Værkstedshåndbøger hvor købes de ?
Fra : ole holte

Dato : 07-07-04 21:29

Værkstedshåndbøger hvor købes de ? på dansk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-07-04 21:37

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev :

>Værkstedshåndbøger hvor købes de ? på dansk

de klassiske steder - Køsters boghandel i randers, Birgers billige
bilbøger - prøv at søge med google, og de dukker op

(du skal ikke forvente alle findes på dansk)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-07-04 21:36

> de klassiske steder - Køsters boghandel i randers, Birgers billige
> bilbøger - prøv at søge med google, og de dukker op

Sjovt du nævner Køsters. Har købt min håndbog til Civic'en der, fik en god
pris Godtnok er den Tysk, men pyt.

Ekspedienten (en af mine venners meget gode bekendte) ved ikke ret meget om
biler - men ALT om de bøger han sælger, tro mig. Det er SUVERÆN service!

// Troels

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 07-07-04 21:45

"Troels [around 9000]" <trol@FJERNaats.dk> skrev :

>Sjovt du nævner Køsters. Har købt min håndbog til Civic'en der, fik en god
>pris Godtnok er den Tysk, men pyt.

Køsters er da nævnt ret så ofte - ;)

>Ekspedienten (en af mine venners meget gode bekendte) ved ikke ret meget om
>biler - men ALT om de bøger han sælger, tro mig. Det er SUVERÆN service!

De er slet ikke så ringe endda derovre i randers ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : ole holte

Dato : 07-07-04 22:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Køsters er da nævnt ret så ofte - ;)

TAK - selvfølgelig havde jeg hørt om Køsters men Google viste "dem" ikke ved søgning på
værkstedshåndbog

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 07-07-04 22:08

> De er slet ikke så ringe endda derovre i randers ;)

Jeg skal derned imorgen Så hvis der er nogle Nordjyder der skal ha en
bog med må de da råwe til

// Troels

Fra : Verner Johnsen

Dato : 07-07-04 22:55

On Wed, 7 Jul 2004 22:36:04 +0200, "Troels [around 9000]"
<trol@FJERNaats.dk> wrote:

>Ekspedienten (en af mine venners meget gode bekendte) ved ikke ret meget om
>biler - men ALT om de bøger han sælger, tro mig. Det er SUVERÆN service!

Claus Olsen ?
Ja, han er skrap.

Jeg besøgte butikken i ugen op til Påske for et par år siden, og mens
jeg kiggede på bøger, kunne jeg følge hans ihærdighed for at
fremskaffe "den" bog, som en kunde stod og manglede.
Bogen var bestilt hjem fra USA, og den skulle være fremme, så kunden
kunne komme til at renovere sin bådmotor i påskeferien. Men på grund
terror-/bombefrygt var bogen endt på et karantænelager i USA, og den
bog kom bare ikke nogen steder før efter påske.

I den times tid jeg var i butikken lykkedes det ham at finde ud af, at
der fandtes et eksemplar af bogen på et ikke offentligt tilgængeligt
bibliotek et eller andet sted i Danmark.
Den eneste mand, der havde adgang til denne bog, var taget på ferie,
men det lykkedes Claus at overtale nogen til at give mandens
mobiltelefonnummer, og derefter efter et par forgæves opkald at
overtale manden til at låne bogen ud og til at tage ind fra
sommerhuset, eller hvor han nu var, for finde bogen og sende den til
Randers.

Som Claus sagde bagefter: "Jamen, jeg havde lovet at have bogen hjemme
inden påske, og manden skal bruge den".

Og så har han et ufatteligt godt overblik over indholdet af de 4
reolkilometer motorliteratur de har.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 07-07-04 23:07

> [...]
> Randers.
>
> Som Claus sagde bagefter: "Jamen, jeg havde lovet at have bogen hjemme

Respekt!!!

Der var også fuld service da jeg skulle bruge instruktionsbog og
servicehæfte til en Ford Sierra Cosworth 4x4 fra 1992 :) Fik det med posten
dagen efter og til en fin pris!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Cosworth POWER

Dato : 07-07-04 23:08

> Værkstedshåndbøger hvor købes de ? på dansk

Orig. værsktedshåndbøger tror jeg ikke kan købes i Randers, men kig evt. på
ebay, hvor div. ting og sager sælges. Jeg har bl.a. fundet orig. Ford
værkstedshåndbøger til min Ford Sierra Cosworth 4x4 på ebay.co.uk...

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-07-04 23:11

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Orig. værsktedshåndbøger tror jeg ikke kan købes i Randers, men kig evt.

> ebay, hvor div. ting og sager sælges. Jeg har bl.a. fundet orig. Ford
> værkstedshåndbøger til min Ford Sierra Cosworth 4x4 på ebay.co.uk...

Der findes mange gode ting der.

Jeg har lige købt 2 x 2 spritnye originale bremseklodser i original
indpakning til Mortens Silvia.

Jeg fik dem for 2,5£, men måtte bøde 10£ i fragt.

På den anden side, hvor finder jeg bremseklodser til den pris...

Hr. Bjørn

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-07-04 09:16

> Jeg fik dem for 2,5£, men måtte bøde 10£ i fragt.
>
> På den anden side, hvor finder jeg bremseklodser til den pris...

Samme her - købte bl.a. også 2 orig. Ford/Motorcraft skiver til
Cossie'en.... de kostede 21GBP + 20GBP fragt = 450DKK. Pris hos Ford er
2500DKK, så lidt af en besparelse ;)