vægt vs. heste ???
Fra : Moller

Dato : 10-08-04 12:11

Heysa,

   Der var en eller anden race tuner som udtalte sig om at 3 kg fjernet,
var 1 heste sparet, eller hvordan var det nu lige det var ??

--
VH
Lars Molnit

Fra : Martin Leong

Dato : 10-08-04 12:15

Sådan har jeg også hørt den...

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
>
> Der var en eller anden race tuner som udtalte sig om at 3 kg fjernet,
> var 1 heste sparet, eller hvordan var det nu lige det var ??

---

Fra : Moller

Dato : 10-08-04 12:21

Martin Leong wrote:

> Sådan har jeg også hørt den...

   Så passer det vel også at hvis jeg taber mig ned til den ideelle vægt
for min højde , så er der sparet 2-3 heste... hmmmmmm....

--
VH
Lars Molnit

Fra : MrGSX

Dato : 10-08-04 12:39

Det er lettere at tune det man kør på, end at tune den som kør

/MrGSX

Fra : Martin Leong

Dato : 10-08-04 13:41

Men det er til gengæld billigere at tune køreren

"MrGSX" <gsx@c.dk> wrote in message
> Det er lettere at tune det man kør på, end at tune den som kør
>
> /MrGSX

---

Fra : Allan Nielsen

Dato : 10-08-04 15:17

> Så passer det vel også at hvis jeg taber mig ned til den ideelle vægt
> for min højde , så er der sparet 2-3 heste... hmmmmmm....

> [...]

ha ha, har konen været efter dig? Det lyder ikke som Moller
Jeg tror det er nemmere at forsætte med vold-tuneriet af MZ og Bandit
Allan RF600R (Factory, Micron, KN)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=107
Polyteknisk MC forening (PMC 137) - www.pmc.dk

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-08-04 21:37

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Hov hov ...jeg er da lige meldt ind i arbejdets motions
> gruppe, så nu skal der motions trænes hver morgen inden arbejdet
> startes :)
>
>    Men jo,det er primært pga. at jeg er i gang med at lette
> MZ'en. at jeg var nysgerig :)

Jeg ville da også have troet at du havde vundet nærmere 5-6hk hvis du
kom ned på normalvægten for din højde...

--Kai, som forøvrig har smidt 9kg siden Maj måned. Tanken om de
+2kg/året og at jeg ville passere 100kg før jeg bliver 40 var for
skræmmende.

Fra : Moller

Dato : 11-08-04 08:37

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg ville da også have troet at du havde vundet nærmere 5-6hk hvis du
> kom ned på normalvægten for din højde...

   hmmmm, det er nok nærmere 9-10kg :( ... altså ca. 3heste vundet.

> --Kai, som forøvrig har smidt 9kg siden Maj måned. Tanken om de
> +2kg/året og at jeg ville passere 100kg før jeg bliver 40 var for
> skræmmende.

   Tænk på det som om du skulle ha fundet lidt under 1 heste om året for
at holde trit :) ellers tillykke med de 9Kg, især på en cykel som din,
hvor det virkelig er en del % der er optimeret af den samlet vægt :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-04 15:41

> [...]

meget, så går det enten over, eller også giver han sig til at køb
lettere dele til cyklerne. Han er så småt begyndt hvad MZ'en angår

Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Fra : N/A

Dato : 11-08-04 08:37

Fra : TheHobbit

Dato : 11-08-04 23:16

> Der var en eller anden race tuner som udtalte sig om at 3 kg fjernet,
> var 1 heste sparet, eller hvordan var det nu lige det var ??

Det er da fedt - sikke alt det jeg sparer ved kun at veje 62 kg!!

Og nu da man er single smarer man lige 55 ekstra kg - bonus!!

/Stephan Hansen - Honda CBR600 F3v (+ Yamaha DT125)
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

Fra : MrGSX

Dato : 12-08-04 10:50

Ja, du har lige sparet 18Hk, ved at være single

/MrGSX