Ford Escort lugter af benzin
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 03-07-04 19:57

Har netop købt en brugt Ford Escort 1,3 Cl fra 1988.
Har først nu lagt mærke til at den lugter umiskendelig af benzin, når man
kommer i nærheden af den.
Det er ingen utætheder at se.
Den drypper ikke på fliserne under den--alt synes at være ok.Har tjekket
tankstutsen--alt ser fint ud.

selv om den har stået stille et par dage-er lugten der stadig.

Vil gerne høre jeres erfaringer.
venlig hilsen Ejnar Nielsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-07-04 21:02

"Ejnar Nielsen" <ejnar-nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tankstutsen--alt ser fint ud.
>

> selv om den har stået stille et par dage-er lugten der stadig.

Prøv at kigge lidt på dine slanger. Havde selv samme duft sidste
sommer...fandt faktisk et lille springvand fra et hul i slangen til
indsprøjtningen.
Synets nu osse den var blevet temmelig tørstig
Og var forresten ganske glad for at det skete på den "kolde" side af
motoren, altså væk fra udstødningen....
Forresten kunne det kun rigtigt ses med motoren kørende !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Elbarto

Dato : 03-07-04 22:14

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> [...]
> motoren, altså væk fra udstødningen....
> Forresten kunne det kun rigtigt ses med motoren kørende !

Skal da hvist lige have kikket efter det på sierraen .. Den kan nemlig også
lugte af benzin .. dog mest efter den har fået en gang motorvejs tæsk

Elbarto Simpsoniac

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-04 22:04

Hej!

Ejnar Nielsen wrote:

> Har netop købt en brugt Ford Escort 1,3 Cl fra 1988.
> Har først nu lagt mærke til at den lugter umiskendelig af benzin, når man
> kommer i nærheden af den.

Du har vel checket om reservedunken er tæt? Jeg kom engang til at overfylde
sådan een med det resultat at der kom en ret kraftig bensinlugt i bilen efter en
varm sommerdag. Sidenhen har jeg kun haft 2-3 liter i min reservedunk :)

Ellers vil jeg anbefale dig en snarlig tur til et værksted. Man skal ikke spøge
med brændstoflinjen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.