Måske et dumt spørgsmål - men...
Fra : Torben Birk

Dato : 29-06-04 20:54

Jeg har en skurrende/rumlende lyd fra hvad en mekaniker overbevisende mener
er et forhjulsleje. Men denne lyd kunne jo til dels også stamme fra en eller
flere af kardanakslens lejer?. Så mit spørgsmål er om kardanakslen altid
roterer når baghjulene ruller (Ja - det er en baghjulsfætter) - så jeg
derved ikke kan teste ved en udkobling af motor om kardanen er med til at
bidrage til lyden.

Mvh

Torben Birk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-06-04 21:04

"Torben Birk" <no@email.dk> skrev :

>Så mit spørgsmål er om kardanakslen altid
>roterer når baghjulene ruller

det gør den !

en sådan plejer at rumle når krydsene, eller støttelejen bliver slidt

--
jan@Stevns.Net

Fra : Kispus

Dato : 29-06-04 21:22

Du kunne også prøve at kaste bilen fra side til side,
når du altså er helt alene på vejen, holder det op
eller bliver det mindre når du gør det, ja så er det
hjullejet.
kaster du bilen til højre, er det dit venstre leje
der er galt (og omvendt)
Mvh. John