Indbrud i båden
Fra : John Jessen

Dato : 28-07-04 08:40

Vi er så heldige at have båd i baghaven, dog går der en offentlig vej
igennem grunden. Desværre har vi 2 gange her i sommers haft "gæster" i
båden, som har tømt køleskab, stjålet øl og svinet i båden. Temmelig
irriterende, men heldigvis indtil nu uden hærværk eller deciderede
indbrudsskader. Båden har kaleche som jo er umulig at aflåse, men der er
aflåst ned til kahytten.

Da vort hus ligger 50 meter fra båden og med frit udsyn - pånær lidt træer -
har jeg overvejet en form for trådløs alarmsystem. En mulighed var et
decideret alarmsystem i båden, men jeg er lidt nervøs for en bevægelsesføler
i båden, idet rutebådene laver nogle gevaldige dønninger som formodentlig
kunne aktivere en falsk alarm fra en PIR føler.

Er der nogen som kan foreslå et simpelt og effektivt alarmsystem?

vh / John

Fra : Per

Dato : 28-07-04 10:07

Du kan købe et billig baby overvågnings system. så kan du høre hvis nogle
laver nioget. Det burde række 50 mt.

Mvh Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-04 11:03

På ejendommeligvis fremsatte John Jessen følgende påstand:

Hvad med denne?

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4363&n=60105

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 11:58

På ejendommeligvis fremsatte Claus Tersgov følgende påstand:

> Hvad med denne?

http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=4363&n=60105

> Claus

Problemet med ovennævnte udstyr ville så være at John endten skulle sidde
oppe hele natten og kigge på overvågningstv .. Eller invistere i en Timelaps
video .. Som stadig er lidt peberet i indkøb.

Mit foreslag ville være at invistere i en Auto alarm med "kabine censor" i
stedet for "bevægelses censor"

Eller evt. Flg. alarm system : http://www.jj-style.dk/produkt.asp?vareid=423
som bliver solgt af jj-style.dk

Håber det hjalp dig lidt på vej

Mvh
Lui

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-04 12:08

På ejendommeligvis fremsatte Lui følgende påstand:

> Problemet med ovennævnte udstyr ville så være at John endten skulle
> sidde oppe hele natten og kigge på overvågningstv .. Eller invistere
> i en Timelaps video .. Som stadig er lidt peberet i indkøb.

En helt almindelig video med slowpeed kan sagtens bruges.

> Mit foreslag ville være at invistere i en Auto alarm med "kabine
> censor" i stedet for "bevægelses censor"

Og den er ikke meget bedre, hvis han ikke er hjemme hele tiden...

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 16:51

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse>

> En helt almindelig video med slowpeed kan sagtens bruges.

Okay .. Men den ville i de fleste tilfælde kun kunne optage i ca 8 timer,
hvorimod en "timelaps" video kan optage i ca 24 timer, det giver lidt mere
tid at gøre godt med.

Og hvis du bruger en "Slowspeed" video skal du alligevel gøre et eller andet
efter 8 timer.

> Og den er ikke meget bedre, hvis han ikke er hjemme hele tiden...

Nej, men så er der vel nogle naboer som hører der er noget galt eller hvis
man montere før omtalte alarmtype fra f.eks jj-style, så kommer der en alarm
på tlf´en, og man kan derefter informere folk/instanser som tager sig af den
slags problemer.

Men det er jo op til folk selv hvad de mener der er den bedste løsning.

Og at dømme ud fra at de kun holder et lille "dinner party" i båden uden at
tage noget af værdi, så vil jeg nok være tilbøjelig til at mene det er nogle
lokale knægte som bare ved at der er mad og drikke i båden.
Derfor ville de være nok at skræmme dem med en alarm lyd og evt. noget lys
der tænder i båden.

Mvh
Lui

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-08-04 16:35

Aldrig VHS løsninger. Det har jeg prøvet i huset og det fungerer elendigt.

Mine erfaringer fra huset er at det bare skal larme. Så løber tyvene. Video
optagelse (som jeg også har) tjener kun til at tilfredsstille ejerens "Jeg
vil se svinet på video" lyst.

Prøv at købe en af de billige tingester man kan sætte på en hoveddør. Når de
bryder lysstrålen larmen kassen som et ondt år.

Lidt bedre, så kan du se hvad man kan få til camping vogne. Campingvogn
ejere har alle de samme udfordringer som bådejere, men lever i en lykkelig
verden uden svinsk dyre produkter. Produkterne er billige og virker i
campingvogne der står på campingpladser. -og så er de meget smart designet
til 12 volts drift. Se fx: http://80.67.35.102/campingudstyr/147.jpg

/Bjarke

Fra : Fly

Dato : 31-07-04 10:18

www.haukka.dk er et godt bud, hvis du er villig til at spæde 6000,- kr i
projektet.

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Flemming

Dato : 02-08-04 22:14

De har måske stadigvæk nogle tilbage i Silvan.
Har lige købt en til 1200 kr.
/Flemming

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-08-04 22:14

"Flemming" <vikingis@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> De har måske stadigvæk nogle tilbage i Silvan.
> Har lige købt en til 1200 kr.

Det var pokkers. Jeg gav hele 1.495,- kr. for samme for et helt år siden.

Jeg er meget tilfreds med den.

Hr. Bjørn