Saleen S7 - Modificeret Mustang eller egen~
Fra : BJ Denmark

Dato : 30-06-04 14:35

Saleen er jo nu engagn kendt for at bygge Fords om til frådende
asfaltmonstre.

Men hvad med deres S7? - Er det hele vejen igennem deres egen, er det delvis
deres egen eller det en extreemt ombygget Ford?

Deres hjemmeside www.saleen.com præsenterer vognen som deres egen, men
basalt set kan jeg kun læse mig frem til, at den er _designet_ og
_manufactured_ af saleen - og det kan jo dække bredt.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 30-06-04 22:45

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
delvis
> deres egen eller det en extreemt ombygget Ford?

Ombygget Ford. - Lidt ligesom RUF med Porsche.

-M

Fra : Brian M

Dato : 01-07-04 17:15

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message news:<40e33469$0$3075$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>...
> "BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> delvis
>
> Ombygget Ford. - Lidt ligesom RUF med Porsche.
>
> -M

Hvilken Ford har rørrammechassis og centermotor? Motoren på 7liter, er
bygget på en aluminiumsblock fra Ford. Her er et billed af et chassis:
www.saleen.com/auto/s7/thumbFiles/design_eng/500design/M500_S7assembly.htm

Men Saleen er jo mest kendt for at "forbedre" på Mustang.

Fra : BJ Denmark

Dato : 02-07-04 09:25

Brian M wrote:

> [...]
> www.saleen.com/auto/s7/thumbFiles/design_eng/500design/M500_S7assembly.htm
>
> Men Saleen er jo mest kendt for at "forbedre" på Mustang.

Kan vi konkludere, at blokken er fra Ford - resten Saleen?

(Sådan lidt som Cobra....?)