Erfaringer med en gammel Moto Guzzi!
Fra : Jens Lyck

Dato : 10-08-04 20:28

Tillad mig at foreslå et kik på:
http://www.guzzitech.dk/08/08-03/08-03-01.htm

Mikael har her samlet sine erfaringer fra de første år med sin Moto Guzzi.

Der er mange på dette forum der spørger om valg af gammel kontra ny cykel,
og uanset om du interesserer dig for Moto Guzzi er der her en humoristisk og
oplysende artikel om hvad man kan komme ud for.

MVH
Jens Lyck
www.guzzitech.dk

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-08-04 07:46

On Tue, 10 Aug 2004 21:27:50 +0200, "Jens Lyck" <jenslh@guzzitech.dk>
wrote:

> [...]
>og uanset om du interesserer dig for Moto Guzzi er der her en humoristisk og
>oplysende artikel om hvad man kan komme ud for.

Ganske underholdende, men jeg er jo forudindtaget, som LM III ejer :)
Der er dog et par småfejl i artiklen, som bør rettes:

>news://dk.fritid.motorcykler er for motorcykler generelt, men støjen her er enorm.

Den hedder nu <news:dk.fritid.motorcykel> - uden // og motorcykel i
ental. Desuden burde den være et klikbart link - indsæt <a
href="news:dk.fritid.motorcykel"> foran og </a> bag teksten.

>http://www.moto-guzzi.dk er den danske Guzzi-klubs hjemmeside, men den var på det
>tidspunkt ramt at utallige nedbrud, og når den var oppe, var der masser af
>"døde links".

Moto Guzzi-klubbens hjemmeside hedder <http://www.motoguzzi.dk/> -
uden bindestreg. Det kan måske forklare, hvorfor Mikael har haft
problemer med siden - hvis han til tider har prøvet med hhv. uden
bindestreg.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Palle

Dato : 12-08-04 12:55

> [...]
> uden bindestreg. Det kan måske forklare, hvorfor Mikael har haft
> problemer med siden - hvis han til tider har prøvet med hhv. uden

Tja.... jeg forstår godt hvad Michael mener med støj !

Palle

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-08-04 13:35

On Thu, 12 Aug 2004 11:55:27 +0000 (UTC),
hansenpallefjerndette@yahoo.com (Palle ) wrote:

>Tja.... jeg forstår godt hvad Michael mener med støj !

Nu er du sart. Det er da relevant at rette faktuelle fejl og det kan
da aldrig blive støj, at man angiver det korrekte link til en
motorcykel-mærkeklubs hjemmeside. Personligt synes jeg nu heller ikke
her er meget støj, men her er efterhånden mere flow, end jeg kan nå at
følge med i :-/

Fra : Armand

Dato : 14-08-04 00:18

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en

> [...]
> motorcykel-mærkeklubs hjemmeside. Personligt synes jeg nu heller ikke
> her er meget støj, men her er efterhånden mere flow, end jeg kan nå at

Jo, tak for kaffe!

Jeg har brugt seneste weekend og fritiden siden til at brolægge min
indkørsel med dertilhørende følge-arbejder undervejs, og indlæggene stakker
sig op i højere takt end man kan overskue i den sparsomme tid der er til
lidt gruppe-læsning ind imellem - Har i da ikke opdaget at det er bedre vejr
end i har gået og sukket efter, Kom så igang med at køre ude i det inder at
det 8allerede nu?) atter er for sent :-|

De næste par måneder er jeg på arbejde i hovedstaden, og kun hjemme i
weekenden, så jeg er spændt på at se hvor meget jeg overhovedet når at
bevæge mig her på gruppen i den periode. Til gengæld kan det hænde at jeg
kommer rundt og hilser på i hovedstadsområdet :-/

--
Armand.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-08-04 10:16

<snip - vise ord>

Du kender adressen og har nummeret :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Hekto

Dato : 12-08-04 14:05

In article <cfflrf$8hk$1@abbeden.bunk.cc>,
hansenpallefjerndette@yahoo.com says...
> Tja.... jeg forstår godt hvad Michael mener med støj !

..... er det den dér lyd, li'som en stor støvsuger i mener?????
Den hører jeg næsten aldrig! Den drukner i larmen fra åbne
indsugninger, desmodromiske ventiler og anden motorstøj!

--
/Hekto ... der er vandt til al den snak om 4 cylindere, HK og topfart;
men overhører den!

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-08-04 17:04

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:

Nej, holdt! Ingen html i nyhedsgrupperne, tak! Hvis en newsreader ikke
genkender et vanligt news-link, så er det den der mangler
funktionaliteten. Det er dog normal praksis, at anbringe links i <>,
f.eks. <news:dk.fritid.motorcykel>, så slipper man for bøvl med
tegnsætning etc.

....og så er den ged vist barberet

Mht. støj (et problem jeg ikke genkender i denne ng), så kan man altid
anmode om at folk bliver bedre til at sætte et [OT] efter emnelinjen,
når emnet er kørt uden for nyhedsgruppens fundats. Hvis det skulle
gøres ved hver tråd, der skiftede emne til noget andet mc-relevant,
ville der nok stå [OT] i halvdelen af alle indlæg
--
mvh Jes Vestervang (med på 5. år) @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 12-08-04 20:36

On Thu, 12 Aug 2004 18:03:56 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

> [...]
>funktionaliteten. Det er dog normal praksis, at anbringe links i <>,
>f.eks. <news:dk.fritid.motorcykel>, så slipper man for bøvl med

Nu var det jo også en rettelse til brug på den hjemmeside, som der var
refereret til, og ikke til nyhedsindlægget

>...og så er den ged vist barberet

Jeps :)

> [...]
>gøres ved hver tråd, der skiftede emne til noget andet mc-relevant,
>ville der nok stå [OT] i halvdelen af alle indlæg

Hvis man vil ha' støj, så tag en tur i <news:dk.fritid.foto> - der er
de slemme. Personligt synes jeg d.f.m. fungerer fint, bortset fra jeg
har alt for lidt tid og alt for mange interesser (jeg har f. eks. lige
købt en stationcar , til at kunne følge med.

Fra : Jens Lyck

Dato : 12-08-04 19:20

Så er links rettet, sorry!

MVH
Jens Lyck
www.guzzitech.dk

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 12-08-04 21:55

> [...]

> ental. Desuden burde den være et klikbart link - indsæt <a
> href="news:dk.fritid.motorcykel"> foran og </a> bag teksten.

ups ...

> Moto Guzzi-klubbens hjemmeside hedder <http://www.motoguzzi.dk/> -

STORT ups :)

> uden bindestreg. Det kan måske forklare, hvorfor Mikael har haft
> problemer med siden - hvis han til tider har prøvet med hhv. uden
> bindestreg.

Nej det var nu ikke derfor. Den VAR ramt af utallige nedbrud på det
tidspunkt.
Men da de skiftede til en andet nethotel, hjalp det.

Takker for fejlretning.

Hilsen

Mikael Wingaa

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-08-04 08:50

On Thu, 12 Aug 2004 22:55:29 +0200, "Mikael Wingaa" <mwi@kmd.dk>
wrote:

<snip>
>Nej det var nu ikke derfor. Den VAR ramt af utallige nedbrud på det
>tidspunkt.
>Men da de skiftede til en andet nethotel, hjalp det.

Der var noget med et Windows 2000-baseret webhotel, der blev hacket,
men det var da vist kun to gange:
<http://www.zone-h.org/en/defacements/filter/filter_domain=motoguzzi.dk/>
- hvilket er to gange for meget, selvfølgelig. Om det var ustabilt
derudover, det husker jeg nu ikke (motoguzzi.dk-domænet tilhører
iøvrigt mig, men er permanent udlånt til klubben .

>Takker for fejlretning.

Velbekomme - tak for underholdende læsning. Jeg har selv planer om at
skulle have cylindrene af min LM III, men det er aldrig sjovtt første
gang :-/ Din artikel har dog givet mig lidt mere blod på tanden :)

Fra : Mikael Wingaa

Dato : 13-08-04 09:33

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev:

> Der var noget med et Windows 2000-baseret webhotel, der blev hacket,

Aha. Om det kan der sikker siges meget, men mon ikke vi skal afholdes os fra
det?

> Velbekomme - tak for underholdende læsning. Jeg har selv planer om at
> skulle have cylindrene af min LM III, men det er aldrig sjovtt første
> gang :-/ Din artikel har dog givet mig lidt mere blod på tanden :)

Det *er* virkelig ikke svært. Og når en kontornusser som mig kan finde ud af
det, så kan du garanteret også. Mit "gamle" sæt cylindre og stempler skal
sættes på svogers LM2'er til vinter. Hans ryger lidt, så topstykkerne skal
sikkert også ha' en tur.
Vi forudser ingen problemer, men der er meget nemmere anden gang :)

Hilsen

Mikael Wingaa

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-08-04 10:57

On Fri, 13 Aug 2004 10:33:05 +0200, "Mikael Wingaa" <mwi@kmd.dk>
wrote:
<snip>
>Det *er* virkelig ikke svært. Og når en kontornusser som mig kan finde ud af
>det, så kan du garanteret også. Mit "gamle" sæt cylindre og stempler skal
<snip>
Nej, jeg "stall'er" det vist også bare med dårlige undskyldninger. Jeg
har flere gange gjort det samme på min BSA og teknikken er jo det
samme - stødtænger, vippearme og nogen bolte der skal holdes styr på.
Et alternativ til dine fryseposer er siden fra en morgenmads-æske -
tegn dækslet op på pappet og prik huller i til boltene. Så har du dem
samlet *og* placeret korrekt, så du får boltene i deres rette huller
ved samlingen.

Mest bekymret er jeg nok for at møde uventede fejl og mangler -
hvordan ser f. eks. mine vippearmsaksler ud? Når jeg piller motoren
ud, for at rense koblingen, hvad møder mig så af skrækscenarier? Er
geartandhjulene pittede? Har kardankrydset løsnet sig, så det har
løbet løst i lejerne og skal skiftes? Nå, der er jo nok ikke andet at
gøre, end at gå til stålet og så tage tingene som de kommer :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-08-04 10:17

Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:

> Nu var det jo også en rettelse til brug på den hjemmeside, som der
> var refereret til, og ikke til nyhedsindlægget

Hovsa, jeg tænkte faktisk at det var en mulighed, men det glemte jeg
vist lidt hurtigt Sorry!

> Hvis man vil ha' støj, så tag en tur i <news:dk.fritid.foto> - der
> er de slemme.

Ja, jeg kender en der følger gruppen og han har samme problem. Han vil
dog ikke tage killfilteret i brug fordi de værste kamphaner angiveligt
også skulle sige meget fornuftigt. Det lyder lidt sært i mine ører,
men det kan da godt være :-/

> Personligt synes jeg d.f.m. fungerer fint, bortset fra jeg har alt
> for lidt tid og alt for mange interesser (jeg har f. eks. lige købt
> en stationcar , til at kunne følge med.

Kender det godt, her i ferietiden, hvor jeg ikke er så meget ved
pc'en, foregår læsningen ofte med 'd' (marker som læst) nede
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-08-04 11:10

On Fri, 13 Aug 2004 11:16:57 +0200, Jes Vestervang
> [...]

>dog ikke tage killfilteret i brug fordi de værste kamphaner angiveligt
>også skulle sige meget fornuftigt. Det lyder lidt sært i mine ører,

Forestil dig, at 30-40% af indlæggene i d.f.m. var af typen "Jeg har
tænkt mig at købe en motorcykel. Hvad synes I jeg skulle købe?" - uden
yderligere informationer om økonomi, forventet brug eller øvrige
præfenrencer. Sådan er verden i d.f.f. og det vil jeg kalde støj - men
det er svært at få i et kill-filter. Derudover foregår der
mudderkastning i stor stil, men det er faktisk i mellem folk der ofte
også kommer med guldkorn.

>Kender det godt, her i ferietiden, hvor jeg ikke er så meget ved
>pc'en, foregår læsningen ofte med 'd' (marker som læst) nede

Ja, det var sgu' meget simplere da der kun var Kai Harrekilde og mig
selv (sagde hunden), der skrev i denne her gruppe. Nå ja, det var de
to første timer af dens eksistens, så var freden forbi

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

- forfatter til svaret på det aller-allerførste indlæg på
<news:dk.fritid.motorcykel> :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-08-04 12:47

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

> Ja, det var sgu' meget simplere da der kun var Kai Harrekilde og mig
> selv (sagde hunden), der skrev i denne her gruppe. Nå ja, det var de
> to første timer af dens eksistens, så var freden forbi

Og vi er mange der har gjort vores bedste for at erobre den lige sidne, men
i VIL sgu ikke give op...

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 13-08-04 14:43

On Fri, 13 Aug 2004 13:46:57 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>Og vi er mange der har gjort vores bedste for at erobre den lige sidne, men
>i VIL sgu ikke give op...

Tudefjæs!! Det er da ikke meget jeg har rumsteret rundt herinde,
de sidste 1½ år, så giv venligst Kai (den forlorne fjeld-abe hele
skylden :) Og bare rolig, jeg får snart endnu mindre tid (og har
iøvrigt solgt den ene mc).

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-08-04 14:56

> Og bare rolig, jeg får snart endnu mindre tid (og har
> iøvrigt solgt den ene mc).

Børn på vej?

Rittig
(Næsten lige så mange børn som motorcykler)

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-08-04 10:21

On Fri, 13 Aug 2004 15:55:46 +0200, "Claus Rittig"

Jeps, tvillinger til oktober :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 14-08-04 21:24

> Jeps, tvillinger til oktober :)

Avs, det er noget jeg kender lidt til (tvillinger for et år siden). Det har
indtil videre kostet 2 motorcykler, d to fedeste jeg havde - og pladsen i
garagen er overtaget af to barnevogne!

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 15-08-04 11:02

On Sat, 14 Aug 2004 22:24:05 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>indtil videre kostet 2 motorcykler, d to fedeste jeg havde - og pladsen i

Godt at høre om lidelsesfæller :) Foreløbig er Maj-Britts BMW "solgt"
til mine forældre, med henblik på videresalg til foråret - så kan vi
bedre tillade os at vente på en køber, der vil give den rigtige pris.
Indkøbt er så en styk Peugeot 406 2.0 ST HDi stationcar. Den bliver
der ikke plads til i garagen - der skal stadig være plads til BSA'en,
Guzzi'en, pedalcyklerne og så barnevognen, når den kommer :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-08-04 21:57

> [...]
> der ikke plads til i garagen - der skal stadig være plads til BSA'en,
> Guzzi'en, pedalcyklerne og så barnevognen, når den kommer :)

Jah, jeg kører også mest stationcar nu til dags

Sådan et par tvillinger tager uendeligt meget af ens tid! (Men de er nu ret
sjove, og vi HAR anskaffet et par plastic-motorcykler til dem).

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 16-08-04 07:47

On Sun, 15 Aug 2004 22:56:59 +0200, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse

>Jah, jeg kører også mest stationcar nu til dags

Jeg må have fat i en "Jeg ville hellere køre motorcykel"-streamer til
bagruden :)

>Sådan et par tvillinger tager uendeligt meget af ens tid! (Men de er nu ret
>sjove, og vi HAR anskaffet et par plastic-motorcykler til dem).

Jeg er lidt skræmt ved tanken - det tør jeg godt indrømme i et lille
lukket forum Det eneste jeg ved med sikkerhed er, at intet bli'r
som før. Jeg har dog store forventninger til, at det nok også skal
blive sjovt og de skal også få plast-motorcykler (selvom prognoserne
si'r to piger - der er for få piger i motorsport og det vil jeg rette
op på .

Fra : Hekto

Dato : 16-08-04 09:14

In article <41205847$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, urb@twe.net
says...
> Jeg må have fat i en "Jeg ville hellere køre motorcykel"-streamer til
> bagruden :)

Havde du nu kørt på noget andet, kunne du jo få en 'Jeg vil hellere
køre på D.....!' af mig.
--
/Hekto

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 16-08-04 09:53

On Mon, 16 Aug 2004 10:14:13 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>In article <41205847$0$250$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, urb@twe.net
>says...
>>
>Havde du nu kørt på noget andet, kunne du jo få en 'Jeg vil hellere
>køre på D.....!' af mig.

Du har ikke en "Baby on board - Dad on Valium"-markat i stedet? :)
Havde jeg haft en D....., så havde jeg nok også foretrukket bilen,
såeh det.....

Fra : Hekto

Dato : 16-08-04 10:07

In article <412075ee$0$218$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, urb@twe.net
says...

> Du har ikke en "Baby on board - Dad on Valium"-markat i stedet? :)
> Havde jeg haft en D....., så havde jeg nok også foretrukket bilen,
> såeh det.....

Nej, sådan een har jeg ikke!!! ... MEN LIGE NU HAR JEG OGSÅ TRAVLT MED
AT STRØ TEGNESTIFTER UDE PÅ VEJEN!!!! >
--
/Hekto

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 16-08-04 10:23

On Mon, 16 Aug 2004 11:06:40 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Nej, sådan een har jeg ikke!!! ... MEN LIGE NU HAR JEG OGSÅ TRAVLT MED
>AT STRØ TEGNESTIFTER UDE PÅ VEJEN!!!! >

Så følsom du er Nå, men jeg kører altså slet ikke den vej, æv bæv.
Iøvrigt er vejbelægningen så ringe, at man nok ikke mærker den store
forskel :-/

Helt ærligt - min Guzzi er ældre end din Ducati og du ser ikke mig
lægge en ny motor i, vel? Måske kan der komme et par 950 ccm
cylindre på ved lejlighed, men ellers regner jeg med den holder
længere end de kendte oliereserver (så får den sidevogn og en
gasgenerator). Indrømmet, jeg gad godt have en 900 Mike Hailwood
Replica (eller måske bare en 900SS), men det bliver altså først når
jeg har for mange penge :)

Fra : Hekto

Dato : 16-08-04 11:58

In article <41207d04$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, urb@twe.net
says...
> [...]
>

> Så følsom du er Nå, men jeg kører altså slet ikke den vej, æv bæv.
> Iøvrigt er vejbelægningen så ringe, at man nok ikke mærker den store

Nej, selv en opblødt markvej, har færre huller!
Til gengæld holder det hastigheden nede!

> [...]
> cylindre på ved lejlighed, men ellers regner jeg med den holder
> længere end de kendte oliereserver (så får den sidevogn og en

Havde det nu været en 'small block' havde den været mere
sammenlignelig, og havde nok også haft behov for en enkelt rep. eller
to!?

> Indrømmet, jeg gad godt have en 900 Mike Hailwood
> Replica (eller måske bare en 900SS), men det bliver altså først når
> jeg har for mange penge :)

Ja, det varer nok et par dage og uger, inden sådan en MHRe kommer ned i
fornuftig pris! Hvis vi køber to, kan vi måske få mængderabat?

--
/Hekto

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-08-04 20:01

"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
> ...(eller måske bare en 900SS), men det bliver altså først når
> jeg har for mange penge :)

Tvillinger? For mange penge?
ROFL!

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-08-04 06:50

On Mon, 16 Aug 2004 21:00:41 +0200, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Tvillinger? For mange penge?
>ROFL!

Ja, men så slipper jeg jo for at skulle ha' en Ducati

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-08-04 20:10

> [...]

> Jeg er lidt skræmt ved tanken - det tør jeg godt indrømme i et lille
> lukket forum Det eneste jeg ved med sikkerhed er, at intet bli'r

Det har du mere ret i end du aner...
Jeg var også skræmt. Før jeg fik dem, var jeg overbevist om at jeg ikke
kunne leve uden en tur på banen mindst en gang om ugen, off-road tu med
drengene mindst en gang om ugen, og heraf kommer naturligt en dag i
værkstedet mindst en gang om ugen.
Jeg kunne godt selv se at det nok ville blive lidt svært, men jeg var skam i
gang med at lave alle mulige planer, for at sikre at det kunne lade sig
gøre! Jeg har altid syntes at det var noget pjat med de der tøffelhelte der
fik børn, og så ku de pludselig ikke komme ud at køre mere, så skulle de
hele tiden sidde hjemme og holde sutteflasker. Og personligt var jeg sikker
på at hvis mit liv blev til sådan noget, ville jeg begå selvmord.

> Jeg har dog store forventninger til, at det nok også skal
> blive sjovt...

Jeg har måttet ændre mange af mine grundholdninger radikalt! Det ER sjovt!
Meget af det er langt sjovere end at køre motorcykel. Jeg savner slet ikke
at køre motorcykel, noget jeg for et år siden ikke ville have troet kunne
ske. Jeg kommer (forhåbentlig) nok til at savne det igen en dag, og så har
jeg da et par cykler jeg kan trække ud og støve af

> ... og de skal også få plast-motorcykler (selvom prognoserne
> si'r to piger - der er for få piger i motorsport og det vil jeg rette
> op på .

Nåh, jeg har set June Skytte køre, så jeg giver med sindsro mine tøser noget
motoriseret legetøj i den takt de gider det

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-08-04 07:07

On Mon, 16 Aug 2004 21:09:31 +0200, "Claus Rittig"
> [...]

>ske. Jeg kommer (forhåbentlig) nok til at savne det igen en dag, og så har
>jeg da et par cykler jeg kan trække ud og støve af

Vi har også, i fuld enighed, beholdt Moto Guzzi'en, så vi kan køre en
tur, når tiden, lysten og babysitteren melder sig :) Desuden har jeg
jo stadig mine to gamle BSA B40'ere, som kan bringes i køreklar stand
- så fruen kan stadig godt få sin egen mc.

>Nåh, jeg har set June Skytte køre, så jeg giver med sindsro mine tøser noget
>motoriseret legetøj i den takt de gider det

Mon ikke jeg kan få Kai til at introducere tøserne til Polini'erne på
et tidspunkt? Der er vist en bane i Albertslund og det er lige om
hjørnet for mig. Der er da også en (indendørs) go-cartbane i Ballerup,
så måske de skal på 4 hjul? Nå - skal jeg lige lade dem få lov at
komme til verden først?

Fra : Hekto

Dato : 17-08-04 08:46

In article <4121a06a$0$236$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, urb@twe.net
says...
> [...]
> hjørnet for mig. Der er da også en (indendørs) go-cartbane i Ballerup,
> så måske de skal på 4 hjul? Nå - skal jeg lige lade dem få lov at

Der køres også pocket bike i Ballerup.
--
/Hekto ... der åbenbart lige pludselig også er blevet rig, bare p.gr.a.
en Ducati!

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 17-08-04 21:09

On Tue, 17 Aug 2004 09:45:46 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

<snip>
>--
>/Hekto ... der åbenbart lige pludselig også er blevet rig, bare p.gr.a.
>en Ducati!

Njaeh - nu skal man jo regne boligstand og øvrigt vognpark med....

Fra : Hekto

Dato : 17-08-04 22:29

In article <cftoln$2tbh$1@news.cybercity.dk>, urb@twe.net says...
> Njaeh - nu skal man jo regne boligstand og øvrigt vognpark med....

Det behøver man ikke at regne på! - selv! ... det har kommunen gjort,
og de gør det grundigt, skule jeg hilse og sige!

--
/Hekto

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-08-04 19:57

> Mon ikke jeg kan få Kai til at introducere tøserne til Polini'erne på
> et tidspunkt?

DE er vist for voldsomme for børn? Jeg tror der skal noget el-motor til
først, og så en PW50 eller sådan noget.

> ...så måske de skal på 4 hjul? Nå - skal jeg lige lade dem få lov at
> komme til verden først?

Jeg vil IKKE presse noget igennem, så de får lov selv at vælge, basta! Men
min største frygt er at de bliver vilde med heste, i stedet for
hestekræfter, for jeg gider bare ikke de stinkende skidemaskiner

Men vi får se - min mest racergale ven (motorcykelmekaniker og mangeårig
fast inventar på motocross baner) har en søn der bliver skrækslagen ved
lyden af en motorcykel. Man kan desværre ikke helt styre afkommets
preferencer.

Rittig

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 18-08-04 08:19

On Tue, 17 Aug 2004 20:57:00 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

>DE er vist for voldsomme for børn? Jeg tror der skal noget el-motor til
>først, og så en PW50 eller sådan noget.

Nå ja, jeg skrev jo heller ikke de skulle starte ud med det :) Mon
ikke der er folk i klubberne, der kan vejlede mig, hvis det bliver
aktuelt?

>Jeg vil IKKE presse noget igennem, så de får lov selv at vælge, basta! Men
>min største frygt er at de bliver vilde med heste, i stedet for
>hestekræfter, for jeg gider bare ikke de stinkende skidemaskiner

LOL - nej, heste er heller ikke lige mig, men så kan deres mor få lov
at følge dem :) Med tvillinger skal, i følge faglitteraturen, også
være endu mere påpasselig med at pådutte børnene sine egne ambitioner
- men jeg kan vel tage dem med til Højsølandets TT, så de kender
lugten i bageriet :)

> [...]
>fast inventar på motocross baner) har en søn der bliver skrækslagen ved
>lyden af en motorcykel. Man kan desværre ikke helt styre afkommets

Nej, det ville da også blive kedeligt - og så havde vi nok stadig
klatret i træer og gået på alle fire.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-08-04 16:49

> [...]

> yderligere informationer om økonomi, forventet brug eller øvrige
> præfenrencer. Sådan er verden i d.f.f. og det vil jeg kalde støj - men

Ja for pokker :-/

> Derudover foregår der
> mudderkastning i stor stil, men det er faktisk i mellem folk der ofte
> også kommer med guldkorn.

Så har min makker åbenbart ret - underligt at de kan få sig selv til
at ødelægge ng'en på den måde :-/

> Ja, det var sgu' meget simplere da der kun var Kai Harrekilde og mig
> selv (sagde hunden), der skrev i denne her gruppe. Nå ja, det var de
> to første timer af dens eksistens, så var freden forbi

Google beretter ikke noget om de første to timer

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&scoring=d&as_drrb=b&q=&btnG=Search&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=1&as_maxm=8&as_maxy=1997&meta=group%3Ddk.fritid.motorcykel>

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-08-04 10:20

On Fri, 13 Aug 2004 17:49:23 +0200, Jes Vestervang
> [...]

>Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> writes:
<snip>

>Google beretter ikke noget om de første to timer

Nej, jeg har ikke set nogen søgemaskiner, der har noget ældre end det
3. indlæg, nemlig USENET-gruppens velkomst-indlæg:
<http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcykel&scoring=d&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=1&as_maxm=8&as_maxy=1997&selm=5mh3o8%24qss%40news.dknet.dk>
- men ikke desto mindre skrev Kai det første indlæg, nogen timer før
velkomst-indlægget :)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-04 13:19

> [...]

> det 3. indlæg, nemlig USENET-gruppens velkomst-indlæg:
> - men ikke desto mindre skrev Kai det første indlæg, nogen timer før

I usenet-gamlinge må da lige iværksætte en eftersøgning af de to
første indlæg så! Det skal nok være en udfordring

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 14-08-04 14:33

On Sat, 14 Aug 2004 14:19:25 +0200, Jes Vestervang
<jes@dellen.royal.flof.dk> wrote:

>I usenet-gamlinge må da lige iværksætte en eftersøgning af de to
>første indlæg så! Det skal nok være en udfordring

Jeg har forsøgt før, uden at finde noget ældre end velkomst-indlægget.
Det ældste af mine egne indlæg, som stadig er Outbox'en på min
newsreader, er fra 17/11 1997 og det ældste indlæg jeg ellers har, er
fra 19/12 1997 (i alt er der godt 265.000 indlæg!).