phk faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
[...]
> Hvor mange gange har du prøvet at komme i slyng med et vogntog?
2 gange.
> Når du har prøvet det bare en gang, så henvend dig gerne her igen og
> fortæl hvorfor det gik så galt som det gik.
Første gang ramte påhængsvognen (flyttetrailer der var let) et hul i vejen
(E45 mellem Aalborg og Randers) og begyndte at slinge. Jeg kørte på
daværende tidspunkt ca. 80 km/t og den slingrede ret så kraftigt. En lille
accelleration op til 100 km/t trak vognen frem ad og fik svingningerne til
at forsvinde.
Anden gang var med en hestetrailer på en landevej hvor jeg kørte de 70 man
må. Jeg ved ikke lige hvorfor den begyndte at komme i svingninger men måtte
vel have ramt et hul eller en sten eller noget. Selv med to fastspændte
krikker bagi gør det ikke situationen bedre og igen kunne en mindre
hastighedsforøgelse afhjælpe problemet.
> Du starter i din bil med campingvogn. Accellererer. Campingvognen kommer i
> sving. Baghjulene på bilen sender mærkelige lyde ind i kabinen du aldrig
> nogen sinde har hørt før - og du insisterer på at sætte farten op for at
> redde situationen (forudsat du kan, der er rigtig meget bremseenergi i de
> sideværts bevægelser en campingvogn plus bil frembringer).
Nu var det i begge tilfælde en Land Rover Freelander 2,5 (170 hk) som havde
et pænt kraftoverskud. Det vil selvfølgelig næppe kunne lade sig gøre i en
Polo m. en stor boogie på.
> Jeg synes du skal prøve at fyre den af i campinggruppen - påstanden altså.
> De trænger nok også til noget at grine af hvis de først har ferie i august
> ;)
Det er mit umiddelbare indtryk at de fleste der triller rundt med et
rullelokum på, ikke har kraftoverskuddet til at lave den manøvre.
> Per, Esbjerg
--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh ||
http://55.5cm.dk/geek/usenet.html
Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også
http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info