Undervognsbehandling af forholdsvis ny bil~
Fra : Bill

Dato : 22-06-04 12:33

Hej

Jeg har købt mig en Peugeot 206 GTI fra 12/2001 og er lidt i tvivl om
den er rustbeskyttet nok ab fabrik. Derfor har jeg overvejet at få den
undervognsbehandlet, men er det nu også en god ide - jeg mener burde
så ny en bil ikke være beskyttet nok og er der rustgaranti fra
Peugeot, at jeg med en undervognsbehandling koster pengene efter noget
som ikke er nødvendigt?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-06-04 12:39

Bill wrote:
> [...]
> så ny en bil ikke være beskyttet nok og er der rustgaranti fra
> Peugeot, at jeg med en undervognsbehandling koster pengene efter noget

Hvis du er 100% sikker på at den skal udskiftes snart er det ligemeget.

Hvis du passer på dine ting så få den sprøjtet og det kan kun gå for
langsomt.

--
Roberto Saldo

Fra : Brian S Jensen

Dato : 22-06-04 12:55

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så ny en bil ikke være beskyttet nok og er der rustgaranti fra
> Peugeot, at jeg med en undervognsbehandling koster pengene efter noget

Hvis du har tænkt dig at beholde den mere end et par år endnu, så ville jeg
bestemt få den undervognsbehandlet

Jeg har, på min fars værksted, set rystende eksempler på skadede "nye" biler
som allerede var angrebet i samlingerne inden under forskærme osv.
Det værste var en 1 år gammel VW Transporter som fik skiftet forskærm pga.
skade - inde under skærmen var malingen rustet væk i 2 samlinger og flere
andre
steder så den kritisk ud

Hvis jeg købte en fabriksny bil med henblik på at beholde den en del år, så
fik
den en undervognsbehandling INDEN den overhovedet kom ud at køre
- eneste minus er at det tager "nyvognsduften"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-06-04 13:00

> den en undervognsbehandling INDEN den overhovedet kom ud at køre
> - eneste minus er at det tager "nyvognsduften"

Men det tilføjer dog "nybehandletduften", som er mange gange mere dominant
end "nyvognsduften" - når min bil holder i solen med lukkede døre og
vinduer, dufter den stadigvæk af Pava, når man sætter sig ind - og det
selvom det er et års tid siden den fik forrige behandling. Den sveder også
stadigvæk sort på en god solskinsdag.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Olesen

Dato : 22-06-04 14:44

> vinduer, dufter den stadigvæk af Pava, når man sætter sig ind - og det
> selvom det er et års tid siden den fik forrige behandling. Den sveder også
> stadigvæk sort på en god solskinsdag.

Se, SUVO er svaret.
Det drypper IKKE, (selvom min fik et FEDT lag),
og duften var faktisk så godt som væk 14 dage efter
og i den varmeste sol dufter den bare af - ja, Ford *S*...
Måske pavamanden har sprøjtet på noget som konstant
suges med ventilationen ind ?

Fra : ///JJ

Dato : 22-06-04 15:35

Brian S Jensen wrote:
> inde under skærmen var malingen rustet væk i 2 samlinger

Er det, det man kalder metal-lak? *GGGG*

///JJ

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-06-04 05:40

Brian S Jensen wrote:
> Hvis jeg købte en fabriksny bil med henblik på at beholde den en del
> år, så fik
> den en undervognsbehandling INDEN den overhovedet kom ud at køre
> - eneste minus er at det tager "nyvognsduften"

Jeg har kun købt ny bil een gang. Den fik både Ditec og undervognsbehandling
da jeg købte den. Hvis jeg på et tidspunkt igen skulle købe ny bil, fik den
det samme...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 22-06-04 15:06

"Bill" <nospame@spam.com> wrote in message
> [...]
> så ny en bil ikke være beskyttet nok og er der rustgaranti fra
> Peugeot, at jeg med en undervognsbehandling koster pengene efter noget

Bare se at få den behandlet på et sted med godt ry i nabolaget, fabrikat er
ikke så afgørende.
Rustgaranti: gælder for de fleste biler kun for gennemrustning, gælder også
M+B, de har vist et par sager p.t.
Hvis du er i tvivl, så kør hen til et rustbeskyttelsescenter der har
TV-inspektion af hulrum, du kan let blive overrasket, selv efter at bilen er
blevet behandlet hos et anerkendt firma året i forvejen.
Du kan jo ved aflevering til behandling oplyse, at du efterfølgende vil lade
den TV-inspicere, det fremmer kvaliteten

Fra : Olesen

Dato : 22-06-04 15:16

"Møller" <x.x@xx> skrev i en meddelelse

> Du kan jo ved aflevering til behandling oplyse, at du efterfølgende vil
lade
> den TV-inspicere, det fremmer kvaliteten

Det er jo ingen garanti i sig selv.
1) Truer man, så er det oplagt de sløser...
2) Er du ironisk, så gør de nok som de plejer, HVIS
ikke de føler, "han er da lattermild og sjov", bare få
det ordnet i en fart..han går vidst ikke så meget op i det alligevel.)"

Fra : Møller

Dato : 22-06-04 15:46

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> ikke de føler, "han er da lattermild og sjov", bare få
> det ordnet i en fart..han går vidst ikke så meget op i det alligevel.)"

Da jeg kom tilbage med bilen: om igen, var der nogle der fik røde ører! og
latteren forstummede.)
Da der samtidig stod på deres faktura, at de dengang var under kontrol fra
Teknologisk Institut, og det var der jeg havde henvendt mig, og det viste
sig , at pågældende PAVA-center var udelukket fra TI, da de havde fusket for
mange gange, havde de en meget dårlig sag.
Jeg truer ikke, bruger nu bare et sted ned TV-inspektion, og aftaler, at
inspektionen sker efter behandling, det er reel aftale!

Jeg kunne aldrig finde på at komme med tomme trusler,
1. Jeg truer ikke.
2. Jeg kommer blot med en relevant oplysning.
3. tillid er godt, men i den branche er kontrol bedre
--
Møller

Fra : Per W.

Dato : 22-06-04 18:20

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i melding
> [...]
> så ny en bil ikke være beskyttet nok og er der rustgaranti fra
> Peugeot, at jeg med en undervognsbehandling koster pengene efter noget

Hvis du skal gjøre det så sjekk med produsenten (Peugeot) om hvilken
understellsbehandling du bør bruke. Mange Mercedes forhandler fraråder å
gjøre det fordi det som smøres på angriper beskyttelsen over skjøtene som er
der originalt.

/Per W.

Fra : Olesen

Dato : 22-06-04 19:33

"Per W." <pwbuf@tiscali.no> skrev i en meddelelse

> Mange Mercedes forhandler fraråder å
> gjøre det fordi det som smøres på angriper beskyttelsen over skjøtene som
er
> der originalt.

hehe..ja, og så kan kunden ellers stå dêr.

Fra : GiWeo

Dato : 22-06-04 19:29

Hejsa

Hvor kommer du fra - kontakt mig gerne på giweo@hotmail.com

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-06-04 05:40

GiWeo wrote:
> Hvor kommer du fra - kontakt mig gerne på giweo@hotmail.com

Er du da billg?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : GiWeo

Dato : 23-06-04 15:53

Hejsa

>Er du da billg?

Tjaaa, jeg laver i hvert fald ikke andet hele dagen

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-06-04 20:22

GiWeo wrote:
> Tjaaa, jeg laver i hvert fald ikke andet hele dagen

Hvor i verden?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : GiWeo

Dato : 24-06-04 16:32

On Wed, 23 Jun 2004 21:22:23 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvor i verden?

Nordsjælland

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-06-04 12:21

Thu, 24 Jun 2004 17:31:41 +0200, skrev GiWeo, på 16 linier, i
<ausld0l33oq1mota74d98l4ir22ev97na9@4ax.com>, :

tror det er billiger lokalt her i Byen

--
MVH Karsten