Dæk og Benzin
Fra : Brian Sørup

Dato : 09-08-04 13:55

Dawz bag skærmene....

Min Viffer har stået og lækket benzin natten over - ca. 7-8 liter, jeg
glemte at stille den på "ON" istedet for "RES" - og der har så været en
lækage ved en slangestuds.

Benzinen havde lavet en lille sø under cyklen som (desværre) havde valgt
at danne centrum omkring mit fordæk.

Dvs. mit fordæk har stået i benzin i 12-16 timer - det ser ud til at
gummiet er *hævet* en lille smule.

Er der dømt nyt dæk eller hva' ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Anders

Dato : 09-08-04 14:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at danne centrum omkring mit fordæk.
>
> Dvs. mit fordæk har stået i benzin i 12-16 timer - det ser ud til at

Prøv at lade det tørre i 24 timer og se hvad der sker. Hvis gummiet stadig
føles fast, så er det nok ok. Tag evt en lille kniv og stik forsigtigt i det
stykke der har stået i benzin, og derefter i et stykke der ikke har. Er det
blødere, så ville jeg nok skifte dækket.

--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Brian Sørup

Dato : 10-08-04 22:23

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stykke der har stået i benzin, og derefter i et stykke der ikke har.
Er det
> blødere, så ville jeg nok skifte dækket.

Jeg har tjekket fordækket idag - og der er ikke noget at se eller mærke
på det.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII