Pug 406 hdi tabte moment + sort røg
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 26-06-04 09:49

Min stakkels 406'er måtte i går slæbes af fejebladet til nærmeste pug.
forhandler efter den ligepludseligt ikke ville trække ordenligt og hver gang
den skulle accelerere så gav den en underligt pibelyd hvorefter af
"diesellyden" blev væsenligt mere markant og sort røg kom ud fra
udstødningen - bilen er næsten ny fra 2003 og har bare rundet de 12000 km -
kan dette skyldes deffekt dieselpumpe eller hvad tyder disse symtomer på ???

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 10:11

"Thomas Forsberg" <darksaintREMOVE@bredband.net> wrote in message
> [...]
m -
> kan dette skyldes deffekt dieselpumpe eller hvad tyder disse symtomer på
???

Av min arm! Det er ikke det man drømmer om at opleve 2 dage efter garantien
udløber... Men måske er det slet ikke så alvorligt. Mine bud er:

1) Utæt slange mellem intercooler og indsugning - MAF'en siger til ECU'en at
der kommer masser af luft, ECU'en svarer med at pøse merei diesel på.
Resultat: Turboen kører for fulde omdrejninger (100.000+ o/min), men
blandingen er helt forkert.

2) Utæt rail (højtryksrør til dyserne). Pug har i 406-serien lidt problemer
der... Resultatet er igen en forkert blanding, fordi trykket i rail'en er
forkert.

For mig lyder der ikke som dieselpumpen. Røgen tyder jo på der kommer nok
diesel, men for lidt luft i cylindrene.

Men lad os vide hvad det var - jeg er nysgerrig

Mvh
Michael

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 26-06-04 10:23

Bilen er registreret første gang 12. måned år 2003 så der er stadigt masser
af garanti tilbage på den.

Håber ikke det er alvorligt skulle gerne bruge bilen igen på tirsdag da vi
har planlagt ferie sydpå så jeg håber de kan trylle - men jeg må vel ned på
knæ og trygle dem om at skynde sig

MVH
Thomas Forsberg

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-06-04 13:17

"Thomas Forsberg" <darksaintREMOVE@bredband.net> skrev i en meddelelse
> Bilen er registreret første gang 12. måned år 2003 så der er stadigt
masser
> af garanti tilbage på den.

Ja, reklamationsret...........Ikke en bønne garanti!

Men mon ikke de dækker alligevel ?

/Caspersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 07:19

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, reklamationsret...........Ikke en bønne garanti!
>
> Men mon ikke de dækker alligevel ?

Ikke hvis de siger det er pga. forkert vedligehold,normalt slitage, så skal
man igennem en retssag for at bevise det modsatte. Købeloven min r.., det er
reelt op til sælgeren om han vil dække el. ej .

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-04 09:19

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
er
> reelt op til sælgeren om han vil dække el. ej .

Vrøvl!

/Peter

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-06-04 09:28

> Vrøvl!

Første postulat er vel korrekt.

Niels

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-04 09:38

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Første postulat er vel korrekt.

Måske .... konkret vurdering.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-06-04 21:54

> Måske .... konkret vurdering.

Hmm. du skriver slidtage kan dækkes af reklamationsretten.
Det vil i så fald være nyt for mig.

Niels

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-06-04 09:38

Niels Bengaard faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Første postulat er vel korrekt.

For så vidt at det er køber selv der har stået for vedligehold er det vel,
men det er mit indtryk at langt de fleste overlader vedligehold til
værkstedet og derfor er fejl i forbindelse med vedligehold ikke købers
problem (såfremt krav om værkstedsbesøg er opfyldt). Under samme forbehold
vil jeg mene at skader opstået på grund af slitage ikke burde kunne opstå,
idet værkstedet (efter min helt personlige overbevisning) bør være
opmærksom på slitage ved alm. eftersyn.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 10:41

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse

Under samme forbehold
> vil jeg mene at skader opstået på grund af slitage ikke burde kunne opstå,
> idet værkstedet (efter min helt personlige overbevisning) bør være
> opmærksom på slitage ved alm. eftersyn.

P.G.C mangler at bevise jeg vrøvler, han har tilsynl. ikk læst "købeloven",
det er andet end forbehold på forbehold .
Og værkstedet som udføre service hæfter for NADA andet end NETOP den skrue
de har haft fat i, hvis de endda gør det. I worse case skal du igennem to
retssager; 1 som fastlægger årsagen og 1. ansvaret ( .

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-04 10:57

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> P.G.C mangler at bevise jeg vrøvler, han har tilsynl. ikk læst
"købeloven",
> det er andet end forbehold på forbehold .

1. Jeg har læst købeloven - jeg kan den næsten uden ad --> det er en del af
mit arbejde.

2. Købeloven indeholder meget få regel, som kan opfattes som "forbehold".

Konklusion: du vrøvler stadigvæk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 11:26

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Konklusion: du vrøvler stadigvæk.

Så vis mig den § ordet "garanti" ifb m. køb af en vare, er nævnt. Der tales
altid om "reklamationsret" + nogle forbehold, selv ifb. med de 6 md. som er
omfattet af formodningsreglen.

Fra : Peter G C

Dato : 27-06-04 21:42

> [...]
tales
> altid om "reklamationsret" + nogle forbehold, selv ifb. med de 6 md. som

Garanti er noget man aftaler sig - sådan har ALTID været.

Alt det andet lyder som en flues summen i mit øre.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 27-06-04 21:50

Bare lige for at runde det her af så kan jeg nævne at bilen er svensk
indregistreret og købt med 2 års garanti i henhold til den svenske
lovgivning...hvilket jeg formoder også må gælde i dk selvom den er erhvervet
i Sverige uheldet skete blot i dk....så jeg håber ikke pug. værkstedet i dk
kommer med nogle bortforklaringer med reklamationsret....syntes ikke man kan
forvente sådanne problmer med en bil som er halvt år gammel og som kun har
rullet 12000 så må jeg bare håbe at værkstedet deler denne opfattelse med
mig....det vigtige i denne sag at er de løser det hurtigt da jeg står og
skal på bilferie med bilen tirsdag til Italien.

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 22:12

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Alt det andet lyder som en flues summen i mit øre.....

Så er det fordi du aldrig har stået som kunde, og blevet grinet op i
ansigtet når du nævnte købeloven . Som kunde vs. en prof.
erhvervsdrivende, som ikke vil "lege med", kan du gøre NADA uden det koster
kassen til en advokat.

Fra : Peter G C

Dato : 28-06-04 08:03

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> ansigtet når du nævnte købeloven . Som kunde vs. en prof.
> erhvervsdrivende, som ikke vil "lege med", kan du gøre NADA uden det

Da du så stod i situationen - gik du så til advokat?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-06-04 08:52

> Da du så stod i situationen - gik du så til advokat?

I pgl. sag- nej, for jeg har tidl. lært hvad det koster, hushandel +
komplikationer . Der er INGEN respekt for den købelov mere, efter de 6
md. har forretningerne lært at sige: Så må du bevise det .

Fra : Peter G C

Dato : 28-06-04 15:38

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> I pgl. sag- nej, for jeg har tidl. lært hvad det koster, hushandel +
> komplikationer .

Nåårhhh ja .... så din retshjælpsforsikring fik slet ikke lov til at bære
dine omkostninger ...... det blev end ikke undersøgt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Weis

Dato : 28-06-04 18:41

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Nåårhhh ja .... så din retshjælpsforsikring fik slet ikke lov til
> at bære dine omkostninger ...... det blev end ikke undersøgt?

Når først der løber syns- og skønsomkostninger på (fx 25.000) eventuelt
to gange, og advokatregninger på (fx 50.000 fra hver part) så rækker
retshjælpsforsikringens 30.000 som en skrædder i helvede.

Sådan en sag har vi engang været igennem efter en hushandel.
Det afskrækker fra at køre sager igen. Vi kunne have imødekommet
sagsøger fuldstændigt for vores andel af sagsomkostningerne. I stedet
voksede kravet med bl.a. 10 måneders genhusning.
Så det blev temmeligt dyrt både for mig og for sagsøger.

mvh
Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-06-04 07:53

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Så vis mig den § ordet "garanti" ifb m. køb af en vare, er nævnt.

Så vis mig et sted, hvor Peter siger, der står garanti...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-06-04 19:46

> Vrøvl!

En virkelig historie. En stang RAM bliver købt. Monteres først efter 7 mdr.
Virker ikke. Forhandler kontaktes. Fortæller om formodningsregel. Vil knapt
nok give et RMA-nummer. Fortæller, at jeg skal bevise, at stangen havde
været i uorden ved købet.

Hvordan tror du selv jeg stod ? Hvordan beviser jeg det ?

Jeg tror, at du og Jørgen snakker forbi hinanden. Jørgen har dog imo ret i
de fleste af sine antagelser. Et er jura, noget andet er praksis.

Det er op til forhandleren at vurdere efter de 6 mdr, om han vil betale.
Kulance hedder det også i deres verden.

/Caspersen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-04 21:01

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

.. Jørgen har dog imo ret i
> de fleste af sine antagelser. Et er jura, noget andet er praksis.

THANX .

> Det er op til forhandleren at vurdere efter de 6 mdr, om han vil betale.
> Kulance hedder det også i deres verden.

Det er det sgu' oxo før, han kan bare påstå varen er misvedligeholdt el. det
er normal slitage, så er er der kun en retssag tilbage, dig som dum kunde
vs. en prof. fagmand . Og d'herre savskærere tage sig så godt betalt at
hvis det er <20.000,- du har i klemme, så glem det og kom videre i dit
liv!!!! . Dem som er uenige bedes find den § som viser jeg har uret.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-06-04 09:33

C. Caspersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ja, reklamationsret...........Ikke en bønne garanti!

Nu ved jeg ikke med Peugeot og den specifikke forhandler, men jeg ved da at
både Seat og VW giver en forlænget garanti der dækker op til X år eller X
antal kilometer (f.eks. 2 år eller 50.000 km, hvad der en måtte komme
først, dog aldrig dårligere stillet end købeloven), og jeg vil da blive
lidt overrasket hvis ikke Peugeot gør noget tilsvarende.

[...]

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-06-04 10:37

> først, dog aldrig dårligere stillet end købeloven), og jeg vil da blive
> lidt overrasket hvis ikke Peugeot gør noget tilsvarende.

Nu ville det i praksis blive en ret dårlig forretning for Peugeot at give en
reel garanti, hvilket jo nok er grunden. Men bliv overrasket - de giver kun
reklamationsret!

/Caspersen

Fra : Deaster

Dato : 27-06-04 11:34

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> måtte komme først, dog aldrig dårligere stillet end købeloven), og
> jeg vil da blive lidt overrasket hvis ikke Peugeot gør noget

Ok, hvor har du set det henne med garantien hos VW ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-06-04 12:45

Deaster faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ok, hvor har du set det henne med garantien hos VW ?

En af min kammerater købte en ny Seat og fik en forlænget garanti på motoren
(en TDi) der var på 2 år eller 50.000 km (svjh) mod en selvrisiko på et
meget lille beløb (< 1000 kr). Ved samme lejlighed fik vi at vide at VW
kører med samme princip på deres nye køretøjer.

Fra : Deaster

Dato : 27-06-04 13:21

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> selvrisiko på et meget lille beløb (< 1000 kr). Ved samme lejlighed
> fik vi at vide at VW kører med samme princip på deres nye køretøjer.

Thanks, men det er da ikke noget de skilter med/er officiel politik ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-06-04 19:37

> [...]
> meget lille beløb (< 1000 kr). Ved samme lejlighed fik vi at vide at VW
> kører med samme princip på deres nye køretøjer.

Så snakker vi ikke garanti mere, men en slags forsikring, som man kan vælge
at købe. Tyndt af VW-gruppen.....

/Caspersen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 28-06-04 07:49

C. Caspersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Så snakker vi ikke garanti mere, men en slags forsikring, som man kan
> vælge at købe. Tyndt af VW-gruppen.....

Jeg ved ikke hvad VW-gruppen kalder det, men min kammerat referede til det
som en garanti.

Fra : Deaster

Dato : 28-06-04 09:36

Henrik Bøgh wrote:

> C. Caspersen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> Jeg ved ikke hvad VW-gruppen kalder det, men min kammerat referede
> til det som en garanti.

Hvis det er noget han har betalt ekstra for, er det efter min mening
ikke en garanti, men nærmere en slags forsikring.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-06-04 10:12

> [...]
m -
> kan dette skyldes deffekt dieselpumpe eller hvad tyder disse symtomer på

Kunne lyde som en defekt turbolader. Er bilen chiptrimmet?

Niels

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 26-06-04 10:26

Nej den er ikke tiptrimmet - men med den underlige pibelyd den lavede så
kan du godt have ret i en deffekt turbo - håber ikke dette er tilfældet da
dette vel er større indgreb og tager lang tid at skifte ???

MVH
Thomas Forsberg

Fra : ENN

Dato : 26-06-04 10:38

Den får ikke luft nok - det er en defekt turbo eller en utæthed på tryksiden
af turboen (rør der lækker eller intercooler der lækker) at skifte turbo er
ingen stor operation (2-3 timer) men er turboen beskadiget så kompressorhjul
er splintret skal man rense ladeluftkøler mv. for metalspåner - og håbe
ingen spåner er suget ind i motoren da der så kan være skader på
topstykke/ventiler/stempler - men det er sjældent at så stor skade sker -
normalt ligger stumperne i ladeluftkøleren.

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 26-06-04 11:11

ÆV ÆV ÆV har et hotelværelse som venter på mig og min kæreste i Italien fra
på onsdag så jeg håber ikke det er alt for alvorligt....
Syntes det er meget mærkeligt at ingen advarselslamper lyste under episoden
igår ???

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 26-06-04 18:04

Er det utopi at tro at tro at en sådan reperation kan være klaret inden
tirsdag eftermiddag da vi skal til italien på bilferie eller ryger man bare
bagest i køen ???

MVH
T.F.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-06-04 20:16

> Er det utopi at tro at tro at en sådan reperation kan være klaret inden
> tirsdag eftermiddag da vi skal til italien på bilferie eller ryger man
bare
> bagest i køen ???

Generelt lytter et værksted vel til sine kunder, og forklarer du dem
situationen straks mandag morgen, vil de nok gøre deres yderste, for at få
bilen klar.
Det kan jo også være det bare er en mindre ting.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-04 18:52

> bare
>

> Generelt lytter et værksted vel til sine kunder, og forklarer du dem
> situationen straks mandag morgen, vil de nok gøre deres yderste, for at få
> bilen klar.

Ja, det er hér ordet "service" kommer ind i billedet.

M.v.h.

Fra : phk

Dato : 26-06-04 20:15

> Er det utopi at tro at tro at en sådan reperation kan være klaret inden
> tirsdag eftermiddag da vi skal til italien på bilferie eller ryger man
bare
> bagest i køen ???

Værkstedet låner dig da bare en bil. Det mangler bare ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 21:32

> Nej den er ikke tiptrimmet - men med den underlige pibelyd den lavede så
> kan du godt have ret i en deffekt turbo - håber ikke dette er tilfældet da
> dette vel er større indgreb og tager lang tid at skifte ???

Det tager ikke mere end max 2 timer at skifte en turbo hvis det skulle være
den. Det er et forholdsvis lille indgreb som man endda selv kan lave.
Men en turbo plejer at være halv dyr at få renoveret. 5.000 Kr er ikke
ualmindeligt.

--
Tom

Fra : Per W.

Dato : 28-06-04 10:14

"Thomas Forsberg" <darksaintREMOVE@bredband.net> skrev i melding
> Nej den er ikke tiptrimmet - men med den underlige pibelyd den lavede så
> kan du godt have ret i en deffekt turbo - håber ikke dette er tilfældet da
> dette vel er større indgreb og tager lang tid at skifte ???

Du får en pipelyd og en 'grommlyd' fordi slangen er falt av og lyden dermed
kommer ut i det fri.

/Per W.

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 28-06-04 11:14

Jubii ....har lige talt med værkstedet det var slangen som du sagde der var
faldet af bilen er klar idag kl 15:00 fantastisk ferien er redet

MVH
Thomas Forsberg

Fra : alexbo

Dato : 28-06-04 12:44

"Thomas Forsberg" skrev

> Jubii ....har lige talt med værkstedet det var slangen

Tillykke med det, når nu du henter den, så få mekanikeren til at vise dig
slangen, så kan du selv sætte den på en anden gang.

Det er nemt at være bagklog, men du kunne have sparet dig mange bekymringer
ved at kigge ned i motorrummet.
En frafaldet turboslange er til at få øje på.
Mens vi er ved de "gode" råd, så kik lige på reservehjul, donkraft og
hjulnøgle så du ved hvor de er, og hvordan de virker.

Det er ikke noget der kan imponere kæresten mere, end hvis du på en tur til
Italien, både kan lave turbo, og skifte et punkteret hjul uden at stå og se
forvirret ud.

God ferie

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-06-04 13:27

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> Italien, både kan lave turbo, og skifte et punkteret hjul uden at stå og

ROFL......))).

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 15:37

> Jubii ....har lige talt med værkstedet det var slangen som du sagde der
var
> faldet af bilen er klar idag kl 15:00 fantastisk ferien er redet

Det gjorde den også på min engang, hold da fast den blev lam da den kun
havde 120 HK

Men det lyder ellers kanon godt når sådan en turbo pumper luft ud i det fri.

--
Tom

Fra : Per W.

Dato : 29-06-04 06:51

> Jubii ....har lige talt med værkstedet det var slangen som du sagde der
var
> faldet af bilen er klar idag kl 15:00 fantastisk ferien er redet

Flott. God ferie.

/Per W.

Fra : Peter G C

Dato : 26-06-04 11:00

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kunne lyde som en defekt turbolader.

Enig - eller en defekt intercooler, måske.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : alexbo

Dato : 27-06-04 12:28

"Thomas Forsberg" skrev

> Min stakkels 406'er måtte i går slæbes af fejebladet til nærmeste pug.
> forhandler efter den ligepludseligt ikke ville trække ordenligt

Det kan være så enkelt som en utæt slange fra turboen, den er måske ligefrem
faldet af, måske ved ladeluftkøleren, det giver en hørbar susen samtidig med
effekttab.
Det undrer mig dog en smule at bilen skulle slæbes væk, med let acceleration
skulle bilen kunne køres nogenlunde normalt.

Blev den bare slæbt væk, eller var der nogen der kiggede i motorrummet, for
at forsøge at finde fejlen, det ville være tydeligt med en defekt slange, en
smule gas og man kan høre luften fise ud af slangen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 28-06-04 10:00

Bilen accelerede i små ryk og jeg syntes den havde meget svært ved at
trække og ydermere så syntes jeg dieselskramlelyden lød væsenligt mere
markant en normalt og hver gang den skulle accelere kom der en
underlig fløjten fra motoren - men ja måske kunne den sagtens have
klaret turen til værkstedet men jeg er ikke den store bilmekaniker og
turde ikke tage nogen chancer og ham fra dansk autoservice vidste
heller ikke det store om dieselbiler.

Jeg ber til at det ikke tager langt tid og få fixet denne sag hele
sommerferien står på spil :--)

MVH
Thomas Forsberg

Fra : Per W.

Dato : 28-06-04 10:15

"Thomas Forsberg" <darksaint@bredband.net> skrev i melding
> [...]
> heller ikke det store om dieselbiler.
>

> Jeg ber til at det ikke tager langt tid og få fixet denne sag hele

5-10 minutter hvis det er slangen som er falt av, noe som det sikkert er da
det er det som pleier å skje. Får bare håpe den er falt av der hvor det er
lettes å komme til.

/Per W.

Fra : Per W.

Dato : 28-06-04 10:13

> [...]
m -
> kan dette skyldes deffekt dieselpumpe eller hvad tyder disse symtomer på

Hadde samme 'problem' med en 806 for 1 uke siden. Ladeluftslangen hadde
ramlet av rett etter intercooleren. Satte den på igjen og strammet
slangeklemmen og alt fungerer fint. Kjørte ca 2 mil med den av og det gikk
fint, litt røyk og mye dårligere effekt, men det er ingen fare. I mitt
tilfelle hadde de vært borti slangen når de hadde skiftet noe slik at den
ramlet av. Det du må være klar over hvis du fester på slangen igjen selv er
at motorlampen ikke vil slutte å lyse før etter en god del omstart og litt
kjøring, husk også å få nullstilt diagonosesystemet neste gang du er på
verksted.

/Per W.

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 28-06-04 10:16

Det ville jo være en fornøjelse hvis det var samme problem med min bil så
ville værkstedet jo kunne klare den på et splitsekund