/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Budkørsel kontra færdselsloven :0(
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 06-07-04 21:12

Kære NG

Som berettet om før kører jeg pt som reklame bud.

Jeg havde først antaget at det skulle være ligetil med henhold til
færdselsloven, men har måtte sande at de to ting i nogle tilfælde ikke
kan komme overens .

Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
husejere.

Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
som posten faktisk fra tid til anden også gør)

Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.

Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
hellere mere trælst .
--
Mvh
Flemming Jacobsen

 
 
Jørgensen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgensen


Dato : 06-07-04 21:53

Du må jo heller ikke køre for stærkt eller over for rødt, bare for at
forkorte din arbejdes dag.
Så nej til kørsel på cykel sti osv.
Post Danmark må heller ikke.

Ellers må du fortælle din arbejdsgiver at du ikke kan nå at udføre dit job,
på den tid han giver dig.
Det er da dumt at selv skulle betale bøder for at udføre jobbet, han betaler
dem ikke.

Henrik




Thunderbird [7100] (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 06-07-04 22:24

On Tue, 6 Jul 2004 22:52:40 +0200, "Jørgensen"
<brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:

>Du må jo heller ikke køre for stærkt eller over for rødt, bare for at
>forkorte din arbejdes dag.
>Så nej til kørsel på cykel sti osv.
>Post Danmark må heller ikke.

Ved skam godt at jeg ikke må. Men sådan noget som at kører over rødt
gider jeg ikke.

Men er trods alt hurtigere at kører fra hus til på fortov/cykelsti, end
at skulle enten bakke/kører ind og ud af folk indkørsler eller holde ofg
spærre en hel vejbane og derved blokerer en hel vejbane til en
hovedindfaldsvej.

>Ellers må du fortælle din arbejdsgiver at du ikke kan nå at udføre dit job,
>på den tid han giver dig.

Er ikke så meget et spørgsmål om den tid han giver mig for jeg er
rimelig "selv" i kontrol over hvor lang tid jeg vil bruge indenfor visse
grænser. Men jeg har ikke lyst til at slæbe 100-200 reklame aviser
langt, for derefter at slæbe resterne tilbage igen, bare for at finde en
parkeringsplads.

>Det er da dumt at selv skulle betale bøder for at udføre jobbet, han betaler
>dem ikke.

Tja, så må man bare arbejdede det hårdere eller håbe på at politiet kan
se fornuften i det man gør når/hvis at de endelig kommer. Men hvis de
giver mig en bøde for det og ikke bare en advarsel så må jeg jo blokerer
"alt" trafiki min færdselsretning, hvis at det er det der skal til.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Deaster (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 07-07-04 07:40

Thunderbird [7100] wrote:

> On Tue, 6 Jul 2004 22:52:40 +0200, "Jørgensen"
> <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:
>
> > Du må jo heller ikke køre for stærkt eller over for rødt, bare for
> > at forkorte din arbejdes dag.
> > Så nej til kørsel på cykel sti osv.
> > Post Danmark må heller ikke.
>
> Ved skam godt at jeg ikke må. Men sådan noget som at kører over rødt
> gider jeg ikke.
>
> Men er trods alt hurtigere at kører fra hus til på fortov/cykelsti,
> end at skulle enten bakke/kører ind og ud af folk indkørsler eller
> holde ofg spærre en hel vejbane og derved blokerer en hel vejbane til
> en hovedindfaldsvej.

Ja, for det er jo ikke specielt irriterende når du blokerer cykelstien
of fortovet ?



--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Thunderbird [7100] (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-07-04 17:35

On 07 Jul 2004 06:40:10 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Thunderbird [7100] wrote:
>
>> On Tue, 6 Jul 2004 22:52:40 +0200, "Jørgensen"
>> <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:
>>
>> > Du må jo heller ikke køre for stærkt eller over for rødt, bare for
>> > at forkorte din arbejdes dag.
>> > Så nej til kørsel på cykel sti osv.
>> > Post Danmark må heller ikke.
>>
>> Ved skam godt at jeg ikke må. Men sådan noget som at kører over rødt
>> gider jeg ikke.
>>
>> Men er trods alt hurtigere at kører fra hus til på fortov/cykelsti,
>> end at skulle enten bakke/kører ind og ud af folk indkørsler eller
>> holde ofg spærre en hel vejbane og derved blokerer en hel vejbane til
>> en hovedindfaldsvej.
>
>Ja, for det er jo ikke specielt irriterende når du blokerer cykelstien
>of fortovet ?

Blokerede det ikke, holdte ca 50% af både fortov og cykelsti fri. Men nu
er det ikke ligefrem fordi at så sinsdsygt mange går/cykler. Og er trods
alt nemmere for en fodgænger at gå uden om en bil, end det er for en bil
at komme uden om en bil, mens at der er modgående trafik.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Lars Frandsen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 07-07-04 18:09

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:gp5me0dhf4bbkpg3kefu27lfc1omlbfom3@4ax.com...
<snip>
> Men jeg har ikke lyst til at slæbe 100-200 reklame aviser
> langt, for derefter at slæbe resterne tilbage igen, bare for at finde en
> parkeringsplads.
>

Har du overvejet at medbringe en lille trækvogn?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



Thunderbird [7100] (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-07-04 22:48

On Wed, 7 Jul 2004 19:08:58 +0200, "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:gp5me0dhf4bbkpg3kefu27lfc1omlbfom3@4ax.com...
><snip>
>> Men jeg har ikke lyst til at slæbe 100-200 reklame aviser
>> langt, for derefter at slæbe resterne tilbage igen, bare for at finde en
>> parkeringsplads.
>>
>
>Har du overvejet at medbringe en lille trækvogn?

Var en mulighed, men den kan ikke indeholde 200 aviser, men på nogle
ruter har vi dem skam også med.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas H. (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-07-04 05:53


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:da1me0tm4b8dpvau95l747lrsvp87aa6gr@4ax.com...
> Kære NG
>
> Som berettet om før kører jeg pt som reklame bud.
>
> Jeg havde først antaget at det skulle være ligetil med henhold til
> færdselsloven, men har måtte sande at de to ting i nogle tilfælde ikke
> kan komme overens .
>
> Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
> til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
> ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
> nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
> husejere.
>
> Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
> i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
> fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
> som posten faktisk fra tid til anden også gør)
>
> Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
> fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.
>
> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
> visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
> medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
> hellere mere trælst .


Siden du nu er bud, så prøv at sætte ordet "cykle" ind, i stedet for "køre".
Det er faktisk en ret god regel.

....men som hjælp, ikke kritik.

Thomas




Thunderbird [7100] (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 07-07-04 17:36

On Wed, 7 Jul 2004 06:53:23 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>> Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
>> fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.
>>
>> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
>> visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
>> medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
>> hellere mere trælst .
>
>
>Siden du nu er bud, så prøv at sætte ordet "cykle" ind, i stedet for "køre".
>Det er faktisk en ret god regel.
>
>...men som hjælp, ikke kritik.

Er ikke cykelbud, men kører rundt i en varevogn. Og at cykle rundt med
ruterne er en opgave for guder da ruterne jeg kører med næsten aldrig er
de samme og derved snildt kan ligge i hver sin side af byen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas H. (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 07-07-04 18:14


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:mh9oe0d8i79g60adq237ugvo486j3qoki2@4ax.com...

> Er ikke cykelbud, men kører rundt i en varevogn. Og at cykle rundt med
> ruterne er en opgave for guder da ruterne jeg kører med næsten aldrig er
> de samme og derved snildt kan ligge i hver sin side af byen.

Nej nej *G* Det var din fejl med "r" på køre, jeg prøvede at løse - men
frygt ikke, jeg tror at 40% af Danmarks befolkning laver denne fejl, sååå..





Thunderbird [7100] (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-07-04 22:49

On Wed, 7 Jul 2004 19:13:44 +0200, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>
>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:mh9oe0d8i79g60adq237ugvo486j3qoki2@4ax.com...
>
>> Er ikke cykelbud, men kører rundt i en varevogn. Og at cykle rundt med
>> ruterne er en opgave for guder da ruterne jeg kører med næsten aldrig er
>> de samme og derved snildt kan ligge i hver sin side af byen.
>
>Nej nej *G* Det var din fejl med "r" på køre, jeg prøvede at løse - men
>frygt ikke, jeg tror at 40% af Danmarks befolkning laver denne fejl, sååå..
>

Er det ikke at køre, og jeg kører??
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Leonard (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-07-04 23:17

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Er det ikke at køre, og jeg kører?

Jo, og læs så dit opringelige indlæg igen.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Peter G C (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-07-04 08:18

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:da1me0tm4b8dpvau95l747lrsvp87aa6gr@4ax.com...

[klip]

> Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
> til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
> ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
> nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
> husejere.
>
> Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
> i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
> fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
> som posten faktisk fra tid til anden også gør)

Det er da helt ude i hampen?

> Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
> fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.

Der er altså noget galt med dine forslag og prioriteringer.

> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
> visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
> medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
> hellere mere trælst .

Snak med din arbejdsgiver.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik Bøgh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 07-07-04 08:19

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
> visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
> medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
> hellere mere trælst .

Det er jo en evigt tilbagevendende diskussion i større byer.
Jeg syntes dog at kunne spore en forskel mellem budfirmaerne i København.
De Grønne Bude og Budstikken er nogle af de værre (f.eks. syntes jeg det er
et dybt ucharmerende træk at blokere en gade med sin varevogn), mens GLS og
Lyreco fremstår i den lidt mere positive ende.
Om forskellen ligger i at de sidstnævnte firmaer gør mere ud af at informere
chaufførerne om, hvad der anses for anstændig opførsel eller om det er
fordi de førstnævnte firmaer tit anvender underbetalte drengerøve ved jeg
ikke.
Jeg har såmend ikke noget imod at folk holder på
cykelstien/fortovet/kørebanen, så længe man viser så meget hensyn at øvrige
traffikanter har en chance for at komme forbi, og husker at se sig for før
man åbner døre o.l. (antallet af gange hvor jeg på cykel har torpederet en
taxidør ude ved Christiania kan ikke tælles på en hånd. Normalt er
taxichaufføren meget undskyldende og til at snakke med bortset fra de
enkelte gange hvor jeg er blevet truet med tæsk :( ).

> Flemming Jacobsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Hans L. Jørgensen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 07-07-04 19:23

Henrik Bøgh wrote:
> Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
>
> Det er jo en evigt tilbagevendende diskussion i større byer.
> Jeg syntes dog at kunne spore en forskel mellem budfirmaerne i
> København. De Grønne Bude og Budstikken er nogle af de værre (f.eks.
> syntes jeg det er et dybt ucharmerende træk at blokere en gade med
> sin varevogn), mens GLS og Lyreco fremstår i den lidt mere positive
> ende.
> Om forskellen ligger i at de sidstnævnte firmaer gør mere ud af at
> informere chaufførerne om, hvad der anses for anstændig opførsel
> eller om det er fordi de førstnævnte firmaer tit anvender
> underbetalte drengerøve ved jeg ikke.

Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret politik
overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer på
siden.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Henrik Bøgh (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 08-07-04 06:59

Hans L. Jørgensen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret politik
> overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer på
> siden.

Måske.
Det er i øvrigt meget sjovt. I USA havde 9 ud af 10 erhvervskøretøjer en
tekst alà "How's my driving? Call 888-111-2222" hængende bag på. Om der er
en sammenhæng ved jeg ikke, men generelt kørte de amerikanske
erhvervskøretøjer (taxa'er i New York undtaget) temmeligt pænt.

> Hans L. Jørgensen


--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Lars Ehlersen (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlersen


Dato : 08-07-04 16:04


"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
news:1190875.GzEhOZ7NPl@henrik.lan.lagengymnastik.dk...
> Hans L. Jørgensen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> > Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret
politik
> > overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer

> > siden.
>
> Måske.
> Det er i øvrigt meget sjovt. I USA havde 9 ud af 10 erhvervskøretøjer en
> tekst alà "How's my driving? Call 888-111-2222" hængende bag på. Om der er
> en sammenhæng ved jeg ikke, men generelt kørte de amerikanske
> erhvervskøretøjer (taxa'er i New York undtaget) temmeligt pænt.


De fleste seriøse firmaer har da en eller anden form for telefonnummer på
bilen.
Det er da min oplevelse.
Kører selv både med nummer og webadresse............

Lars E



Thunderbird [7100] (09-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 09-07-04 22:50

On Wed, 7 Jul 2004 20:23:03 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Henrik Bøgh wrote:
>> Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>>
>>
>> Det er jo en evigt tilbagevendende diskussion i større byer.
>> Jeg syntes dog at kunne spore en forskel mellem budfirmaerne i
>> København. De Grønne Bude og Budstikken er nogle af de værre (f.eks.
>> syntes jeg det er et dybt ucharmerende træk at blokere en gade med
>> sin varevogn), mens GLS og Lyreco fremstår i den lidt mere positive
>> ende.
>> Om forskellen ligger i at de sidstnævnte firmaer gør mere ud af at
>> informere chaufførerne om, hvad der anses for anstændig opførsel
>> eller om det er fordi de førstnævnte firmaer tit anvender
>> underbetalte drengerøve ved jeg ikke.
>
>Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret politik
>overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer på
>siden.

Det firma jeg kører for har reklamer og telefon nr på alle sider af
vognene.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Henrik Bøgh (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 10-07-04 07:23

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> On Wed, 7 Jul 2004 20:23:03 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

[...]

>>Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret politik
>>overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer på
>>siden.
>
> Det firma jeg kører for har reklamer og telefon nr på alle sider af
> vognene.

Der skal jo sådan set også være en erklæret politik over for de ansatte.
Ellers er reklamer og telefon nr. på siden af alle vognene bare endnu et
middel til at eksponere firmaet i bybilledet.
Ydermere bør man måske også indskærpe overfor sine kunder at firmaet X har
pågældende politik.

> Flemming Jacobsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Thunderbird [7100] (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-07-04 18:23

On Sat, 10 Jul 2004 08:23:07 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

>Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
>> On Wed, 7 Jul 2004 20:23:03 +0200, "Hans L. Jørgensen"
>> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>
>[...]
>
>>>Kunne måske skyldes at f.eks. et firma som Lyreco har en erklæret politik
>>>overfor de ansatte med hensyn deres færden i gadebilledet med reklamer på
>>>siden.
>>
>> Det firma jeg kører for har reklamer og telefon nr på alle sider af
>> vognene.
>
>Der skal jo sådan set også være en erklæret politik over for de ansatte.
>Ellers er reklamer og telefon nr. på siden af alle vognene bare endnu et
>middel til at eksponere firmaet i bybilledet.
>Ydermere bør man måske også indskærpe overfor sine kunder at firmaet X har
>pågældende politik.

Hvad skal den "erklærede politik" så dække over???
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Hans L. Jørgensen (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-07-04 21:41

Thunderbird [7100] wrote:
>
> Hvad skal den "erklærede politik" så dække over???

Ikke noget som skal "dækkes over", mere noget med at de ansatte skal
repræsentere firmaet på værdig og korrekt vis i trafikken.

For mit eget vedkommende har jege altid været opmærksom på ikke blot som
person at fremstå værdig over for firmaets kunder, men ligeledes at fremstå
som en god billist og vise hensyn i trafikken uanset hvilken kategori af
firma jeg har repræsenteret med firmabil og ditto logo på siden.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Henrik Bøgh (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 11-07-04 07:28

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvad skal den "erklærede politik" så dække over???

Vi får som regel en standardsvada om "at vi skal huske at vi repræsenterer
firmaet, at vi skal holde os inden for færdselsloven, at vi skal optræde
hensynsfuldt, at evt. bøder/parkeringsafgifter kan blive suppleret med
endnu en fra firmaet etc." når vi henter en firmavogn.
Sådan noget i den retning f.eks.

> Flemming Jacobsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Thunderbird [7100] (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 11-07-04 18:28

On Sun, 11 Jul 2004 08:28:16 +0200, Henrik Bøgh
<henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

>Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
>[...]
>
>> Hvad skal den "erklærede politik" så dække over???
>
>Vi får som regel en standardsvada om "at vi skal huske at vi repræsenterer
>firmaet, at vi skal holde os inden for færdselsloven, at vi skal optræde
>hensynsfuldt, at evt. bøder/parkeringsafgifter kan blive suppleret med
>endnu en fra firmaet etc." når vi henter en firmavogn.
>Sådan noget i den retning f.eks.

OK, at man selv får bøden er forståeligt nok, men at firmaet giver en
yderligere finder jeg ikke fair. Man er jio allerede blevet straffet en
gang.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Henrik Bøgh (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 12-07-04 08:23

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> OK, at man selv får bøden er forståeligt nok, men at firmaet giver en
> yderligere finder jeg ikke fair. Man er jio allerede blevet straffet en
> gang.

Det kommer jo så an på situationen og hvor meget man har blameret firmaet.

> Flemming Jacobsen

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Hans L. Jørgensen (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-07-04 07:16

Thunderbird [7100] wrote:
>
> Det firma jeg kører for har reklamer og telefon nr på alle sider af
> vognene.

Omdømme har tilsyneladende ikke samme betydning for vognmænd/budcentraler
som for firmaer der sælger et produkt eller har en produktion som man
sælger.

Det er måske ved at være tid for vognmænd/budcentraler at overveje deres
trafikkultur, har for kort tid sideen hørt om en budcentral som blev afvist
som transportør af et firma's produkter p.g.a. af dårlig fremtræden i
trafikbilledet.

Men desværre nok stadig langt til at det bliver reglen og ikke som nu
undtagelsen.


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Leonard (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 07-07-04 08:58

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??.

er din bil gået i stykker?
Hvis ikke du er havareret, så har du ikke noget at bruge det blink
til, uanset hvor ulovligt du kører eller holder hjælper det ikke at
blinke havariblinket.
Brug blinklyset inderst for at vise at du bliver inde i siden, det
bliver det ikke mere lovligt af, men det viser da din hensigt.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

anders majland (07-07-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-07-04 10:46

> Hvis ikke du er havareret, så har du ikke noget at bruge det blink
> til, uanset hvor ulovligt du kører eller holder hjælper det ikke at
> blinke havariblinket.
> Brug blinklyset inderst for at vise at du bliver inde i siden, det
> bliver det ikke mere lovligt af, men det viser da din hensigt.

Enig - Det er pisse irriterende med det brug af havariblinket. Holder
den i et hul i rækken af parkerede biler kan man ikke se om det er en
der blinker ud eller det er et havariblink og man er nødt til at antage
at det er en der blinker ud og kan finde på at køre ud foran en hvert
øjeblik ...


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Christian B. Andrese~ (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 07-07-04 11:56


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40ebd52e$0$23868$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hvis ikke du er havareret, så har du ikke noget at bruge det blink
> > til, uanset hvor ulovligt du kører eller holder hjælper det ikke at
> > blinke havariblinket.
> > Brug blinklyset inderst for at vise at du bliver inde i siden, det
> > bliver det ikke mere lovligt af, men det viser da din hensigt.
>
> Enig - Det er pisse irriterende med det brug af havariblinket. Holder
> den i et hul i rækken af parkerede biler kan man ikke se om det er en
> der blinker ud eller det er et havariblink og man er nødt til at antage
> at det er en der blinker ud og kan finde på at køre ud foran en hvert
> øjeblik ...

Hvis det er en budbil kan den nok også finde på det hvert øjeblik.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg
Mit hold i DR's Tour' 2004 managerspil: http://www.012.dk/holdtour.jpg
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html



Glenn [Odense] (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Glenn [Odense]


Dato : 07-07-04 14:11



>
> Enig - Det er pisse irriterende med det brug af havariblinket. Holder
> den i et hul i rækken af parkerede biler kan man ikke se om det er en
> der blinker ud eller det er et havariblink og man er nødt til at antage
> at det er en der blinker ud og kan finde på at køre ud foran en hvert
> øjeblik ...
>
Man må slet ikke blinke mens man venter på at køre ud, det er først når der
er hul i trafikken og man for alvor skal til at køre ud.

Glenn



Peter G C (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-07-04 14:17

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40ebf57e$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Man må slet ikke blinke mens man venter på at køre ud, det er først når
der
> er hul i trafikken og man for alvor skal til at køre ud.

Hjemmel?

/Pete



Jørgen M. Rasmussen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-07-04 16:39


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hjemmel?
>
§32 stk 4.: De tegn, der nævnes i stk. 2 og 3, skal gives i god tid før den
påtænkte manøvre og på en tydeligt synlig og utvetydig måde.
^^^^^^^
Så "god tid" må opfattes som normal reaktions tid +2-10 sek., ellers er det
"tvetydigt". Jeg aktivere først blinket når jeg "ude i horisonten" ser et
hul jeg kan smutte ud i.



Peter G C (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 07-07-04 17:18

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:40ec18e8$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> §32 stk 4.: De tegn, der nævnes i stk. 2 og 3, skal gives i god tid før
den
> påtænkte manøvre og på en tydeligt synlig og utvetydig måde.
> ^^^^^^^

Ok - tak. Stk. 4 er i dag stk. 5 - men lad det ligge

> Så "god tid" må opfattes som normal reaktions tid +2-10 sek., ellers er
det
> "tvetydigt".

Hvor har du den ide fra?

Hvis jeg holder og skal svinge til højre må jeg ikke bruge bliklys førend 10
sekunder før jeg svinger?

Jeg *tror* nu godt jeg på sætte blinklyset i gang allerede når jeg påtænker
min manøvre.

> Jeg aktivere først blinket når jeg "ude i horisonten" ser et
> hul jeg kan smutte ud i.

Ja, det er praksis i DK, men i alle lande syd for os aktiverer man blinket
længe inden man svinger ud - ikke blot et par sek. før.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Bjørn Jørvad (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 07-07-04 17:45


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:40ec2230$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Ja, det er praksis i DK, men i alle lande syd for os aktiverer man blinket
> længe inden man svinger ud - ikke blot et par sek. før.

Det som bagvedkørende og afventende betragtelig mere orienterende at anvende
den "sydlandske metode".

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Jørgen M. Rasmussen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-07-04 18:20


"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse >

> Hvor har du den ide fra?
>
Erfaring, hvad jeg finder passende. Og eftersom der ikke er opgivet nogen
fast tid, så ER det passende.

> Jeg *tror* nu godt jeg på sætte blinklyset i gang allerede når jeg
påtænker
> min manøvre.
>
Ja hvis køen er i bevægelse forminskyld ingen alarm, men er den , af
ehellerandengrund, gået i stå ser jeg ingen grund til det. Og det kan være
direkte "tvetydigt" hvis du pludselig ønsker at svinge til den anden side
el. aktivere havariblink.

> , men i alle lande syd for os aktiverer man blinket
> længe inden man svinger ud -

Hjemmel? . Fordi andre gør det, betyder det ikke det er en god ide,lovligt,
det ved du om end ingen andre .



Robert (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Robert


Dato : 07-07-04 11:22


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
news:da1me0tm4b8dpvau95l747lrsvp87aa6gr@4ax.com...
(snip - føj!)

Du er klam! Du burde ikke have kørekort!
Er da pisse ligeglad med dit arbejde - siden hvornår er det blevet til en
undskylding for at gøre noget ulovligt?
Du lyder som et barn, du må jo være 18 eller over så se at bliv voksen!

Har aldrig set et mere åndsvagt indlæg! "Jamen jamen, snøft snøft, jeg
bliver nød til at gøre noget ulovligt!" Gu gør du ej. Snak med din
arbejdsgiver og giv ham tør på.

Føj du er klam!



Morten Fruergaard (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-07-04 11:23

Robert telepaterede følgende til sin PC:
> Føj du er klam!

Hvad med lige at tage en slapper...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Jonas R. (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 07-07-04 11:30

Robert wrote:
SNIP
> Du er klam! Du burde ikke have kørekort!
> Er da pisse ligeglad med dit arbejde - siden hvornår er det blevet
> til en undskylding for at gøre noget ulovligt?
> Du lyder som et barn, du må jo være 18 eller over så se at bliv
> voksen!

Har du glemt at tage din pille? For det er godt nok dig som lyder dum lige
nu....

> Har aldrig set et mere åndsvagt indlæg! "Jamen jamen, snøft snøft, jeg
> bliver nød til at gøre noget ulovligt!" Gu gør du ej. Snak med din
> arbejdsgiver og giv ham tør på.
>
> Føj du er klam!

Og du er en idiot at høre på....

/Jonas R.



Thomas Strandtoft (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 07-07-04 14:00

Robert wrote:

[snip af et personligt angreb]

> Føj du er klam!

Prøv at gå efter bolden, ikke manden.

Hvis du har en holdning til Flemming/Thunderbirds indlæg, så skriv
den.

Hvis du har en holdning til Flemming/Thunderbirds person, så er
det ikke synderligt relevant at lufte her i gruppen.

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Elbarto (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 07-07-04 12:32


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:da1me0tm4b8dpvau95l747lrsvp87aa6gr@4ax.com...
> Kære NG
>
> Som berettet om før kører jeg pt som reklame bud.
>
> Jeg havde først antaget at det skulle være ligetil med henhold til
> færdselsloven, men har måtte sande at de to ting i nogle tilfælde ikke
> kan komme overens .
>
> Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
> til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
> ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
> nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
> husejere.
>
> Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
> i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
> fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
> som posten faktisk fra tid til anden også gør)

Du vil helt 99% sikkert få en bøde Specielt hvis du spærre på sådan en måde
at en mor med en tvillinge barnevogn ikk kan passere dig på fortovet


>
> Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
> fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.
>

Siger de ikke noget til så længe der stadig kan komme en barnevogn forbi
Dog vil policen nok brokke sig voldsomt hvis du gør det mod trafik
retningen


> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
> visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
> medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
> hellere mere trælst .
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen

Thats life ..

Det hele er heldigvis lidt nemmere når man køre i en taxa vi må ski holde
hvor vi lyster

Elbarto Simpsoniac



Reino Andersen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 07-07-04 17:21

Elbarto :

>> Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
>> fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.
>>
>
> Siger de ikke noget til så længe der stadig kan komme en barnevogn
> forbi Dog vil policen nok brokke sig voldsomt hvis du gør det mod
> trafik retningen

Man må da ikke køre på fortov/cykelsti i en bil - uanset hvor meget plads
der er.

--
Reino



Ukendt (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-04 17:49


"Elbarto" skrev

> Det hele er heldigvis lidt nemmere når man køre i en taxa vi må ski
holde
> hvor vi lyster
>
Så har du ikke været i branchen synderligt længe, eller osse er du
natmand....

Jeg har indtil flere kollegaer der enten har fået p-bøder eller er blevet
jaget væk fra hvor de holdt for at læsse af eller samle kunder op. Jeg selv
har klaret paragrafferne et par enkelte gange, da jeg kører med
kørestolslift på bilen, og derfor indimellem er nødt til at parkere lidt
uheldigt, men uden at have nærlæst færdselsloven, har man ingen privilegier,
blot fordi man har et skilt på taget og bevillingsplade klasket på bagenden
af bilen.......

VenHils
Peter




Bjørn Jørvad (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 07-07-04 17:52


"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ec2983$0$193$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> men uden at have nærlæst færdselsloven, har man ingen privilegier,
> blot fordi man har et skilt på taget og bevillingsplade klasket på
bagenden
> af bilen.......

...og dog...))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-07-04 17:54


"Bjørn Jørvad" skrev

>
> ..og dog...))
>
Man TAGER sig privilegier, Hr. Bjørn.......

Husk nu på, at Færdselsloven intetsteds nævner noget om rettigheder, kuns
forpligtelser..

VenHils
Peter




Bjørn Jørvad (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 07-07-04 17:56


"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40ec2abd$0$185$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> >
> > ..og dog...))
> >
> Man TAGER sig privilegier, Hr. Bjørn.......
>
> Husk nu på, at Færdselsloven intetsteds nævner noget om rettigheder,
kuns
> forpligtelser..

Vi er slet ikke uenige..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



jan@fedtegreven.dk (07-07-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 07-07-04 18:07

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev :

> Husk nu på, at Færdselsloven intetsteds nævner noget om rettigheder, kuns
>forpligtelser..

*det* er nu ikke helt korrekt, der tales om rettigheder i §125 og frem
- faktisk nævnes ordene "Retten til at ...." i et par paragraffer

Hehe ...




--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans L. Jørgensen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 07-07-04 19:42

Peter Juul wrote:
> "Elbarto" skrev
>
> > Det hele er heldigvis lidt nemmere når man køre i en taxa vi må
> ski holde
> > hvor vi lyster
> >
> Så har du ikke været i branchen synderligt længe, eller osse er du
> natmand....
>
> Jeg har indtil flere kollegaer der enten har fået p-bøder eller er
> blevet jaget væk fra hvor de holdt for at læsse af eller samle kunder
> op.

Af og pålæsning, - uanset om det er gods eller passagerer er ikke parkering
ved af af og pålæsning må der gå lige så lang tid det skal være,

Først når du holder stille i mere end tre minutter (parkerer) uanset om du
befinder dig i bilen eller ej, er der tale om parkering.

> Jeg selv har klaret paragrafferne et par enkelte gange, da jeg
> kører med kørestolslift på bilen, og derfor indimellem er nødt til at
> parkere lidt uheldigt, men uden at have nærlæst færdselsloven, har
> man ingen privilegier, blot fordi man har et skilt på taget og
> bevillingsplade klasket på bagenden af bilen.......
>

Nej kunden kan have privilegier, på bestemte steder, ikke dig.

I øvrigt må en varevogn under 3500 kg. holde med det ene hjulpar på fortovet
såfremt fortovet er tilstrækkeligt bredt, således at fodgængere med
barne/klapvogn uden besvær kan passere dig på fortovet.

Derimod må intet køretøj med totalvægt over 3500 kg. parkere, hverken på
fortov eller cykelsti.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Ukendt (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-07-04 16:08


"Hans L. Jørgensen" skrev i en meddelelse
news:6tXGc.2787$gW4.471@news.get2net.dk...
>
> Af og pålæsning, - uanset om det er gods eller passagerer er ikke
parkering
> ved af af og pålæsning må der gå lige så lang tid det skal være,

Vi har steder i Aalborg, hvor man ikke kan holde uden uden at genere enten
busser eller cyklister... Og lovens lange arm er til tider _meget_ emsig på
de steder..

> > Jeg selv har klaret paragrafferne et par enkelte gange, da jeg
> > kører med kørestolslift på bilen, og derfor indimellem er nødt til at
> > parkere lidt uheldigt, men uden at have nærlæst færdselsloven, har
> > man ingen privilegier, blot fordi man har et skilt på taget og
> > bevillingsplade klasket på bagenden af bilen.......
> >
>
> Nej kunden kan have privilegier, på bestemte steder, ikke dig.

Den gælder svjv kun i de handicappedes egne biler, ikke i en hyrebil..

> I øvrigt må en varevogn under 3500 kg. holde med det ene hjulpar på
fortovet
> såfremt fortovet er tilstrækkeligt bredt, således at fodgængere med
> barne/klapvogn uden besvær kan passere dig på fortovet.
>
> Derimod må intet køretøj med totalvægt over 3500 kg. parkere, hverken på
> fortov eller cykelsti.
>
Iflg. politivedtægten for Aalborg politikreds er det ikke tilladt under
omstændigheder at hverken standse eller parkere med to hjul på fortovet,
uanset størrelsen på køretøjet.

VenHils
Peter




Hans L. Jørgensen (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 08-07-04 17:00

Peter Juul wrote:
> "Hans L. Jørgensen" skrev i en meddelelse
> news:6tXGc.2787$gW4.471@news.get2net.dk...
> >
> > Af og pålæsning, - uanset om det er gods eller passagerer er ikke
> parkering
> > ved af af og pålæsning må der gå lige så lang tid det skal være,
>
> Vi har steder i Aalborg, hvor man ikke kan holde uden uden at
> genere enten busser eller cyklister... Og lovens lange arm er til
> tider _meget_ emsig på de steder..
>
Hvis du holder dig inden for definationen på parkering versus standsning for
af og pålæsning kan der uden skiltning svjv. ikke laves stramninger af
færdselsloven, medmindre der er skiltet med sådanne.

Alternativet til parkeringforbud er stopforbud.


> >
> > Nej kunden kan have privilegier, på bestemte steder, ikke dig.
>
> Den gælder svjv kun i de handicappedes egne biler, ikke i en
> hyrebil..
>
> > I øvrigt må en varevogn under 3500 kg. holde med det ene hjulpar
> på fortovet
> > såfremt fortovet er tilstrækkeligt bredt, således at fodgængere
> med > barne/klapvogn uden besvær kan passere dig på fortovet.
> >
> > Derimod må intet køretøj med totalvægt over 3500 kg. parkere,
> hverken på > fortov eller cykelsti.
> >

> Iflg. politivedtægten for Aalborg politikreds er det ikke tilladt
> under omstændigheder at hverken standse eller parkere med to hjul på
> fortovet, uanset størrelsen på køretøjet.
>

Mener at sådanne tiltag skal skiltes på ligefod med P-zone og den slags i
områder hvor det forekommer.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Leonard (08-07-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-07-04 17:25

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> wrote:

>Den gælder svjv kun i de handicappedes egne biler, ikke i en hyrebil..

Efter indførelsen af et nyt EU-p-kort er dette kort nu personligt og
må bruges i alle biler, det gamle store blå plastikskilt var
registreret til en enkelt bils nummerplade og måtte kun benyttes i
denne bil.

Men det kort giver ikke lov til at parkere eller standse ulovligt,
hverken på fortov, cykelsti eller vej.
Det giver alene mere tid, således at hvor en alm. standsning er max. 3
min. så må en bil med "invalidevognsskilt" (både det nye og det gamle)
holde i 15 min. Hvor der er tidsbegrænset parkering forlænges
tidsrummet. Dette sker alene for at kompensere for at en dårligt
gående kan nå ca. det samme på 15 min. som en rask gående kan nå på 3
min.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

anders majland (08-07-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 08-07-04 17:18

> I øvrigt må en varevogn under 3500 kg. holde med det ene hjulpar på
> fortovet såfremt fortovet er tilstrækkeligt bredt, således at
> fodgængere med barne/klapvogn uden besvær kan passere dig på fortovet.

Det afhænger helt af den reglerne i den aktuelle politikreds ... Det er
ikke generelt for hele landet.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Thunderbird [7100] (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-07-04 00:10

On Wed, 7 Jul 2004 20:41:45 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>I øvrigt må en varevogn under 3500 kg. holde med det ene hjulpar på fortovet
>såfremt fortovet er tilstrækkeligt bredt, således at fodgængere med
>barne/klapvogn uden besvær kan passere dig på fortovet.

I min situation ville det ikke gøre nogen forskel da jeg stadig ville
blokerer trafikken og være til væsentligt ulempe for samtlige af de
billister i min færdselsretning.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Thomas Strandtoft (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 10-07-04 08:51

"Thunderbird [7100]" wrote:

> I min situation ville det ikke gøre nogen forskel da jeg stadig ville
> blokerer trafikken og være til væsentligt ulempe for samtlige af de
> billister i min færdselsretning.

Til gengæld er det lovligt at være til væsentlig ulempe, så længe
den ikke er unødig..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Henrik Bøgh (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 10-07-04 09:12

Thomas Strandtoft faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> "Thunderbird [7100]" wrote:
>
>> I min situation ville det ikke gøre nogen forskel da jeg stadig ville
>> blokerer trafikken og være til væsentligt ulempe for samtlige af de
>> billister i min færdselsretning.
>
> Til gengæld er det lovligt at være til væsentlig ulempe, så længe
> den ikke er unødig..

Hehe - sjov udlægning :D

Men mon det i øvrigt ikke er i strid med Færdselslovens § 3:

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

> Thomas

CC & FUT: d.v.jura

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info


Thomas Strandtoft (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 10-07-04 16:50

Henrik Bøgh wrote:

> > Til gengæld er det lovligt at være til væsentlig ulempe, så længe
> > den ikke er unødig..
>
> Hehe - sjov udlægning :D

Sat lidt på spidsen, ja..

> Men mon det i øvrigt ikke er i strid med Færdselslovens § 3:

Det mener jeg nu ikke, det var faktisk den jeg havde i tankerne da
jeg skrev det.

> § 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
> der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
> således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
> vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Jeg bider mærke i ordet "unødigt", dvs. hvis Flemming/Thunderbird
har mulighed for at holde mindre generende lidt længere fremme, så
bør han naturligvis gøre det, men hvis ikke der findes mulighed
for at holde lovligt og ugenerende, så kan det være nødigt at
holde så han hindrer eller forstyrrer færdslen og det mener jeg §3
tillader.

Det forudsætter naturligvis at det overhovedet er lovligt at
stoppe der in the first place, hvis ikke der er plads nok til
fuldt optrukne midterstriber, der er skiltet med stopforbud eller
det er på fortov eller cykelsti, så kan §3 ikke bruges..

> CC & FUT: d.v.jura

Ignoreret, når de ikke har hele tråden ved de ikke hvad det er jeg
svarer på..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Reino Andersen (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 10-07-04 16:43

Thomas Strandtoft skrev:

> Til gengæld er det lovligt at være til væsentlig ulempe, så længe
> den ikke er unødig..

Nix, man må ikke parkere til ulempe for færdslen jf. § 28, stk. 1 - og
derfor må man heller ikke være til væsentlig ulempe.

--
Reino



Hans L. Jørgensen (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-07-04 21:49

Reino Andersen wrote:
> Thomas Strandtoft skrev:
>
>> Til gengæld er det lovligt at være til væsentlig ulempe, så længe
>> den ikke er unødig..
>
> Nix, man må ikke parkere til ulempe for færdslen jf. § 28, stk. 1 - og
> derfor må man heller ikke være til væsentlig ulempe.


Hvem har talt om parkering ud over dig nu Reino, standsning for af og
pålæsning kan _aldrig_ til at sidestilles med parkering.

Der er nogle steder der i følge loven er forbudt at standse, eksempelvis
busstoppested, ellers kun hvor der skiltes med stopforbud.







Reino Andersen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 11-07-04 14:50

Hans L. Jørgensen skrev:

> Hvem har talt om parkering ud over dig nu Reino,

Det har du selv...

> standsning for af og
> pålæsning kan _aldrig_ til at sidestilles med parkering.

Jo, det kan - hvis ikke man overholder "reglerne" for af- og pålæsning, så
bliver det til en parkering. Man kan jo heller ikke snakke om standsning
uden at snakke om parkering.

> Der er nogle steder der i følge loven er forbudt at standse,
> eksempelvis busstoppested, ellers kun hvor der skiltes med stopforbud.

Man må ikke standse til ulempe for færdslen.

--
Reino



jan@fedtegreven.dk (11-07-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-07-04 15:20

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev :

>Jo, det kan - hvis ikke man overholder "reglerne" for af- og pålæsning, så
>bliver det til en parkering. Man kan jo heller ikke snakke om standsning
>uden at snakke om parkering.

Den bliver du nok nødt til at uddybe meningen med - selvfølgelig kan
man standse, uden det er nødigt at bringe "parkering" ind i det - hvad
gør en taxa når han optager/afsætter passagerer - han standser, men
parkerer ikke.

>> Der er nogle steder der i følge loven er forbudt at standse,
>> eksempelvis busstoppested, ellers kun hvor der skiltes med stopforbud.

>Man må ikke standse til ulempe for færdslen.

Kan du henvise til en relevant paragraf ?

(eller glemte du ordet "unødig ulempe" )


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Reino Andersen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 11-07-04 18:29

jan@fedtegreven.dk :

> Den bliver du nok nødt til at uddybe meningen med - selvfølgelig kan
> man standse, uden det er nødigt at bringe "parkering" ind i det - hvad
> gør en taxa når han optager/afsætter passagerer - han standser, men
> parkerer ikke.

Diskussionen har bl.a. gået på, hvornår der er tale om en standsning i
forbindelse med af-/pålæsning. Man kan ikke diskutere begreberne uden at
bringe parkering ind i billedet, hvilket også er sket.

Jeg er godt klar over, at man kan standse uden at parkere

>> Man må ikke standse til ulempe for færdslen.
>
> Kan du henvise til en relevant paragraf ?

§ 28, stk. 1.

--
Reino



Hans L. Jørgensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-07-04 18:46

Reino Andersen wrote:
> Hans L. Jørgensen skrev:
>
>> Hvem har talt om parkering ud over dig nu Reino,
>
> Det har du selv...

Hvor i mit svar ser du det?
>
>> standsning for af og
>> pålæsning kan _aldrig_ til at sidestilles med parkering.
>
> Jo, det kan - hvis ikke man overholder "reglerne" for af- og
> pålæsning, så bliver det til en parkering. Man kan jo heller ikke
> snakke om standsning uden at snakke om parkering.
>
Nej - af & pålæsning kan pågå i indtil flere timer uden derved i trafikal
sammenhæng at blive påhæftet etiketten "parkering".

Så længe du er i gang med af & pålæsning tilsidesættes 3 minuttersreglen for
parkering.

>> Der er nogle steder der i følge loven er forbudt at standse,
>> eksempelvis busstoppested, ellers kun hvor der skiltes med
>> stopforbud.
>
> Man må ikke standse til ulempe for færdslen.

Hvor ser du mig benægte dette. Og jo - selvfølgelig må man standse,
medmindre skiltningen forbyder standsning, altså "stopforbud".

Men definationen af "til ulempe" er noget af en størrelse at håndtere, hvis
eksempelvis du skal nedesætte hastigheden for en der er standset for
aflæsning kan du jo meget vel selektivt opfatte den som "til ulempe".

Har selv for mere end ti år siden været i en situation hvor der ved et 90
graders venstresving efter min overbevisning var muligt at parkere uden at
være "til ulempe", p.g.a. vejens bredde, i modsætning til min opfattelse
mente en parkeringsvagt at jeg ikke måtte parkere det pågældende sted.

Jeg fik fremsendt et bødeforlæg, som jeg nægtede at betale, en tur i retten,
hvor dommeren gav mig medhold, efter at have fået bekræftet at der det
pågældende sted (parkeringsvagten) ikke var noget perkeringsforbud.

Reino det forbavser mig lidt at du kan have en så ligegyldig holdning til en
af de ting der i færdselsloven er så veldefineret som tilfældet er med
forskellen på Parkering og standsning.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Reino Andersen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Reino Andersen


Dato : 11-07-04 19:08

Hans L. Jørgensen skrev:

> Reino det forbavser mig lidt at du kan have en så ligegyldig holdning
> til en af de ting der i færdselsloven er så veldefineret som
> tilfældet er med forskellen på Parkering og standsning.

Ligegyldig holdning? Du har tydeligvis ikke fattet noget af det jeg har
skrevet...

Slut herfra.

--
Reino



Hans L. Jørgensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-07-04 19:24

Reino Andersen wrote:
> Hans L. Jørgensen skrev:
>
>> Reino det forbavser mig lidt at du kan have en så ligegyldig holdning
>> til en af de ting der i færdselsloven er så veldefineret som
>> tilfældet er med forskellen på Parkering og standsning.
>
> Ligegyldig holdning?

Fuld respekt for din holdning til det jeg har skrevet

> Du har tydeligvis ikke fattet noget af det jeg
> har skrevet...
>

Muligvis ikke.

Men til gengæld har du så på ligeledes ikke fattet hvad det er tråden
handler om, nemlig standsning for aflæsning ikke noget med "at parkere",
hvilket bl.a. du har bidraget med.

Er det for dig også ligegyldigt om der er tale om højrevigepligt eller
skærpet vigepligt, man bliver satme da lidt betænkelig på dine
medtrafikkanters vegne..

Når du så fyrer sådan et svar af uden at forholde dig til de andre ting i
mit indlæg, for derefter at slutte på den måde >Slut herfra.< Jo i sandhed
en affærdigelse der siger noget.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg





Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 19:27


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:wAfIc.201$ff4.31@news.get2net.dk...

KLIP

> Er det for dig også ligegyldigt om der er tale om højrevigepligt eller
> skærpet vigepligt,

Du må lige genopfriske min hukommelse....hvad er skærpet vigepligt..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-07-04 19:36

On Sun, 11 Jul 2004 20:27:26 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Du må lige genopfriske min hukommelse....hvad er skærpet vigepligt..?

LOL
Citat: "...Nogle brugte højrevigepligten, andre den forældede »skærpet
almindelig vigepligt«"

Mvh...

Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 19:38


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:g223f013o6q7ai7mvcsg1a5fher3fk1vo5@4ax.com...

KLIP

> >Du må lige genopfriske min hukommelse....hvad er skærpet vigepligt..?
>
> LOL
> Citat: "...Nogle brugte højrevigepligten, andre den forældede »skærpet
> almindelig vigepligt«"

Man må vist erkende, der er folk i vores alder og sikkert også højere op,
der gevaldigt trænger til en fornyet orienteringsprøve.

De evner ikke selv at følge med.....))

Lige for god ordens skyld et link:
http://www.centerellested.dk/dku/teori2/alment.htm#Vigepligter


--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-07-04 19:45

On Sun, 11 Jul 2004 20:38:12 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Man må vist erkende, der er folk i vores alder og sikkert også højere op,
>der gevaldigt trænger til en fornyet orienteringsprøve.
>De evner ikke selv at følge med.....))

Hele tråden bærer jo præg af manglende kendskab til dette og hint.
Tænk at man i fuld alvor kan tro, at følgende kan være okay:
"...at køre på "fortov"/cykelsti i langsomt tempo (hvor at det er
motorens tomgang der trækker bilen fremad) og samtidigt med at man
kører med haveri blinket tændt?"

Hva' fan havde man så tænlkt sig, at de gående og cykisterne skulle
gøre? -> gå/køre ud på den stærkt trafikerede gade, der åbenbart er
tale om?

Og så for lige at give "lovliggørelsen" en ekstra tand, skrives der:
"(Noget som posten faktisk fra tid til anden også gør)"

Hvor Herre bevares :)

Mvh...

Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 19:49


"Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:7f23f09igfkisoo9d9hi72qcecaoked9di@4ax.com...

KLIP

> Hvor Herre bevares :)

Man bør indføre påbudt gult armbind for alle bløde trafikanter og permanent
tændt katastrofeblink på samtlige motorkøretøjer...:))

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-07-04 19:50

On Sun, 11 Jul 2004 20:49:06 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Man bør indføre påbudt gult armbind for alle bløde trafikanter og permanent
>tændt katastrofeblink på samtlige motorkøretøjer...:))

Rene Ord For Lommepengene

Mvh...

jan@fedtegreven.dk (11-07-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-07-04 20:35

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Man bør indføre påbudt gult armbind for alle bløde trafikanter og permanent
>tændt katastrofeblink på samtlige motorkøretøjer...:))

Så er der sgu' dømt Kaj og Bøje !

Hvem af dem i hver i sær er, må i selv skændes om.


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 20:33


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:oh53f0dtj0mjqo0o3p2pfpr6vgpt6396cp@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Så er der sgu' dømt Kaj og Bøje !
>
> Hvem af dem i hver i sær er, må i selv skændes om.

LOOOLLLL ... din tranlampe..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Mogens (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-07-04 20:35

On Sun, 11 Jul 2004 21:33:13 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>LOOOLLLL ... din tranlampe..

Ja han sku' snak, sku' han
....med alle hans Sierra's

Mvh...

jan@fedtegreven.dk (11-07-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 11-07-04 20:46

Mogens <no@mail.dk> skrev :

>Ja han sku' snak, sku' han
>...med alle hans Sierra's

De er da solgt .... til Scandlines

:)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans L. Jørgensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-07-04 20:02

Bjørn Jørvad wrote:
> "Mogens" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:g223f013o6q7ai7mvcsg1a5fher3fk1vo5@4ax.com...
>
> KLIP
>
>>> Du må lige genopfriske min hukommelse....hvad er skærpet
>>> vigepligt..?
>>
>> LOL
>> Citat: "...Nogle brugte højrevigepligten, andre den forældede
>> »skærpet almindelig vigepligt«"
>
> Man må vist erkende, der er folk i vores alder og sikkert også højere
> op, der gevaldigt trænger til en fornyet orienteringsprøve.
>
> De evner ikke selv at følge med.....))
>

Undskyld "Ubetinget vigepligt", vil for fremtiden tilstræbe at det ikke
gentager sig.

Nej det kan du naturligvis have ret i, efter næsten 41 år med med b+c+d+e er
der da noget der måske ikke er helt opdateret.

Men rolig - Bjørn var lige til den sidste prøve tordag, køreprøve Storbil E
erhverv, og så sidebemærkningen teori 25 af 25 rigtig, praktisk køreprøve
bestået første gang.

Jo der er sket en del efter så mange år;-/

Så selv en årgang 45 kan stadig gøre det






Bjørn Jørvad (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 11-07-04 20:15


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:G7gIc.220$067.150@news.get2net.dk...

KLIP

> Så selv en årgang 45 kan stadig gøre det

Jeg havde jo på fornemmelsen, du ikke var en årsunge bag ved et rat....)

Derfor fik du også "det glatte lag", da du jokkede i spinaten...

For mit eget vedkommende, har jeg kun været ude i trafikken (som handels- og
omkringrejsende og des lignende) godt 28 år) sidste 32 år, så du har en
anelse mere erfaring end jeg (årgang 1954).

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Hans L. Jørgensen (11-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-07-04 20:24

Bjørn Jørvad wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:G7gIc.220$067.150@news.get2net.dk...
>
> KLIP
>
>> Så selv en årgang 45 kan stadig gøre det
>
> Jeg havde jo på fornemmelsen, du ikke var en årsunge bag ved et
> rat....)
>
> Derfor fik du også "det glatte lag", da du jokkede i spinaten...
>

Naturligvis - det mangler da bare, når nu du har vundet "håneretten" )




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Peter G C (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 12-07-04 08:55

"Reino Andersen" <abc@def.gh> skrev i en meddelelse
news:FlfIc.195$Ti3.125@news.get2net.dk...

[klip]

> Ligegyldig holdning? Du har tydeligvis ikke fattet noget af det jeg har
> skrevet...

Jeg kan heller ikke se, at Reino Andernse giver udtryk for en ligegyldig
holdning.

Hans L. Jørgensen bør informeres om, at Reino A har et ualmindelig godt
kendskab til færdselsret og de medfølgende straffebestemmelser.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Hans L. Jørgensen (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 12-07-04 14:06

Peter G C wrote:
>
> Jeg kan heller ikke se, at Reino Andernse giver udtryk for en
> ligegyldig holdning.
>
Ikke det, - når han bevist blander standsning og parkering sammen i denne
tråd, hvor udgangspunktet specifikt handler om af & pålæsning af gods, er
det vel ikke helt ved siden af at sige at han omgåes begreber som er
veldefineret, med noget der tenderer en "ligegyldig holdning", i denne tråd.

Jeg må faktisk sige at hans udsagn i denne tråd i nogen grad chokerer mig, i
forhold til hvad der i andre tråde er kommet fra Reino.

> Hans L. Jørgensen bør informeres om, at Reino A har et ualmindelig
> godt kendskab til færdselsret og de medfølgende straffebestemmelser.
>

Ikke nødvendigt, jeg læser også hvad Reino skriver og det er hvad jeg
specifikt kommenterer, absolut intet andet.

Hvad Reinos udgangspunkt/profession er, er for så vidt mig flintrende
ligegyldigt.

Træder han ved siden af, er/bør det være uden betydning i dette forum, om
han er konge eller statsminister.

Du nyder som udgangspunkt samme respekt fra min side som Reino, kun hvis du
i mine øjne kvajer dig vil du møde mine kommentarer.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Peter G C (12-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 12-07-04 14:36

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:V%vIc.425$g12.248@news.get2net.dk...

[klip]

> Jeg må faktisk sige at hans udsagn i denne tråd i nogen grad chokerer mig,
i
> forhold til hvad der i andre tråde er kommet fra Reino.

Ok - sådan kan man jo vælge at læse tråden.

> > Hans L. Jørgensen bør informeres om, at Reino A har et ualmindelig
> > godt kendskab til færdselsret og de medfølgende straffebestemmelser.
> >
>
> Ikke nødvendigt, jeg læser også hvad Reino skriver og det er hvad jeg
> specifikt kommenterer, absolut intet andet.

Så tag den lidt med ro og afvent svaret fra Reino - han plejer rent faktisk
at kunne svare for sig hvis man spørger pænt. Og hans svar er begrundede.
Læs hvad han skriver - så vil du se at han nok har ret hvis vi ellers når
ind til kernen af problemet ....

> Hvad Reinos udgangspunkt/profession er, er for så vidt mig flintrende
> ligegyldigt.

Ikke når det medfører et ganske godt og indgående kendskab til gældende ret
på det konkrete område.

> Træder han ved siden af, er/bør det være uden betydning i dette forum, om
> han er konge eller statsminister.

Dét er jeg enig.

> Du nyder som udgangspunkt samme respekt fra min side som Reino, kun hvis
du
> i mine øjne kvajer dig vil du møde mine kommentarer.

Reino har jo ikke kvajet sig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Lars Ehlersen (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Lars Ehlersen


Dato : 07-07-04 18:07


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:ccgn6d$907$1@news.cybercity.dk...
>
> "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> news:da1me0tm4b8dpvau95l747lrsvp87aa6gr@4ax.com...
> > Kære NG
> >
> > Som berettet om før kører jeg pt som reklame bud.
> >
> > Jeg havde først antaget at det skulle være ligetil med henhold til
> > færdselsloven, men har måtte sande at de to ting i nogle tilfælde ikke
> > kan komme overens .
> >
> > Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
> > til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
> > ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
> > nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
> > husejere.
> >
> > Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
> > i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
> > fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
> > som posten faktisk fra tid til anden også gør)
>
> Du vil helt 99% sikkert få en bøde Specielt hvis du spærre på sådan en
måde
> at en mor med en tvillinge barnevogn ikk kan passere dig på fortovet
>
>
> >
> > Og hvad med at kører med henholdsvis venstre/højre hjulsæt på
> > fortov/cykelsti kombineret med venstre/højre blinklys??.
> >
>
> Siger de ikke noget til så længe der stadig kan komme en barnevogn forbi
> Dog vil policen nok brokke sig voldsomt hvis du gør det mod trafik
> retningen
>
>
> > Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i
> > visse tilfælde skal tilsidesætte færdselsloven i nogle situationer
> > medmindre at man vil forøge sin arbejdsdag væsentligt eller gøre det
> > hellere mere trælst .
> > --


Nu kører jeg selv som en slags bud og besøger mellem 75 og 110 kunder på en
dag.
Jeg bruger da selv metoden med at holde med et hjulpar på fortovet, eller
cykelstien, men kun hvis kørebanen er meget smal, og det er den nu sjældent
hvis der både er cykelsti og fortov. Men det hænder da

Ideen med at køre på cykelstien med havariblinket i gang kan jeg nu ikke se
fordelen ved.Og jeg kan slet ikke se hvad du skal ind i folks indkørsler for

Skaf da en sækkevogen, og kør reklamerne på den.

Jeg bruger metoden med at køre et stykke på vejen, stoppe, og så servicere
de kunder der nu er inden for en rimelig gå-rækkevidde.
Det faktisk også det hurtigste.

Ideen med at holde ind til kantstenen synes jeg bedre om.
Det kan godt være at man spærrer lidt for den medkørende trafik, men det
tager jeg ikke så tungt.Og det fornemmer jeg nu heller ikke at de fleste
andre trafikanter gør.
Jeg kan finde på at standse ved siden af parkerede biler hvis de holder i
P-båse eller P-vigepladser.
Jeg slipper for det meste fra de små "forseelser" jeg laver i løbet af en
dag uden problemer. Jeg standser også sjældent i mere end 5-10 minutter det
samme sted.
Jeg parkerer/standser aldrig imod køreretningen.Og det er også alt for
besværligt at komme der fra igen, hvis der er meget trafik.

Selvfølgeligt er der nogen der skal brokke sig over ens kørsel eller
standsninger, men hvis man lige gider smile og sige at man er kørt om et
øjeblik, så er der langt imellem de små eskapader der jo kan opstå.
Politet gider ikke bruge tid på sådan nogen som os, hvis de bare kan se at
vi bestiller noget, trafikken kan fungere rimeligt, og ikke har
tumbeparkeret på tværs af kørebanen, samtidigt med at vi står og æder
hotdogs i en pølsevogn.

Jeg er langt fra nogen engel i trafikken og bruger da også ofte alle de kneb
jeg kender. Tror bare at man skal huske at gøre det med omtanke.

Lars



Thunderbird [7100] (10-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 10-07-04 00:11

On Wed, 7 Jul 2004 19:06:48 +0200, "Lars Ehlersen"
<ehlersenFJERNDETTE@post.tele.dk> wrote:

>Nu kører jeg selv som en slags bud og besøger mellem 75 og 110 kunder på en
>dag.
>Jeg bruger da selv metoden med at holde med et hjulpar på fortovet, eller
>cykelstien, men kun hvis kørebanen er meget smal, og det er den nu sjældent
>hvis der både er cykelsti og fortov. Men det hænder da

Den vej jeg snakker om er ikke mere bred end at 2 bilder kan passerer
hinanden, og hvis en bil holder og delvist oppe på cykelstien holder den
nok i vejen til at lave en flaskehals.

>Ideen med at køre på cykelstien med havariblinket i gang kan jeg nu ikke se
>fordelen ved.Og jeg kan slet ikke se hvad du skal ind i folks indkørsler for

For at være til mindre gene for den anden trafik.

>Skaf da en sækkevogen, og kør reklamerne på den.

Vi har nogle trailere der kan trækkes rundt med, men ikke alle ruter er
lige egnet til det.

>Jeg bruger metoden med at køre et stykke på vejen, stoppe, og så servicere
>de kunder der nu er inden for en rimelig gå-rækkevidde.
>Det faktisk også det hurtigste.

Gør jeg også nogle steder.

>Ideen med at holde ind til kantstenen synes jeg bedre om.
>Det kan godt være at man spærrer lidt for den medkørende trafik, men det
>tager jeg ikke så tungt.Og det fornemmer jeg nu heller ikke at de fleste
>andre trafikanter gør.

Som sagt før, holdte jeg ind til kantstenen ville jeg bevirke at
trafikken på den vej jeg holdte på ville blive "reduceret" med ca 50 %
da "min bil" ville blokerer den ene vejbane.

>Selvfølgeligt er der nogen der skal brokke sig over ens kørsel eller
>standsninger, men hvis man lige gider smile og sige at man er kørt om et
>øjeblik, så er der langt imellem de små eskapader der jo kan opstå.

Enig, og som regel så går det også meget godt. Godtnok fik jeg nogle
undrende blikke over min kørsel på fortov/cykelsti men langt de fleste
kunne godt regne den store sammenhæng ud og enten smilte eller på anden
måde så "billigende" ud hvis at man lig kiggede på dem. Og skyndte mig
da også så meget jeg kunne med at blive færdig og komme ned på vejen
igen.

>Politet gider ikke bruge tid på sådan nogen som os, hvis de bare kan se at
>vi bestiller noget, trafikken kan fungere rimeligt, og ikke har
>tumbeparkeret på tværs af kørebanen, samtidigt med at vi står og æder
>hotdogs i en pølsevogn.

Er også lidt det jeg håber på hvis at jeg skulle rende ind i Politiet på
et tidspunkt.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Min ven Jens (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Min ven Jens


Dato : 07-07-04 21:17

Elbarto wrote:

>
> Du vil helt 99% sikkert få en bøde Specielt hvis du spærre på sådan
> en måde at en mor med en tvillinge barnevogn ikk kan passere dig på
> fortovet
>
ja barnevognsmafiaen er ikke til at spøge med



--
Jens.





Allan Møller (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 07-07-04 18:01

> Ikke at jeg på nogen måde er ligelgad med loven. Men jeg er "nødsaget"
> til at "omgå" den i nogle situationer da det ellers i nogle tilfælde
> ville betyde enten at jeg ville få en stor del af de lokale bilister på
> nakken, en væsentlig længere arbejdsdag og nok også en del sure
> husejere.

Jeg kører selv som chauffør på en handicapbus og
holder aldrig på fortorv eller cykelstil til trods for at politiet er
rimeligt overbærende med os.
Jeg holder på vejen - nærmest den opgang / indgang jeg skal til og blinker
til højre.
Nogen gange blokerer jeg en villavej / mindre vej men det tages for det
meste meget pænt.
Undtagelsen er dog når jeg skal køre med trappemaskine som hurtigt kan tage
10 - 20 minutter,
så er folks tålmodighed ikke altid lige stor men jeg holder som jeg plejer
alligevel.
Er der plads inden for ca. 20-30 m. i vejsiden eller bås - ja så holder jeg
naturligvis der.

Som jeg ser det kan man ikke undgå det og hvis folk har travlt må de da lige
smutte uden om af
de andre veje som typisk er i kvarteret.

> Men tænkte lige på hvad er "straffen" for at kører på "fortov"/cykelsti
> i langsomt tempo (hvor at det er motorens tomgang der trækker bilen
> fremad) og samtidigt med at man kører med haveri blinket tændt??. (Noget
> som posten faktisk fra tid til anden også gør)

Havde en kollega for år tilbage som blev truet med at han ville miste kortet
(betinget)
om det nogen sinde skete ved jeg ikke.

> Gruer mig lidt over at man ikke "kan" udfører arbejdet uden at man i

Men det kan man da også - jeg kan også lade være med at spærre vejen
men det ville være meget besværligt / tidskrævende.
Og så længe jeg ikke får nogen bøder / større ballade med andre billister -
ja så fortsætter
jeg med det - ligesom mine hundredevis af andre kollegaer.


Mvh. Allan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste