Peugeot 307 visning på tripcomputer
Fra : FL

Dato : 24-06-04 15:40

På tripcomputeren på Peugeot vises bensinforbruget som liter pr. 100 km
hvilket kan føles en anelse forvirrende. De fleste andre bilmærker af
Europæisk oprindelse er efterhånden gået over til at vise forbruget som km
pr. liter. På den nye Peugeot 407 er visningen da også ændret til at følge
den nye standard. Om det er muligt at ændre visningen på 307 og andre
modeller til km/l ved jeg ikke, måske er der nogle her i gruppen der har
erfaring med den slags programmering og hvor man evt. kan få det ordnet. En
henvendelse til Peugeot Danmark har kun medført beskeden om at det som nævnt
er rettet på 407, og at der ikke var planer om at ændre noget med
tilbagevirkende kraft på 307.
Måske er det blot et spørgsmål om at der er nok henvendelser til Peugeot
Danmark om problemet for at få dette rettet. Jeg
har såmænd ikke noget imod at skulle betale et beskedent beløb for at få
foretaget denne rettelse. Jeg er vidende om at det sagtens kan lade sig gøre
på f.eks. BMW at få ændret denne visning blot ved hjælp af en software
rettelse.

hilsner
Frank Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 17:46

> [...]
> hvilket kan føles en anelse forvirrende. De fleste andre bilmærker af
> Europæisk oprindelse er efterhånden gået over til at vise forbruget som km

Er du sikker på det?
Både, ford og renault har da også L/100 Km som det de synes man skal vide

Min Yaris har underligt nok visning på den rigtige måde med km/l.

> [...]
gøre
> på f.eks. BMW at få ændret denne visning blot ved hjælp af en software

Tror ikke de gider lave noget om eller lytte til kundeønsker, så skulle det
da være første gang.

--
Tom

Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-06-04 16:34

> Er du sikker på det?
> Både, ford og renault har da også L/100 Km som det de synes man skal vide

Det samme med Skoda - og dermed sikkert også Seat, VW og Audi.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming