Hvilken bil.?
Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-06-04 23:25

Hejsa..

Er der nogen her der kan sætte fabrikat og model samt evt. også årgang
på denne bil: http://80.62.84.41/bil_2.jpg

Billedet (der har lokalhistorisk interesse) er efter al sansynlighed
taget i 1922.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-06-04 06:51

On Wed, 23 Jun 2004 00:25:09 +0200, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]
>på denne bil: http://80.62.84.41/bil_2.jpg
>
>Billedet (der har lokalhistorisk interesse) er efter al sansynlighed

Bilen er en Ford Model T Touring.

Årgangen er noget vanskeligere at fastslå nøjagtigt.
Den kan tidligst være fra 1917, men den kan også have været helt ny,
da billedet blev taget.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 23-06-04 16:45

Arne Feldborg skrev:

> Billedet (der har lokalhistorisk interesse) er efter al sansynlighed
> taget i 1922.

Det kan i hvert fald ikke være fra senere da de hvide hjemmelavede
nummerplader ikke længere måtte anvendes fra og med 1. oktober 1922.
Udfasningen af typen startede dog allerede 1. juli 1921.

Den pågældende nummerpladetype med bogstav der var hævet over linjen,
blev i øvrigt indført i marts 1919, så billedet kan kun være fra marts
1919-september 1922.

Nummeret er i øvrigt fra Hammerum Herred.

Bilen ved jeg ikke noget om.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 25-06-04 23:46

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Wed, 23 Jun 2004 00:25:09
+0200

>Er der nogen her der kan sætte fabrikat og model samt evt. også årgang

Mange tak for de gode og præcise svar.

Men sig mig lige (det var vist Thomas), hvordan kunne du se at bilen var
fra Hammerum herred.? - og ja det var den faktisk.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-06-04 08:01

Arne Feldborg skrev:

> Mange tak for de gode og præcise svar.
>
> Men sig mig lige (det var vist Thomas), hvordan kunne du se at
> bilen var fra Hammerum herred.? - og ja det var den faktisk.

Nummerserien Ø 200-299 var tildelt Hammerum Herred.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk