Temostat fra Høyer ...
Fra : Snusken

Dato : 27-06-04 11:21

Hej.

Jeg har for 3 uger siden monteret en ny termotstat fra Høyer Autodele i
en Peugeot 309 1,4i. Bilen har stået stille i en uge og termostaten har
tilsyneladende "sat sig" og er IKKE glad for at åbne. Har nogen
tilsvarende erfaringer...?

mvh Eric

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 11:43

> [...]
> en Peugeot 309 1,4i. Bilen har stået stille i en uge og termostaten har
> tilsyneladende "sat sig" og er IKKE glad for at åbne. Har nogen

Nej

Det lyder nu også underligt at den ikke skulle åbne for så ville motoren da
få alvorlige varmeproblemer, så hvad mener du med "sat sig".

--
Tom

Fra : Snusken

Dato : 27-06-04 13:39

Termostaten virkede fint de første 2 uger med ca. 88 grader. Nu er
temperaturen ca. 92 og den stiger med stigende belastning (højere
hastighed eller opad bakke osv)

mvh eric
-------------------

Fra : Brian Sørup

Dato : 27-06-04 13:50

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
> Termostaten virkede fint de første 2 uger med ca. 88 grader. Nu er
> temperaturen ca. 92 og den stiger med stigende belastning (højere
> hastighed eller opad bakke osv)

Det lyder mere som en defekt køler - eller toppakning......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 22:03

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder mere som en defekt køler - eller toppakning......
> --
Det kan det være, jeg har dog hørt om defekte nye termostater, ikke kun
Højers, så find kvitteringen igen .... .

Fra : p.jarnbak

Dato : 27-06-04 21:28

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote in message
> Termostaten virkede fint de første 2 uger med ca. 88 grader. Nu er
> temperaturen ca. 92 og den stiger med stigende belastning (højere
> hastighed eller opad bakke osv)

Det lyder som en vinter termostat da de normalt ligger på 82-85 grader.
Er du sikker på at der er nok vand på køleren.Vand beholderen kan godt
være fuld hvis der er en utæthed på slangen mellem beholder og køler.Det kan
også
være en toppakning der er utæt/revnet topstykke der pumper vandet over i
beholderen.
Hvorfor skiftede du termostaten? Var det også noget med for høj temperatur?
Hej Palle.

Fra : Snusken

Dato : 28-06-04 08:27

p.jarnbak skrev:
> "Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote in message

> Det lyder som en vinter termostat da de normalt ligger på 82-85 grader.

Termostaten er påstemplet 89

> [...]
> også
> være en toppakning der er utæt/revnet topstykke der pumper vandet over i

Køleren er OK, og vandssystemet er helt tæt efter vandpumpen blev skiftet.

> Hvorfor skiftede du termostaten? Var det også noget med for høj temperatur?

Bilen (og den gamle termostat) er 13 år gammel og da vandpumpen blev
skiftet kunne termostaten ligesågodt skiftes samtidigt.. Den virkede som
sagt fint de første par uger med lidt højere temperatur end den gamle
(stemplet 88)

Fra : p.jarnbak

Dato : 28-06-04 10:27

> Termostaten er påstemplet 89

> Køleren er OK, og vandssystemet er helt tæt efter vandpumpen blev skiftet.

temperatur?
Så ser det jo ud til at den nye termostat ikke oppener nok.Jeg vil nok
skifte den ud med en original
termostat, hvis alle lameller er i orden på køleren, så er der ikke meget
andet i det system.
Hej Palle.