køb eller ej af bil
Fra : K.H.

Dato : 22-06-04 18:20

Kære NG

Har kig på en Ford Sierra 2.0 SLX
Den bliver solgt for 22800 og har kørt 240.000, '89, soltag, centrallås,
textylbehandlet, motorvarme til om vinteren, synes nemt om 6 mdr, nye dæk,
nyt oliefilter, luftfilter, olieskift, tandrem samt nye bremseskiver foran.
Der ydes 6 mdr garanti og den bliver afbalanceret inden vi evt. måtte købe
den

Under prøveturen bemærkede jeg at motorgangen lød lidt klappende - hvordan
skal jkeg tolke det - godt eller skidt. Hvordan løses problemet ??

Er det noget vi skal holde fingrene fra - hvordan tolker NG ovenstående bil
kontra penge ?

mvh
K.H.

Fra : Olesen

Dato : 22-06-04 19:31

"K.H." <hamsjel"fjern"@"fjern"tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget vi skal holde fingrene fra - hvordan tolker NG ovenstående
bil
> kontra penge ?

Hvis den er pletfri, så er dêt bare prisen.
Utallige lig, af alle mærker, sælges til ublu
høje priser så man må ta' sig et vist sted og sige 'aaarrggghh'.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 22-06-04 19:57

"K.H." <hamsjel"fjern"@"fjern"tiscali.dk> skrev :

>Har kig på en Ford Sierra 2.0 SLX

ok ...

>Den bliver solgt for 22800 og har kørt 240.000, '89

Den pris er vist lige en tand i overkanten - havde den været nysynet,
ville den stadig være lidt for dyr...

Prisen kræver at bilen er 100% iorden - og når du nævner klaprende
motor - som vel mest af alt er ventilerne, så rimer det ikke

>soltag, centrallås,textylbehandlet, motorvarme til om vinteren

Giver ikke en krone mere i værdi ;(

>nyt oliefilter, luftfilter, olieskift, tandrem samt nye bremseskiver foran.

Tandrem ? Så er det da den gamle OHC motor - så er prisen først
godnat.

Til den pris kan jeg levere dig en addeles nysynet 2.0i DOHC'er - som
har en betydeligt mere sprælsk motor.

(men den langhårede vil sgu' blive noget knotten i betrækket)

>Der ydes 6 mdr garanti og den bliver afbalanceret inden vi evt. måtte købe
>den

Glemt det - købeloven er mere sjov at fægte med ;)

>Er det noget vi skal holde fingrene fra - hvordan tolker NG ovenstående bil
>kontra penge ?

En sådan bil er hudflettet på gruppens sider - se afsnittene om en
8700 kroners bil (nysynet)

(hudflettet skal tages ligt i sjov - det er en type bil jeg har det
fint med - de er meget nemme at reparere, og billige at holde kørende)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-06-04 21:02

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Den pris er vist lige en tand i overkanten - havde den været nysynet,
> ville den stadig være lidt for dyr...

Giver Jan ret, med det beskrevne er den ALT for dyr. Få den ned i pris, det
er en gl. bil m. mindst en defekt har du selv hørt.

Fra : Michael

Dato : 23-06-04 07:08

"K.H." <hamsjel"fjern"@"fjern"tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> skal jkeg tolke det - godt eller skidt. Hvordan løses problemet ??
>
> Er det noget vi skal holde fingrene fra - hvordan tolker NG ovenstående

Den klaprende lyd er ganske rigtigt ventilerne, og er en "Ford-specialitet".
Jeg havde selv engang en Escort fra 88, og den havde præcis samme problem.

Man kan justere lidt på ventilerne, men efter et par hundrede kilometer
klaprer den lystigt igen

Synes iøvrigt også prisen er noget høj for en 15 år gammel Sierra med så
mange km på bagen.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 23-06-04 07:13

"Michael" <a@b.dk> skrev :

>Den klaprende lyd er ganske rigtigt ventilerne, og er en "Ford-specialitet".
>Jeg havde selv engang en Escort fra 88, og den havde præcis samme problem.

mon dog - det er ikke helt samem motor ;)

>Man kan justere lidt på ventilerne, men efter et par hundrede kilometer
>klaprer den lystigt igen

På Sierra'en er "at justere" ventiler , at sammenligne med "reparation
på dåse" - man skal udbedre problemer - om det så er en def knast,
et defekt olierør , eller hvad det er

hvis den klaprer igen efter et par hundrede km, villle jeg se lidt
nærmere på om olierøret ovenover ventilerne er gået udu

--
jan@Stevns.Net

Fra : _Carsten_

Dato : 23-06-04 09:09

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Den klaprende lyd er ganske rigtigt ventilerne, og er en
"Ford-specialitet".
> Jeg havde selv engang en Escort fra 88, og den havde præcis samme problem.

Folk sagde altid til mig at min Ford Escort CL 1,3 fra 92 lød som en diesel

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 19:07

> Har kig på en Ford Sierra 2.0 SLX

Findes vist ikke. Enten er det en CLX eller S

--
Tom

Fra : K.H.

Dato : 23-06-04 21:28

Sorry - CLX (om forladelse for mine ordkundskaber)

\!/
(@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
Med venlig hilsen
BasHuus
ooO ( )
) ) /
\ ( (_ /
\ _)

Elektronik- og datamekaniker
Indehaver af verdens mindste rørforstærker