Køb af reservedele i Tjekkiet
Fra : Mette & Karsten

Dato : 01-07-04 08:01

Hej NG

Jeg er på vej til Tjekkiet på ferie, og så fik jeg den ide at jeg måske
skulle få købt lidt reservedele, nye dæk eller måske få bilen til eftersyn
dernede - er der nogle af Jer der har erfaring med dette ?

m.v.h.
Karsten Lindberg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-04 10:06

"Mette & Karsten" <mhkl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er på vej til Tjekkiet på ferie, og så fik jeg den ide at jeg måske
> skulle få købt lidt reservedele, nye dæk eller måske få bilen til eftersyn
> dernede -

Hvad bil drejer det sig om, for "teknologi" er ca. lige så dyrt der som her,
men timelønnen er lav, Skoda er self. billigst mht stortset alt .

Fra : Mette & Karsten

Dato : 01-07-04 10:16

Der er tale om en Citroên Xantia ´94

m.v.h.
Karsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-04 15:41

"Mette & Karsten" <mhkl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Der er tale om en Citroên Xantia ´94

Det er ikk den man ser flest af i gadebilledet, men har du ikke en
servicebog, hvor du kan se hvor du kan få lavet service i Europa?.

Fra : JK

Dato : 06-07-04 13:50

On Thu, 1 Jul 2004 09:01:06 +0200, "Mette & Karsten"
<mhkl@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>skulle få købt lidt reservedele, nye dæk eller måske få bilen til eftersyn
>dernede - er der nogle af Jer der har erfaring med dette ?

Når man kommer af den østgående motorvej ind i Tjekkiet, imod Karlovy
Vari og Prag, er der lidt øst for grænsen til Tyskland mange sjove
sager:

- bordeller i massevis
- stumpemarkeder, som antageligt stammer fra stjålne vestbiler

Om de er blevet bedre EU-borgere i mellemtiden, skal jeg ikke kunne
sige.

Så, jo, du kan sikkert få nogle billige, lettere brugte reservedele.

mvh

John