Fradrag for renteudgift?
Fra : Mette

Dato : 29-06-04 17:22

Hej

Det kan godt være, jeg burde vide dette, men jeg spørger alligevel - jeg så
i et bilfinansieringseksempel, at der var tale om bruttoydelse pr. måned.

Når man taler brutto og netto i forb. m. huskøb, skyldes det, så vidt jeg
ved, at man kan fratrække noget af lånet/renteudgifterne/whatever i skat.
Gælder det også for en bil, og er det i så fald kun renterne?

På forhånd tak,
Mette

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-06-04 17:38

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder det også for en bil, og er det i så fald kun renterne?

Jeps, div. gebyrer kan du ikke fratrække. Derfor har finansieringsselskaber
ofte en LAV rente, men gebyrerne er sky høje . Få klarhed over hvor meget
du skal smide alt incl.

Fra : Mette

Dato : 29-06-04 18:11

> [...]
finansieringsselskaber
> ofte en LAV rente, men gebyrerne er sky høje . Få klarhed over hvor

Aha, det er der, det er for.

Tak skal du have - ja, jeg skal vist kigge mig rigtigt godt for. Må hellere
få farmand til at hjælpe med at gennemskue den jungle.

Mvh,
Mette

Fra : Claus

Dato : 29-06-04 18:52

> finansieringsselskaber
> meget

Ja, det er en jungle at gennemskue. Fik selv 2 tilbud
1: 3,5 % i rente og 6,5 i ÅOP
2: 4,5 % i rente og 6,25 i ÅOP

Umiddelbart ikke den store forskel, men tilbuddet med den højere rente er
mere attraktivt da det giver et højere rentefradrag. Forskellen fra renten
og op til ÅOP fortæller netop noget om hvor stor en del af omkostningerne
der er gebyrer. Netop tilbud 1 havde gebyrer for alt muligt ved nærmere
gennemsyn.

Så se dig godt for.

Vh. Claus
------
Fjern "slet" fra mailadresse ved svar.

Fra : Michael

Dato : 29-06-04 23:33

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> [...]
finansieringsselskaber
> ofte en LAV rente, men gebyrerne er sky høje . Få klarhed over hvor

Man kan faktisk godt trække oprettelses-omkostninger fra, MEN så skal lånet
max. løbe over 2 år.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-06-04 23:54

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan faktisk godt trække oprettelses-omkostninger fra, MEN så skal
lånet
> max. løbe over 2 år.

Jeg tænkte mere på løbende administrations-gebyrer, når alt medregnes plejer
man at kunne gøre en god forretning med banken, self. afhængig af hvad man
har at byde ind med .

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-06-04 00:11

> [...]
finansieringsselskaber
> ofte en LAV rente, men gebyrerne er sky høje . Få klarhed over hvor

Vi er ude på et sidespor, men alligevel: Jeg synes du vrøvler
lidt......Hvorfor i alverden skulle diverse udlånsinstitutioner bekymre sig
om dine skattemæssige forhold ????
Deres vægtning af renter / omkostninger skyldes at "folk" har for vane at
fokusere på renten - Og overser de andre udgifter der er forbundet med en
låneaftale.
Men du har ret i at det er vigtigt at få en oversigt over samtlige udgifter
der er forbundet med aftalen.

Uden at have regnet på det burde der faktisk være en fordel som låntager med
en forholdsvis høj rente, og lave gebyrer......

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-06-04 00:35

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er ude på et sidespor, men alligevel: Jeg synes du vrøvler
> lidt

NÅ din tur til at forklare dig, Mette spørger om man kan fradrage
renteudgifter ifbm. et billån, jeg svare ja men hun skal være opmærksom på
der er andre udgifter som hun ikke kan fradrage. Hvor er sidesporet, hvad
vrøvler jeg med?.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-06-04 08:46

> [...]
> der er andre udgifter som hun ikke kan fradrage. Hvor er sidesporet, hvad

Vi er ude på et sidespor når vi diskuterer forholdet mellem renter og
gebyrer (Ikke at jeg har noget imod det, men det findes der andre grupper
til - Og ja, jeg ved godt at d.f.b. - Med brugernes accept - Minder lidt om
en kaffeklub

Du vrøvler når du skriver at finansierings institutionerne har høje gebyrer
og lave renter, fordi man ikke kan trække gebyrer fra.
Det er ordet "derfor" i dit indlæg jeg opponerer imod.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-06-04 16:01

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ordet "derfor" i dit indlæg jeg opponerer imod.

Du vrøvler STADIG, for jeg har aldrig sagt "derfor", læs mine indlæg igen
:(.
Og det var hjælp til en vordene bilejer, derfor lige så meget on-topic som
så meget andet bavl i dfb., må jeg i stedet henvise til news:dk.teknik.bil,
for DER ville det være OFF-topic.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-06-04 20:47

> Du vrøvler STADIG, for jeg har aldrig sagt "derfor", læs mine indlæg igen
> :(.

Jeg står af her.....Når du har lært at læse hvad du selv skriver kan vi tage
den op igen.

/Søren

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-04 08:08

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg står af her.....

Det kan jeg godt forstå.

> Når du har lært at læse hvad du selv skriver kan vi tage
> den op igen.

Måske Jørgen Rasmussen lige skal læse indlæggene igen....

/Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-07-04 08:17

Såehhh - du skrev da :

"Jeps, div. gebyrer kan du ikke fratrække. Derfor har
finansieringsselskaber ofte en LAV rente, ....."

Indgår ordet "derfor" ikke i ovenstående sætning ?

Hehe ...

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-07-04 10:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Indgår ordet "derfor" ikke i ovenstående sætning ?

"Derfor" + "har" + "ofte" <> "derfor" + "har", derfor he-he