft lidt problemer med
puteren)

Jeg har prøvet at regne lidt på det, dette er kun et tænkt eksempel, og jeg
planlægger ikke at købe nogen af bilerne...

En Tysk MB 190E 2,0 som er fra 1986 og har kørt 196.000km, koster omregnet
cirka 8500kr
http://makeashorterlink.com/?B3D6562C8

En Dansk MB 190E 2,0 som er fra 1986 og har kørt 286.000km koster cirka
40.000kr
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=415570&page=1

afgiften som jo var på cirka 62% af den danske købssum, vil således være
cirka 24.800kr Dertil kommer sikkert nogle administrative gebyre, og dansk
syn +
nummerplader. Måske også et tillæg for ikke at have kørt så langt ??

Men alligevel er 24.800 + 8.500 = 33.300kr alligevel noget mindre for en bil
som har kørt cirka 90.000 km, mindre.
Er jeg helt gal på den, med denne udregning... ??
Hvis ikke, er jeg ikke i tvivl om, hvor jeg vil hente min MB.

Mange Hilsner
Bo