Prøv at se her drenge, en konverter der ka~
Fra : Gl

Dato : 30-06-04 20:22

http://www.kartdele.dk/shop/productinfo.asp?id=300

Det troet jeg ikke kunne lade sig gøre,, gu ved om bilen kan starte, når
vinkelsliberen har kørt i 15 sek

Mvh- Gl

Fra : Paw Jensen

Dato : 30-06-04 20:33

> Det troet jeg ikke kunne lade sig gøre,, gu ved om bilen kan starte, når
> vinkelsliberen har kørt i 15 sek
>
> Mvh- Gl

Kun 1200 watt ??

Vi kan klare op til 2500 watt
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-018-00002500

Paw

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 21:23

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse

> Kun 1200 watt ??
>
> Vi kan klare op til 2500 watt
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-018-00002500

Bah min ven har en wöhnebus der kan der hives 2,7 M/Watt, men det er nu også
dræber apparatur der er under den...

Ganske udemærket da der var strømafbrydelse i hele Danmark havde vi ikke
lagt mærke til det da vi trak strøm fra bussen, der blev faktisk koblet en
vinkelsliber på da værkstedet ved siden skulle have strøm.

Men tror også hans agragat er kompensering for noget andet

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-04 07:38

TGD faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Bah min ven har en wöhnebus der kan der hives 2,7 M/Watt, men det er nu
> også dræber apparatur der er under den...

2 spørgsmål:
1: Hvad fa'en er en wöhnebus?
2: Mener du 2,7 megawatt? Som i 3600+ hk?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : TGD

Dato : 01-07-04 11:40

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> 1: Hvad fa'en er en wöhnebus?

Beboelsesbus, den er ikke på danskeplader ENDNU.

> 2: Mener du 2,7 megawatt? Som i 3600+ hk?

Nok ikke - kan være der noget i SI systemet jeg har glemt.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-04 13:20

TGD faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> "Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Nok ikke - kan være der noget i SI systemet jeg har glemt.

Jeg har lige været ude og sejle og der havde vi nogle motorer ombord der lå
omkring den ydelse (MAN B&W V28/32) og de havde altså ikke lige en
størrelse der gjorde dem velegnet til en gennemsnitlig bus.
En hk er 736 W ( http://55.5cm.dk/skribl/hp_vs_hk.html ).

Fra : TGD

Dato : 01-07-04 16:17

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]

> omkring den ydelse (MAN B&W V28/32) og de havde altså ikke lige en
> størrelse der gjorde dem velegnet til en gennemsnitlig bus.

Det er jo et agregat ved ikke lige hvormange HK den er på...

Men det kan være 27 Kw den trækker snildt 2 alm køleskabe med frysere
støvsuger og TV, 9 halogenspots + det løse, det er en Honda ting.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-06-04 22:23

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse

> Kun 1200 watt ??
>
> Vi kan klare op til 2500 watt
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=008-018-00002500

Prøv nu lig at tø'r øjnene og spis en kiks.

2500 Watt det vil svare til et 12 volt strømtræk på over 200 Amp. og så er
der ikke taget højde for konverterens interne tab.

Hvem mon kører rundt med en 2-250 Amp generator på en almindelig bil?

Og prøv så lige at regn lidt på hvor længe en 6-80 amp akumulator holder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-07-04 12:00

Heldigvis faldt Hans L. Jørgensen <hansjo@XXXget2net.dk> over tastaturet og
skrev følgende i news:7aGEc.5408$HI6.680@news.get2net.dk:

> [...]
>
> Hvem mon kører rundt med en 2-250 Amp generator på en almindelig bil?
>
> Og prøv så lige at regn lidt på hvor længe en 6-80 amp akumulator

Himmerlands Elforsyning har faktisk nogle biler der har sådan nogle
indbygget, den lokale købmand fik strøm til fryser/kasse/lys fra sådan en i
forbindelse med et transformerskift for et par år siden, men de stoppede
heller ikke motoren i de par timer det tog

--
/carsten