"Mogens" <no@mail.dk> wrote in message
news:gbdje0d1vr9s6kno1r037pj8rd24ud11af@4ax.com...
> On Mon, 5 Jul 2004 22:19:23 +0200, "Søren Schibbye"
> <schibbye@removevejen-net.dk> wrote:
>
> >Ahh kom nu.
>
> Mine vurderinger gælder jo ikke D10, men B6, B10, B12...
> Irrelevant i din sammenhæng, og der er ikke andre her i gruppen, der
> har råd til een
Alle disse modeller fåes i tyskland i til næsten ingen penge. De eneste som
er begyndt at stige i værdig er B10 Bi-turbo. Jeg har nu ellers hvis det
skal være benzin en forkærlighed for en 850 Med lidt alpina godter i. Som
Jan altid skriver quote" There is no replacement for displacement".
> Kæmpe problem !
> Jeg talte en del med en tysker om det fænomen, da jeg en overgang
> interesserede mig vildt for Alpina. Han sagde, det var let at brænde
> fingrene - og iøvrigt bruge mange penge på reps!
Prisen på Rep dele er såvidt jeg ved ikke fuldstændig vanvittige. Problemet
er nok mere at finde folk som tør skrue i de lidt nyere modeller med alt i
elektronik.
> >Den jeg skal have skal være original bygget i München. (80 km syd for)
>
> Jow, jow - du skal gå papirerne efter og evt. rette henvendesle til
> "fabrikken", IMO...
Som med Cosworth såvidt jeg husker, har alle biler et unikt nummer, og man
skulle kunne finde detaljer ved Alpina forhandlere hvad der er lavet, hvsi
den har fået de rigtige stempler i bogen.
> >Det som nager mig mest er at jeg godt ville have testet en sådan bil 100%
> >inden jeg købte den, da jeg egentlig ikke tør tænke på hvad en ombytter
> >motor koster eksempelvis. Men hvem kan gøre dette.
>
> Det kan Dekra - få bilen leveret med Dekra Siegel:
>
www.dekra.de/dekra/content/show.php3?id=1388&nodeid=1044&_language=de
Uhh ja dem havde jeg jo glemt, men jeg husker jævnfør en kammerat som også
interresere sig for special biler, at de tager forbehold for disse, da de
ikke mener at de er produceret i et stort nok antal til at de vil give
garanti.
> >Den eneste han havde og sige om Alpina var, at de var som AMG for
> >Mercedes
>
> Enig
Som quattro for Audi.
> >der bliver intet bygget uden at det kan holde
>
> Ah, de forsøger selvfølgelig at forbedre de svage punkter, men ingen
> er ufejlbarlige, IMO...
Ja, det er selvfølgelig rigtig, jeg tror bare umiddelbart at garati sager er
nemmere at komme igennem med, da fabrikken vist har en holdning omkring at
alle ikke sliddele skal minimum holde 200k. Går moteren på en sådan vil man
såvidt jeg kan forstå på andre alpina ejere blive bedt om at kontakte
fabrikken som derefter tager over og selv gennemgår motor.
> > da han mente at man så alligevel bare kunne købe en normal 530D og
chippe.
>
> Nope - merprisen ift. Alpina er jo beskeden, og afskrivningen mindre
> (fremover). Reservedelene er dyre. MEN: En Alpina er jo en ganske
> anden bil, hvor der er kælet for detaljerne med en række værdifulde
> opgraderinger på undervogn, bremser mm.
Jeg har set en et par b10 og B12, det eneste som de endnu ikke er helt på
højde med M division i, er at lave biler til banesport. Alpina købes vist
mere af folk med mange penge, men som mere er ude på at få en bil med HK og
stor del komfort i forhold til M5.
> >konstruktion er fandens stærk, og overlegen på mange punkter i forhold
til
> >MB og Audi. Hvad ville du anbefale, Mogens ?
>
> Diesel? -> En Alpina D10
> Eller en MB-ting fra AMG (nok for dyre endnu)
>
> Men endnu bedre: en B10 V8 !
> (man kan købe en del benzin for merprisen ift. D10 !)
Ja, men med mit kørselsforbrug, så er de penge hurtigt brugt op, og når jeg
ikke skal give ret meget for diesel kontra benzin, ser regnskabet pludselig
anderledes ud.
> >Kan du finde den sorte som står ned ved stuttgart. Det er eventuelt denne
> >jeg har tænkt på.
>
> Jow, jow - der er også nogle stykker her:
www.autoscout24.de
Ja, men nogle egentlig kun alpina forhandlere kan jeg ikke finde, de er alle
bmw forhandlere ved siden af.
> >Mon man kan lave lidt sjov på den danske motorsti med lidt MB og Audier
med
> >en sådan en hund. Jeg tror mange 540 vil blive overrasket i starten. Det
> >siges at folkene ved alpin ahar haft denne motor op på ca. 285 Hk uden at
> >lave meget andet om end motorstyring :)
>
> Jow, jow - den rykker sikkert meget godt. Men at tænke sig, at du kan
> blive ejer af en BMW M5 m/400 PS for de samme penge, giver nu stof til
> eftertanke, IMO...
>
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111139773327&top=17&
Den står i italien = der skal betales moms etc til den tyske Stat, så er den
ikke længere billig.
M5 er skide fed bil IMHO. Jeg vil bare godt prøve en diesel. Jeg kan bedre
lide looket på alpina. Desuden er den ikke såkendt D10.
Mvh.
Søren Schibbye