Misundelsesafgift
Fra : Lykke

Dato : 08-07-04 06:28

Hvornår blev misundelsafgiften afgiften for gule plader indført?. Jeg havde
set på en bil som var fra 2000 hvor ejeren fortalte mig de betalte 9000 kr
om året i afgift.
Jeg har brug for årstallet eller datoen da jeg er intereseret i at købe en
gulpladebil til lidt erhverv og lidt fritid.

Poul

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-07-04 07:05

Lykke faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> [...]
> Jeg har brug for årstallet eller datoen da jeg er intereseret i at købe en
> gulpladebil til lidt erhverv og lidt fritid.

2. juni 1998.
Du skal i øvrigt være opmærksom på at hvis det er både erhverv og privat
kørsel bliver misundelsesafgiften nedsat (halveret?), uanset fordelingen af
kørsel.
Og hvis køretøjet har en totalvægt på < 2000 kg så bliver den markant
mindre.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Lykke

Dato : 08-07-04 08:38

Tak for et hurtigt og fyldesgøren svar.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Henrik B.

Dato : 08-07-04 18:58

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har brug for årstallet eller datoen da jeg er intereseret i at købe en
> gulpladebil til lidt erhverv og lidt fritid.

Når bilen skal benyttes til både erhverv og privat, udfylder du blot en Tro-
& Loveerklæring hos forhandleren. Så koster det kun det halve af den ekstra
vægtafgift på 5040,- årligt.

M.v.h.