MIC wrote:
> Er det CDI boxen som har programmeret tændingstidspunkterne alt efter
> omdrejningerne eller gør den bar det den får besked på fra motoren?
> mvh MIC
CDI'en styrer rigtignok fortændingen ifht. omdrejningerne (på begge de
cykler) vha. en programmeret/indlejret forstillerkurve. Men Honda bruger
forskellige varianter af fysisk næsten identiske CDI-bikse på sine
RFVC-motorer. De er typisk: Forskelle i ledningsnet, belægnignen af de 6
ben i stikket, selve stikkets facon og ofte ohm- og spændingsværdier i
primærkredsen. Det sidste kan du se i værkstedshåndbøgerne eller hurtigst
på
http://kleinjung.de/techdata/
Men hvilken XL600-VCDI vil du bruge - de fleste har da samme
max-forstinnging som Domi'en (28gr./4kRPM)?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der netop får undersøgt de nødvendige ændringer i ledninsgnettet for mhb
på bruge en XBR-CDI på en GB500 med SLR650-motor