|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | El motor Fra : Ernst Pedersen |
Dato : 06-07-04 18:54 |
|
Hej
Er der nogen, som ved hvor man kan købe en meget karftig elmotor med disse
specs:
8-12V DC med en effekt på 5-800 w eller lidt mere
Den skal køre mange omdrejninger, her menes 15-30000 omdr/min eller
deromkring.
Det er meningen at det skal bruges til en hjemmebygget el-kompressor
projekt, og må selvfølgelig gerne være brugt.
MVH
/ENP
| |
Brian Sørup (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-07-04 19:14 |
|
"Ernst Pedersen" <epedersen@ready.dk> skrev i en meddelelse
news:gGBGc.22907$Vf.1166704@news000.worldonline.dk...
> Hej
>
> Er der nogen, som ved hvor man kan købe en meget karftig elmotor med
disse
> specs:
>
> 8-12V DC med en effekt på 5-800 w eller lidt mere
>
> Den skal køre mange omdrejninger, her menes 15-30000 omdr/min eller
> deromkring.
>
> Det er meningen at det skal bruges til en hjemmebygget el-kompressor
> projekt, og må selvfølgelig gerne være brugt.
>
Hvis ikke du har lavet matematikken i projektet , så tag lige og regn
det efter.....
Det kan ikke lade sig gøre at få noget effektivt ud af dit projekt - det
har været diskuteret før her i gruppen.
Du skal op på meget mere end 800Watt for at hive noget ud af betydning -
en kompressor med 1Hk (736W) kan ikke levere luft nok til en Puch
Maxi.......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
> MVH
> /ENP
>
>
| |
anders majland (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 06-07-04 19:39 |
|
> Du skal op på meget mere end 800Watt for at hive noget ud af
> betydning - en kompressor med 1Hk (736W) kan ikke levere luft nok til
> en Puch Maxi.......
Hvis han "bare" skal have et højt tryk men lille luftmængde kan det da
godt være det går ....
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-07-04 20:26 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:40eaf829$0$23869$14726298@news.sunsite.dk...
> > Du skal op på meget mere end 800Watt for at hive noget ud af
> > betydning - en kompressor med 1Hk (736W) kan ikke levere luft nok
til
> > en Puch Maxi.......
>
> Hvis han "bare" skal have et højt tryk men lille luftmængde kan det da
> godt være det går ....
Ja det er da muligt, men så er det ikke til at lave trykfodring af en
bilmotor.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 06-07-04 20:34 |
|
Hej!
"Brian Sørup" wrote:
>
> Ja det er da muligt, men så er det ikke til at lave trykfodring af en
> bilmotor.
En skruekompressor er vist vejen frem. Dog tror jeg ikke SBI bliver glad for en
krabat, som stikker 30cm op over kølerhjelmen
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-07-04 20:35 |
|
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40EAFEA5.47C4CB7F@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> "Brian Sørup" wrote:
> >
> > Ja det er da muligt, men så er det ikke til at lave trykfodring af
en
> > bilmotor.
>
> En skruekompressor er vist vejen frem. Dog tror jeg ikke SBI bliver
glad for en
> krabat, som stikker 30cm op over kølerhjelmen
>
Det er bare et spørgsmål om at finde den rette bil med plads nok under
hjelmen
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 06-07-04 20:37 |
|
Hej!
"Brian Sørup" wrote:
>
> Det er bare et spørgsmål om at finde den rette bil med plads nok under
> hjelmen
Hehe, så skal det ihvertfald ikke være eksempelvis en Mondeo :)
Anyway, det ser da total c00l ud med skruekompressor o.lign. agregater som
hindrer udsynet :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ernst Pedersen (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ernst Pedersen |
Dato : 06-07-04 20:44 |
|
Hej igen
Hvor kan motoren fåes, kan nogen svare på det?
Jeg kender godt matematikken bag, med vil ikke til at uddybe.
/ENP
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40EAFF5C.EA0629DD@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> "Brian Sørup" wrote:
> >
> > Det er bare et spørgsmål om at finde den rette bil med plads nok under
> > hjelmen
>
> Hehe, så skal det ihvertfald ikke være eksempelvis en Mondeo :)
>
> Anyway, det ser da total c00l ud med skruekompressor o.lign. agregater som
> hindrer udsynet :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 06-07-04 21:07 |
|
"Ernst Pedersen" <epedersen@ready.dk> skrev i en meddelelse
news:ChDGc.22955$Vf.1169076@news000.worldonline.dk...
> Hej igen
>
> Hvor kan motoren fåes, kan nogen svare på det?
>
> Jeg kender godt matematikken bag, med vil ikke til at uddybe.
>
Okay - det eneste jeg lige kan komme i tanke om der kan lever effekt nok
er en startmotor, den snurrer dog ikke ret stærkt.
Er det muligt at lave en gearing til projektet eller *skal* det være
direkte drev ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 06-07-04 20:53 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> En skruekompressor er vist vejen frem. Dog tror jeg ikke SBI bliver glad for en
> krabat, som stikker 30cm op over kølerhjelmen
Nu findes der jo også andre skruekompressorer end de der
amerikanertyper der skal op gennem et hul i motorhjelmen..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Kim Voss Schrader (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 06-07-04 20:58 |
|
Hej!
Thomas Strandtoft wrote:
>
> Kim Voss Schrader wrote:
>
> > En skruekompressor er vist vejen frem. Dog tror jeg ikke SBI bliver glad for en
> > krabat, som stikker 30cm op over kølerhjelmen
>
> Nu findes der jo også andre skruekompressorer end de der
> amerikanertyper der skal op gennem et hul i motorhjelmen..
<stædig mode on>
Næ!
</>
--
Mvh, Kim Voss Schrader
OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ernst Pedersen (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ernst Pedersen |
Dato : 06-07-04 22:49 |
|
<stædig mode on=1>
Start en ny tråd, hvis i skal snakke om skruekompressorer
Desuden behøver den ikke rage op over kølerhjelmen
</stædig>
Jeg har overvejet en startermotor, da den jo har godt 5-6 hk, så hvis den
bliver gearet op, men hvis det var muligt, så ville jeg gerne have en som
kører lige på akslen.
/ENP
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40EB0436.1C78E192@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> Thomas Strandtoft wrote:
> >
> > Kim Voss Schrader wrote:
> >
> > > En skruekompressor er vist vejen frem. Dog tror jeg ikke SBI bliver
glad for en
> > > krabat, som stikker 30cm op over kølerhjelmen
> >
> > Nu findes der jo også andre skruekompressorer end de der
> > amerikanertyper der skal op gennem et hul i motorhjelmen..
>
> <stædig mode on>
>
> Næ!
>
> </>
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.
| |
Ukendt (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-07-04 21:38 |
|
> Er der nogen, som ved hvor man kan købe en meget karftig elmotor med disse
> specs:
>
> 8-12V DC med en effekt på 5-800 w eller lidt mere
>
> Den skal køre mange omdrejninger, her menes 15-30000 omdr/min eller
> deromkring.
>
> Det er meningen at det skal bruges til en hjemmebygget el-kompressor
> projekt, og må selvfølgelig gerne være brugt.
Ja de her famøse elektriske turboladere kan vist lige det du eftersøger. Jeg
husker ikke mere navn eller link, men har både set deres hjemmeside samt en
lille AVI film som viser at turboen kan løfte sig selv.
At den så kun kan give et ladetryk på 0.05 bar hvilket man dårligt vil kunne
mærke, er en anden sag.
Mener Morten Fruergaard har linket til den på et tidspunkt
--
Tom
| |
Ernst Pedersen (06-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ernst Pedersen |
Dato : 06-07-04 23:30 |
|
Så må han gerne sende et link :)
Jeg har nemlig en stor turbolader (meget meget stor) fra en 12L lastbil.
Huset er godt og vel 45cm i diameter.
Min plan er så, at bruge blæserhjulet fra den, sammen med en kraftig motor,
hvilket jeg mener at kunne få mere end 0.05 bar ud af, men det er
selvfølgelig kun et projekt.
Men hvis ikke jeg finder nogen el-motor, så vil jeg prøve med en starter
motor.
/ENP
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40eb0d8e$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Er der nogen, som ved hvor man kan købe en meget karftig elmotor med
disse
> > specs:
> >
> > 8-12V DC med en effekt på 5-800 w eller lidt mere
> >
> > Den skal køre mange omdrejninger, her menes 15-30000 omdr/min eller
> > deromkring.
> >
> > Det er meningen at det skal bruges til en hjemmebygget el-kompressor
> > projekt, og må selvfølgelig gerne være brugt.
>
> Ja de her famøse elektriske turboladere kan vist lige det du eftersøger.
Jeg
> husker ikke mere navn eller link, men har både set deres hjemmeside samt
en
> lille AVI film som viser at turboen kan løfte sig selv.
> At den så kun kan give et ladetryk på 0.05 bar hvilket man dårligt vil
kunne
> mærke, er en anden sag.
> Mener Morten Fruergaard har linket til den på et tidspunkt
>
> --
> Tom
>
>
| |
Lars G (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars G |
Dato : 07-07-04 01:52 |
|
"Ernst Pedersen" <epedersen@ready.dk> skrev i en meddelelse
news:gGBGc.22907$Vf.1166704@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen, som ved hvor man kan købe en meget karftig elmotor med disse
> specs:
Var det ikke bedre at spørge i dk.teknik.el ?
> 8-12V DC med en effekt på 5-800 w eller lidt mere
> Den skal køre mange omdrejninger, her menes 15-30000 omdr/min eller
> deromkring.
http://electricsupercharger.entrabiz.com/
Ved 13.88V bruger den 57 ampere. Det giver 791 Watt !!
Og den er målt til at give 25300 RPM !!
> Det er meningen at det skal bruges til en hjemmebygget el-kompressor
> projekt, og må selvfølgelig gerne være brugt.
Hvad med at tage en kig på Honeywell´s Electrically Assisted Turbocharging
E-Charger eller E-Turbo´en ?
http://www.egarrett.com/about_garrett/Detroit%2011-05-03.pdf
Mvh
Lars G
| |
Thomas Strandtoft (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 07-07-04 11:38 |
|
Lars G wrote:
> http://electricsupercharger.entrabiz.com/
>
> Ved 13.88V bruger den 57 ampere. Det giver 791 Watt !!
> Og den er målt til at give 25300 RPM !!
Jeg er ret vild med teksten "IMMEDIATE and FULL 1psi BOOST AT ANY
ENGINE RPM!" - 1 psi svarer til ca. 0,07 bar. "Wow, fuldt 0,07 bar
ladetryk ved ethvert omdrejningstal, køb det før din nabo!!", TV
Shop har ikke levet forgæves..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) Ernst Pedersen (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ernst Pedersen |
Dato : 07-07-04 12:17 |
|
He he, .07bar svarer stadig til 7% mere end det bilen har
Lad os sige en bMW 530i med 188hk vil få 201,16HK, det er sq ikke så meget,
men lidt har vel også ret
/ENP
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40EBD28C.1E618D4B@carftp.com...
> Lars G wrote:
>
> > http://electricsupercharger.entrabiz.com/
> >
> > Ved 13.88V bruger den 57 ampere. Det giver 791 Watt !!
> > Og den er målt til at give 25300 RPM !!
>
> Jeg er ret vild med teksten "IMMEDIATE and FULL 1psi BOOST AT ANY
> ENGINE RPM!" - 1 psi svarer til ca. 0,07 bar. "Wow, fuldt 0,07 bar
> ladetryk ved ethvert omdrejningstal, køb det før din nabo!!", TV
> Shop har ikke levet forgæves..
>
> --
> Hygge..
> Thomas
>
> < http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-07-04 12:28 |
|
"Ernst Pedersen" <epedersen@ready.dk> skrev i en meddelelse
news:SYQGc.23058$Vf.1174708@news000.worldonline.dk...
> He he, .07bar svarer stadig til 7% mere end det bilen har
nope - det er mere end 7% da du jo normalt kører med vacuum i
manifolden.
>
> Lad os sige en bMW 530i med 188hk vil få 201,16HK, det er sq ikke så
meget,
> men lidt har vel også ret
>
Det burde give mere !
se mit svar andetsteds og tag et kig i d.b.m
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-07-04 12:41 |
|
> > Lad os sige en bMW 530i med 188hk vil få 201,16HK, det er sq ikke så
> meget,
> > men lidt har vel også ret
> >
>
> Det burde give mere !
>
> se mit svar andetsteds og tag et kig i d.b.m
hmm dvs at min bil med 170hk burde kunne få over 10HK ?!?! men den ene psi
kan den vel ikke gi uanfægtet ?!? jeg mener det er måske ikke så svært at
lave 1psi på en pgøj 106 1.1, men hvad med min Bmw 325i der skal jo leveres
en DEL mere luft... de kan da vel ikke bare sige at den kan lave 1psi
uanfægtet af motorstørrelsen ?!?!
Mvh
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-07-04 12:45 |
|
"Juel" <nej tak> skrev i en meddelelse
news:40ebe13c$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Lad os sige en bMW 530i med 188hk vil få 201,16HK, det er sq ikke
så
> > meget,
> > > men lidt har vel også ret
> > >
> >
> > Det burde give mere !
> >
> > se mit svar andetsteds og tag et kig i d.b.m
>
> hmm dvs at min bil med 170hk burde kunne få over 10HK ?!?! men den ene
psi
> kan den vel ikke gi uanfægtet ?!? jeg mener det er måske ikke så svært
at
> lave 1psi på en pgøj 106 1.1, men hvad med min Bmw 325i der skal jo
leveres
> en DEL mere luft... de kan da vel ikke bare sige at den kan lave 1psi
> uanfægtet af motorstørrelsen ?!?!
Det kan de da sagtens sige - men det bliver det jo ikke rigtigt af....
Der er selvfølgelig forskel på en pøgøj 1,1 og en 8,2 liters V8'er
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-07-04 13:10 |
|
> Det kan de da sagtens sige - men det bliver det jo ikke rigtigt af....
hehe true
> Der er selvfølgelig forskel på en pøgøj 1,1 og en 8,2 liters V8'er
Gad vide om man kunne hente lidt ud af bimmeren, eller om man bare skulle få
skiftet de stempler og pejlestænger og krumtap, og så få de 2,7liter
Mvh
Morten
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 07-07-04 14:23 |
|
"Brian Sørup" wrote:
> Det burde give mere !
>
> se mit svar andetsteds og tag et kig i d.b.m
Jeg har svært ved at få de tal til at passe, den effektforskel
dine tal viser plejer at være noget fabrikanterne laver med deres
lavtryksturboer og et ladetryk på 0,3-0,4 bar. Spørgsmålet er om
du i praksis kan holde din 10.00 kompression når du booster med
0,1 bar??
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-07-04 22:18 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40EBF93D.7BB42ADE@carftp.com...
> "Brian Sørup" wrote:
>
> > Det burde give mere !
> >
> > se mit svar andetsteds og tag et kig i d.b.m
>
> Jeg har svært ved at få de tal til at passe, den effektforskel
> dine tal viser plejer at være noget fabrikanterne laver med deres
> lavtryksturboer og et ladetryk på 0,3-0,4 bar. Spørgsmålet er om
> du i praksis kan holde din 10.00 kompression når du booster med
> 0,1 bar??
Det tror jeg godt jeg kan - men det ligger nok på kanten.
Eksemplet er nu også mest lavet for at vise at det ikke er *ladetrykket*
der giver effektforøgelse - men den øgede luftmængde.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 07-07-04 14:08 |
|
Ernst Pedersen wrote:
> He he, .07bar svarer stadig til 7% mere end det bilen har
>
> Lad os sige en bMW 530i med 188hk vil få 201,16HK, det er sq ikke så meget,
> men lidt har vel også ret
Teoretisk ja, men i praksis holder den tommelfingerregel næppe,
der er så mange forskellige parametre der spiller ind i
regnestykket. Udover de sædvanlige usikkerheder som varmetab og
den slags, så får du med en elektrisk kompressor også et effekttab
når generatoren forsøger at kompensere for den belastning
kompressoren yder på batteriet.
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) Brian Sørup (07-07-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 07-07-04 12:28 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40EBD28C.1E618D4B@carftp.com...
> Lars G wrote:
>
> > http://electricsupercharger.entrabiz.com/
> >
> > Ved 13.88V bruger den 57 ampere. Det giver 791 Watt !!
> > Og den er målt til at give 25300 RPM !!
>
> Jeg er ret vild med teksten "IMMEDIATE and FULL 1psi BOOST AT ANY
> ENGINE RPM!" - 1 psi svarer til ca. 0,07 bar. "Wow, fuldt 0,07 bar
> ladetryk ved ethvert omdrejningstal, køb det før din nabo!!", TV
> Shop har ikke levet forgæves..
Det er ikke ret meget ladetryk, men det er ikke uden betydning -
forskellen fra det vacuum der normalt er i manifolden og op til det
beskedne overtryk har en effekt - jeg har lavet et par testkørsler i
Engine Analyzer med sug kontra 1psi boost på en standard 2,0 Mitsubishi
motor med 10:1 C/R - screendumps ligger i d.b.m
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
| |
|
|