Luk visiret!
Fra : Adam Christensen

Dato : 08-05-01 21:17

Hej NG,

Et lille råd som de garvede sikkert griner af: Tag og luk visiret - også når
det er varmt og hastigheden lav.

I dag fik jeg besøg af en hveps i integralhjelmen midt på Frederikssundsvej
i myldretiden - ikke sjovt! Den summede rundt omkring kinden og hagen og det
tog foruroligende lang tid for mig at få den ud, selvom jeg drejede hovedet
og brugte handsken. Heldigvis var den så fortumlet at den ikke stak og
heldigvis gled trafikken glat i det korte tidsrum jeg boksede med den - men
det kunne godt være gået galt :-/

Fremover lukker jeg visiret - altid!

--
Adam
SV650S

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-05-01 21:40

har prøvet det samme for et par år siden, ikke sjovt.
Jeg åbnede så visiret og den fløj da heldigvis ud, var lige bange den ville
ryge ind på mig

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

Fra : Bo Thomsen

Dato : 08-05-01 22:06

> har prøvet det samme for et par år siden, ikke sjovt.

det er lige så stor en pestilens alle steder i natur omr. er der alverden
små sorte dyr man får i øjnene eller munden, og i byerne er det bare
smågrus, skidt og møj man får i ansigtet - men det er sku varmt inde i den
sorte hjelm lige meget hvor fancy de skide udluftningssystem er.
mvh
Bo Thomsen - der spiser mens han kører ( når visiret ikke er lukket )
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-05-01 22:07

Ja, den slags lærer man jo af. Men det var da godt der ikke skete noget.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 08-05-01 23:31

> I dag fik jeg besøg af en hveps i integralhjelmen midt på
Frederikssundsvej
> i myldretiden - ikke sjovt!

Hehe - jeg har oplevet det på landevejen med lukket visir. Ca. 90-100 km/t,
og pludselig blev en lille bi eller sådan noget suget op under hjelmen og
ind i den. Jeg måtte stoppe helt op før jeg kunne få den ud. Indtil da sad
den bare indvendig i læ på det lukkede visir - spooky!

Mvh
Steen

Fra : Adam Christensen

Dato : 09-05-01 07:49

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message

> Hehe - jeg har oplevet det på landevejen med lukket visir. Ca. 90-100
km/t,
> og pludselig blev en lille bi eller sådan noget suget op under hjelmen og
> ind i den.

Af samme grund har jeg monteret det lille stykke tilbehør der fulgte med
hjelmen, der lukker hullet for neden mellem hjelmkanten og halsen.
Paradoksalt nok var det faktisk det stykke "stof" som hvepsen i går blev
fanget i. Sikkerhedsudstyret skal bruges sammen og ikke hver for sig - lidt
lige som sikkerhedssele og airbags

--
Adam

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 08-05-01 22:49

Adam Christensen wrote:

> [...]
> heldigvis gled trafikken glat i det korte tidsrum jeg boksede med den - men

Jeg husker engang for mange år siden, et kæmpe chock jeg fik. Bedst som
jeg accelererede ud gennem en god blød kurve, lød der et ordentligt brag
og visiret (som stod på klem) fik en ret stor gul plet midt på. Jeg tror
at det var en brumbasse efter mængden af gult slim at dømme.

Hvad er forresten det sidste der farer gennem fluens hovede når den
bliver splattet ud på kåbeglasset ?

Røvhullet!
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000

Fra : james

Dato : 09-05-01 05:52

> Jeg tror
> at det var en brumbasse efter mængden af gult slim at dømme.

But I'll bet he didn't have the guts to do that again!

-james

(Hvis I forstår dette, vil jeres engelsk-lærere blive meget tilfredse.....)

; - )

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:09

james wrote:

> But I'll bet he didn't have the guts to do that again!

*lol*

> (Hvis I forstår dette, vil jeres engelsk-lærere blive meget
> tilfredse.....)

Pøh
--
mvh Jes Vestervang - engelsk A. Jeg tror bare min lærer var blevet knotten
hvis jeg ikke fattede den

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-05-01 18:15

james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article
<3AF8CD07.2C045C6C@post5.tele.dk>...

> But I'll bet he didn't have the guts to do that again!
>
> -james
>
> (Hvis I forstår dette, vil jeres engelsk-lærere blive meget
tilfredse.....)

Jeg havde altså kun _en_ engelsk lærer (af gangen altså...)

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-05-01 23:29

Adam Christensen wrote:
-klip-
> Fremover lukker jeg visiret - altid!

Jeg husker engang i de glade knallertdage hvor jeg kørte rundt i t-shirt,
og fik en bi ind i den. Den stak mig 2 gange inden jeg fik stoppet, og ham
min kammerat der sad bagpå grinede helt åndssvagt, fordi han syntes at det
så så sjovt ud, da jeg prøvede at vifte det dumme dyr ud ved at smide
t-shirten delvist Skøre ting der foregik dengang
Har insekterne forresten ikke ændret konsistens her i de sidste par uger?
Jeg har lagt mærke til at de er begyndt at sige plonk! istedet for plunk.

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Bent Madsen

Dato : 09-05-01 00:51

hæhæhæ...

jeg har da et par gange prøvet at få min middagsmad på vej hjem fra skole..
Ik rart... sådan en go flue smager altså ik særligt rart...
..... den gik sgu rent ned... den havde besluttet sig for lidt
kamikazeflyvning... for den nærmest SKØD sig selv ned i halsen på mig...
brrrrr..... vammelt..

hmmm.. og jo.. idag.. (lækkert vejr)..
var jeg ude og køre lidt rundt i t-shirt .... (altså.. med lang bukser og
hjelm og handsker.. )
bare rundt i t-shirt.. det er så MØG-lækkert..

der kom en .... ET eller andet brutalt og fløj ind i min mave...
med en go 90km/t.

og jeg.. SVÆRGER!!.. min mave .. (der hvor den ramte) er KNALD-lilla...
... det gjorde SÅ forbistret ondt...
.... lorte ... bi.. (eller hvad det nu var.... fugl ? måske?)

...... hygge

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-05-01 07:43

hehe, hvem sagde at vores MC-tøj skal beskytte os mod styrt alene )

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 16:15

Bent Madsen wrote:

> [...]
> .... den gik sgu rent ned... den havde besluttet sig for lidt
> kamikazeflyvning... for den nærmest SKØD sig selv ned i halsen på mig...

Lidt ligesom min mor der engang var til noget et-eller-andet. De fik
serveret noget salat, og min mor kunne smage/mærke en eller anden underlig
ting i munden. Efter at have smasket lidt på den i et stykke tid, skulle
hun da se hvad pokker det var: Et stk. gennemsmasket flue Bagefter har
man nok en lidt underlig smag i munden

> hmmm.. og jo.. idag.. (lækkert vejr)..
> var jeg ude og køre lidt rundt i t-shirt .... (altså.. med lang bukser og
> hjelm og handsker.. )
> bare rundt i t-shirt.. det er så MØG-lækkert..

*tsk*tsk* Sikke dog en fæl vane at få :-/ Men jeg kender godt den dejlige
luftige fornemmelse, jeg er bare ræd for at gøre det til en vane.

> der kom en .... ET eller andet brutalt og fløj ind i min mave...
> med en go 90km/t.

Hvordan tror du så ikke den har det?!?

> og jeg.. SVÆRGER!!.. min mave .. (der hvor den ramte) er KNALD-lilla...
> .. det gjorde SÅ forbistret ondt...
> ... lorte ... bi.. (eller hvad det nu var.... fugl ? måske?)

Hmm, jeg har også snittet en fugl med 90km/t. Jeg tror jeg brækkede dens
ene vinge (det var den jeg ramte). Pokkers tingester....

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-05-01 18:14

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
<9tmbd9.vc1.ln@jes.etellerandet.com>...

> Hmm, jeg har også snittet en fugl med 90km/t. Jeg tror jeg brækkede dens
> ene vinge (det var den jeg ramte). Pokkers tingester....

....Og var det ikke Peder der fik stjålet et sidespejl på Millen af en
fasan?

*fnis*

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-01 18:55

Mikkel Christensen wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
> <9tmbd9.vc1.ln@jes.etellerandet.com>...

> ...Og var det ikke Peder der fik stjålet et sidespejl på Millen af en
> fasan?

*GRILL* Frække tingester

> *fnis*

*FNIS*!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Biker Mike

Dato : 09-05-01 22:09

> [...]
> .. det gjorde SÅ forbistret ondt...
> ... lorte ... bi.. (eller hvad det nu var.... fugl ? måske?)

Oh yes ! de kan blive forbavsende store og slå forbandet hårdt, jeg har
engang fået er pænt blåt øje af en oldenburre på størrelse med en høne
(efter slaget at dømme) på vej igennem Kongelundsskoven på Amager, og den
splattede ingengang ud.

Hilsen Michael