Nøj - Vinke Vinke :-)
Fra : Anders Christensen

Dato : 09-08-04 20:52

Nøøj!
Er netop hjemvendt efter min første kørelektion på landevej - Var på
manøvrabane igår.
Udover at det var varmt at køre her til aften, var det også VILDT fedt
- Nu glæder jeg mig endnu mere til at få kortet i hus om 4-5 uger

På vej fra Lisbjerg (lidt nord for Århus) kører jeg på Randersvej og er
på vej op af bakken ved IKEA rundkørslen, og sørme om der ikke kommer en
modkørende MC - Og han vinkede sørme
Det var FEDT, og jeg fik selvfølgelig vinket tilbage inden han var forbi.

Nu glæder jeg mig bare til jeg skal ud og køre igen på onsdag :)

--
Med en glad og velfornøjet hilsen Anders
Kommende MCist :)

Fra : Per Larsen

Dato : 09-08-04 21:21

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu glæder jeg mig bare til jeg skal ud og køre igen på onsdag :)
>
> --
> Med en glad og velfornøjet hilsen Anders

Hej Anders

Kender det !!! og bare vent det bliver bedre og bedre efterhånden som man
får LIDT erfaring, og ikke skal bruge så mange "kræfter" på at
- huske slukke blinklys
- Hvad gear er jeg i
- OSV, listen er lang

Var selv ude og køre den sidste tur inden prøven her til aften, så d. 20. må
der gerne krydses finger.

Per

Fra : MrGSX

Dato : 09-08-04 21:32

I starten er det faktisk svært at hilse og holde styr på det hele, men det
kommer hurtigt

/MrGSX (Fik kørekort i juni måned)

Fra : Johan Christiansen

Dato : 09-08-04 23:24

Anders Christensen wrote:

> På vej fra Lisbjerg (lidt nord for Århus) kører jeg på Randersvej og er
> på vej op af bakken ved IKEA rundkørslen, og sørme om der ikke kommer en
> modkørende MC - Og han vinkede sørme

Jeg har kørt i 1½ år nu og husker også hvordan jeg nærmest "faldt af
cyklen" da en modkørende motorcyklist pludselig vinkede til mig da jeg
kom kørende på min skolecykel. Jeg var overvældet over hvor flinke folk
man mødte var, og fik selv lyst til at vinke når jeg mødte andre. Det er
hygeligt når man lige møder nogen og får et vink, og det virker som en
gensidig ting, en regel, noget man bare gør - specielt i starten af sæsonen.

Nogle gange vinker man dog også til nogen der glor tilbage på en som om
at man er en idiot, og hvorfor fanden man har hånden i luften!

Hvilket får mig til at undre om der er en særlig "vinke-lov", en
uskrevet lov der siger at kun ligestillede vinker til hinanden, eller at
man ikke skal vinke af folk på visse typer motorcykler? Min fantasi
fortæller mig at visse typer, rockere f.eks. bør man nok ikke vinke til
- men er der andre der har nogle "vinke-erfaringer" de vil dele?

Mvh. Johan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-08-04 23:48

Johan Christiansen <news@haz.dk> writes:

> Hvilket får mig til at undre om der er en særlig "vinke-lov", en
> uskrevet lov der siger at kun ligestillede vinker til hinanden, eller at
> man ikke skal vinke af folk på visse typer motorcykler?

Rockere og mange andre der kører på Harley hilser ikke så tit igen,
men kigger mærkeligt eller giver fingeren, hvilket næsten har fået mig
til at holde op med at hilse på folk på choppere og softchoppere, hvis
ikke de hilser først. Jeg behøver vel ikke at uddybe nærmere hvad jeg
mener om sådan nogle motorcyklister.

Politifolk på MC hilser heller ikke altid igen, men kigger sjældent
mærkeligt igen. At politiet ikke altid hilser kan jeg godt forstå. De
skal jo passe på at deres fagter ikke opfattes forkert af andre
trafikanter.

Jeg hilser heller ikke altid igen, men det skyldes snarere
uopmærksomhed på modkørende motorcyklister (fx på motorvej) end noget
andet. Jeg tror mange andre har det på samme måde, så hvis folk ikke
altid hilser igen, så vær optimist og vælg blot at tro at de ikke lige
så din hilsen.

.... i øvrigt kom jeg lige i tanke om at jeg også et par gange har
hilst på folk der kører MZ - de hilser heller ikke altid igen. Da jeg
havde lånt en MZ tidligere på året var det spøjst nok også en mindre
andel end normalt af de motorcyklister jeg mødte der hilste igen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Johan Christiansen

Dato : 10-08-04 00:01

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> mærkeligt igen. At politiet ikke altid hilser kan jeg godt forstå. De
> skal jo passe på at deres fagter ikke opfattes forkert af andre

De få gange jeg har mødt en betjent er jeg blevet helt nervøs - "shit
hvad gør jeg?" - vinker jeg til ham og siger hej kammerat, eller skal
jeg nøjes med at kigge hurtigt på ham, se artig ud og vise respekt for
"storebror"...

> [...]
> andet. Jeg tror mange andre har det på samme måde, så hvis folk ikke
> altid hilser igen, så vær optimist og vælg blot at tro at de ikke lige

Det er godtnok også træls, når man "småsover" og man desværre for sent
opdager at der var folk der hilste på en. Man får næsten lyst til at
vende om og sige undskyld.

> [...]
> havde lånt en MZ tidligere på året var det spøjst nok også en mindre
> andel end normalt af de motorcyklister jeg mødte der hilste igen.

Hehe, ja det er sjovt - nogle gange tager jeg også mig selv i at hilse
på de der knallerter der ligner motorcykler (Aprilia 50cc). De bliver
helt forvirrede hvis man hilser venligt på dem når de prøver at se seje
ud på deres tunede knallerter - de aner ikke hvad de skal gøre igen :P

Fra : Frans jensen

Dato : 10-08-04 00:18

On Tue, 10 Aug 2004 00:47:41 +0200, Jacob Bunk Nielsen
<spam@bunk.cc> wrote:

>Rockere og mange andre der kører på Harley hilser ikke så tit igen,

hvis man slipper med den ene hånd når man kører med en trillebør
så tipper lortet altså,

derfor hilser de ikke

--
mvh Frans

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 10-08-04 12:47

Frans jensen wrote:

> hvis man slipper med den ene hånd når man kører med en trillebør
> så tipper lortet altså,
>
> derfor hilser de ikke

Haha, tak for et grin på en kedelig arbejdsdag ;-P

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-08-04 01:06

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message
> [...]
> choppere og softchoppere, hvis ikke de hilser først. Jeg
> behøver vel ikke at uddybe nærmere hvad jeg mener om

Jeg synes ellers rockere er flinke til at hilse igen. Nogle harleykørere
uden rygmærke gør dog ikke, men det kan også hænge sammen med, at jeg tiest
ser rockerne inde i byen, med lav hastighed hvor det er nemmere lige at
hilse.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Michael Lykke

Dato : 10-08-04 11:23

Jeg kører DT`er hvilket jo er i den klasse og udseende hvor den nemt
kan forveksles med de nye knallert"offroader", så det er kun ca. 1/3
som hilser tilbage på mig igen . Men det er forståeligt, for det
kan godt være lidt pinligt når man kommer til at hilse på en
45-knallert . Jeg tror det gode sommervejr har fået en del af de
mc`er, som normalt er tilbageholdende med at hilse (på mig), til at
bløde lidt op. Ihvertifald har jeg bemærket en øget hilsefrekvens,
selv fra harleykører . Èn ting er sikkert, jeg hilser på alle mc`er
også til næste sommer hvor jeg forhåbentlig har anskaffet mig en
større cykel igen ...

En hilsen fra mig på DT`eren,

Michael Lykke

GS500E, GSX600F og nu DT175

Fra : Moller

Dato : 10-08-04 12:20

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> til at holde op med at hilse på folk på choppere og softchoppere, hvis
> ikke de hilser først. Jeg behøver vel ikke at uddybe nærmere hvad jeg

   Har oplevet at de hilste mig, pga. den oprejste sidestilling, og
samtidig overså de helt og aldeles min makker som kørte på en lille
400cc kåbe racer... men ellers syntes jeg de fleste (især ældre) hilser
for det meste.

> [...]
> mærkeligt igen. At politiet ikke altid hilser kan jeg godt forstå. De
> skal jo passe på at deres fagter ikke opfattes forkert af andre

   Hvis man har en meget storbarmet blondine bagpå, og hun vinker til en
MC betjent, så begge nakkepuder hopper :) så hilser de igen, og har
problemer med at køre lige *GGG* fuck det så sjovt ud.

> [...]
> andet. Jeg tror mange andre har det på samme måde, så hvis folk ikke
> altid hilser igen, så vær optimist og vælg blot at tro at de ikke lige

   Ellers prøv lige at række hånden ud med 180+, så lære man at på
motorvejen hilser man ikke altid :)

> [...]
> havde lånt en MZ tidligere på året var det spøjst nok også en mindre
> andel end normalt af de motorcyklister jeg mødte der hilste igen.

   Selvfølgelig hilser vi ikke igen... vi forventer jo ikke at folk hilser
:) for det meste blir de jo bare gnavne over de for baghjul så snart
vejen drejer :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-04 10:21

> [...]

> hvad gør jeg?" - vinker jeg til ham og siger hej kammerat, eller skal
> jeg nøjes med at kigge hurtigt på ham, se artig ud og vise respekt for

En anden gang, så vink bare til ham. Vinker han ikke igen, så er der
jo ikke sket den store skade.

Jeg har en enkelt gang oplevet en betjent der nærmest var ved at falde
af cyklen bare for at vinke igen, så de findes helt bestemt.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-04 10:23

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:

> [...]
> ser rockerne inde i byen, med lav hastighed hvor det er nemmere lige at

Det kan være der er forskel på hvilken type rockere vi har i
lokalområdet

Jeg gider sg* ikke at være til grin når jeg hilser pænt på folk, og de
så bare giver en fingeren igen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-04 12:30

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Hvis man har en meget storbarmet blondine bagpå, og hun vinker til en
> MC betjent, så begge nakkepuder hopper :) så hilser de igen, og har
> problemer med at køre lige *GGG* fuck det så sjovt ud.

Det lyder som om jeg har en historie til gode

>    Ellers prøv lige at række hånden ud med 180+, så lære man at på
> motorvejen hilser man ikke altid :)

Så hurtigt gider man alligevel ikke at køre ret lang tid ad gangen når
man køre på en cykel uden kåbe, så det plejer ikke at være mit største
problem.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-08-04 19:10

sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com (Michael Lykke) writes:

> [...]
> som hilser tilbage på mig igen . Men det er forståeligt, for det
> kan godt være lidt pinligt når man kommer til at hilse på en

Pinligt at hilse på en 45'er? Det er vel ikke så slemt. Derimod synes
jeg at det er pinligt ikke at hilse tilbage, når der hilses på en, bare
fordi man ikke vil hilse på en under-kubikker :-|

Een ting er ikke at hilse først, hvis man synes at hilseriet har taget
overhånd og man indskrænker det til artsfæller a la kun chopper, kun
offroad etc., men det er da IMO uhøfligt ikke at hilse igen, når man
er blevet hilst på.

Wow, kun én linje hvor der ikke stod noget med hilse, det må være et
godt ord
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Michael Lykke

Dato : 11-08-04 08:52

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message news:<87llgmrhjn.fsf@dellen.royal.flof.dk>...
> sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com (Michael Lykke) writes:

> Wow, kun én linje hvor der ikke stod noget med hilse, det må være et
> godt ord

Hva` faen er der nu galt med ordet "hilse".....og desuden er der hvis
5 linjer ude ordet ..

Michael Lykke

GS500E, GSX600F og nu DT175

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-08-04 09:19

> [...]

> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote...

> Hva` faen er der nu galt med ordet "hilse".....og desuden er der hvis

Ikke i det _jeg_ skrev

Fra : Michael Lykke

Dato : 11-08-04 15:46

Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message news:<877js6qe8h.fsf@dellen.royal.flof.dk>...

> Ikke i det _jeg_ skrev

he he, beklager Jes, der var jeg sku for hurtig...sorry

mvh.

Michael Lykke

GS500E, GSX600F og nu DT175

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 11-08-04 10:38

On Tue, 10 Aug 2004 00:23:59 +0200, Johan Christiansen <news@haz.dk>
wrote:

> [...]
>fortæller mig at visse typer, rockere f.eks. bør man nok ikke vinke til
>- men er der andre der har nogle "vinke-erfaringer" de vil dele?

Bare vink
Der er ingen lov, men ligesom alle andre grupper består MC'ister osse
bare af mennesker og de er ligeså forskellige ------- som de nu er og
defor er der nogen der enten ikke tør slippe styret længe nok til at
hilse eller af en anden - ikke for mig helt klar årsag - ikke hilser.
Dem om det - vi andre gør.

Med løftet venstre hånd

hVh
Hans/NTV

Fra : Kai Thusgaard Anders~

Dato : 10-08-04 08:05

> [...]
>
> Nu glæder jeg mig bare til jeg skal ud og køre igen på onsdag :)
>
> --
> Med en glad og velfornøjet hilsen Anders
Hej Anders
Tillykke - nu er du jo godt på vej.
Håber at du må få mange gode timer på din MC - når du får købt en.
Glæder mig til at trille en tur med dig - måske næste sæson.
vinke - vinke

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-08-04 14:33

Kai Thusgaard Andersen wrote:
> [...]
> Håber at du må få mange gode timer på din MC - når du får købt en.
> Glæder mig til at trille en tur med dig - måske næste sæson.

Tak Tak
Det er jo ikke utænkeligt - Har jo også lovet at komme et smut til
Sverige når jeg engang får cykel og kort :)

--
Mvh Anders

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 10-08-04 08:06

Anders Christensen <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in news:cf8kko
$1ni6$1@news.cybercity.dk:
> Er netop hjemvendt efter min første kørelektion på landevej

[SNIP]

> - Nu glæder jeg mig endnu mere til at få kortet i hus om 4-5 uger

[SNIP]

> På vej fra Lisbjerg (lidt nord for Århus)

Det er sgu snyd. Her i hovedstaden er der 4-5 ugers ventetid på teori og
derefter det samme på den praktiske prøve :( Men held og lykke. Jeg skal
endelig selv op i næste uge.

> på vej op af bakken ved IKEA rundkørslen, og sørme om der ikke kommer en
> modkørende MC - Og han vinkede sørme
> Det var FEDT, og jeg fik selvfølgelig vinket tilbage inden han var forbi.

Hehe, det oplevede jeg også på den første tur, det var bare en politicykel.
Jeg troede han var ved at stoppe os, men han var bare flink :)

Carsten Sørensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-08-04 14:34

Carsten Sørensen wrote:

> [...]
>

> Det er sgu snyd. Her i hovedstaden er der 4-5 ugers ventetid på teori og
> derefter det samme på den praktiske prøve :( Men held og lykke. Jeg skal
Jeg startede til teori den 2. august og skal til teoriprøve den 25.
eller 27. august hvis jeg ikke husker helt galt :)
Så ventetiden er ikke helt vild her i byen..

--
Mvh Anders Christensen

Fra : MrGSX

Dato : 10-08-04 14:42

Hvor tager du kørekort ?

/MrGSX

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-08-04 14:51

MrGSX wrote:

> Hvor tager du kørekort ?
>
> /MrGSX

Hos Leif Andersen, Århus (du kan finde ham på www.rask-ks.dk under
kørekort til MC)
Grunden til at jeg valgte at tage det hos ham var at jeg havde fået ham
anbefalet af flere andre, så hellere give lidt ekstra fremfor at ende
med noget dårligt :)
--
Mvh Anders Christensen

Fra : MrGSX

Dato : 10-08-04 14:59

Du kan også finde ham på www.youdrive.dk

Tog ved ham i juni måned, og han er kanon

/MrGSX

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-08-04 08:16

Jeg fik heller ikke vinket til alle, da jeg havde køretimer. Men det kommer

Held og lykke med kortet, og så ses vi måske snart på landevejen med løftet
venstre

--
Mvh.
Henrik