Service eftersyn i Polen - meget billigere
Fra : Michael Toft

Dato : 24-06-04 10:21

Hej!

Jeg har en peugeot 307, fra 2001, og jeg følger serviceeftersyn planen
ved den Peugeot forhandler jeg købte bilen hos.

Jeg har nu opdaget(i forbindelse med en bilferie i Polen) at de ca.
2000 kr jeg betaler hver gang til eftersyn i Danmark kan jeg få udført
i Polen for 1/3 af prisen!!! Det betyder faktisk at selve turen til
Polen er "gratis", altså besparelsen betaler vores tur derned - og
lidt til.

Jeg er naturligvis meget interreseret i at spare lidt, men jeg er lidt
bange/bekymret for at bare gøre det!

Min bekymring er, på den ene side, at eventuel fremtidig køber af min
bil vil se den polske autoriserede forhandler som en forringende
faktor. Det er sådan set ok, en dansk mekaniker kan nok i forbindelse
med et salg sætte tingene på plads igen.

På den anden side, og det vigtigste, de garantier som Peugeot giver
mig (gennemtæring, m.m.) så længe jeg overholder mine serviceeftersyn,
vil de stadig gælde på samme måde hvis jeg tager til polen og laver
eftersyn fremover?

Nogen her i gruppen der har erfaringer med det her?

Mvh
Michael Toft

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-06-04 14:35

Michael Toft wrote:
> Min bekymring er, på den ene side, at eventuel fremtidig køber af min
> bil vil se den polske autoriserede forhandler som en forringende
> faktor.

Personligt ville jeg synes at det var helt ok, og lige så tilfredsstillende
(for mig som køber) som danske stempler
OM det har betydning for den pris du får ved salg til forhandler, når du
engang udskifter din 307'er, skal jeg ikke kunne sige... Men forhandleren
vil da måske forsøge alle mulige krumspring for, at overbevise dig om at du
gjorde det forkerte... (aka: de gik glip af service på din bil, og det skal
du så straffes for.....)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk