1000 km eftersyn??
Fra : Kasper friis hansen

Dato : 08-08-04 09:34

Min nye MC en Kawa ZX6R skal til 1000 km eftersyn, her iden for den næste
måneds tid, det er jo så fint nok, men hvorfor skal der både stilles
ventiler og skiftes olie ved 1000 km??

er selv uddannet automekaniker hos toyota og til 1000 km eftersyn der blev
der kun spændt efter og efterset, ikke skiftet olie eller skildt noget på
bilen overhoved..
men olie er så en lille del, det kunne jeg have klaret selv men hvis
ventilerne er stillet fra fabrikken skal de da ikke stilles allerede ved
1000 km, men måske gider fabrikken ikke stille dem ordenligt fra starten..
underligt..

nogen der ved hvad 1000 km service koster på en kawa?? :)

kasper friis
ZX6R 636 :)

Fra : Hekto

Dato : 08-08-04 10:05

In article <cf4o67$oln$1@news.cybercity.dk>, pizzabager@mobil.dk
says...
> [...]
> underligt..
>
> nogen der ved hvad 1000 km service koster på en kawa?? :)

Har man råd til at købe den, har man vel også råd til 1. service?

Du kan få problemer med garantien, hvis selv du laver den service.

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Kasper friis

Dato : 08-08-04 10:58

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har man råd til at købe den, har man vel også råd til 1. service?
>
> Du kan få problemer med garantien, hvis selv du laver den service.

tjaaa havde også regnet med ca 2 k for det service.. ved godt det med
garantien.. netop derfor jeg vil have den til service :)

Fra : Casper Jensen

Dato : 08-08-04 10:09

"Kasper friis hansen" <pizzabager@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> underligt..
>
> nogen der ved hvad 1000 km service koster på en kawa?? :)

Er du sikker på at den skal have stillet ventiler? kik lige i manualos

Var til 1000 km i foråret med min z750 (skal først havestillet ventiler ved
24000 km). Gav 670 kr for service inkl. olie og filter.
Olien skal skiftes fordi fra fabrikken leveres med tilkørselsolie, sikkert
det billigste mineralske olie der findes.

--
MVH
Casper

Fra : Kasper friis

Dato : 08-08-04 10:57

> [...]
> Casper
> Z750 04
>

> der står i manuelen at der skal stilles ventiler..

har nemlig kikket :)

Fra : André T.

Dato : 08-08-04 11:17

>har nemlig kikket :)¨

Weird... På min ZX9R 03', skulle der kun spændes efter, og skiftes
olie + filter..

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
-(¯`·.¸. http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 .¸.·´¯)-
* Do one thing every day that scares the hell out of you *

Fra : Armand

Dato : 14-08-04 00:06

Kasper friis <pizzabager@mobil.dk> skrev i en

> har nemlig kikket :)

Så'en en lurer!

Indtil der er blevet målt på de enkelte ventilers spillerum, er der ingen
der ved noget om behovet for justering. Derfor består et skemalagt
ventilservice af kontrol(!) og kun fornøden justering :-|

I den originale manual jeg har stående til min tidligere GPZ900R står der
således at læse:
"Valve clearence - Check | 5.000 km |"
I modsætning til f.eks:
"Oilfilter - Replace(!) | 10.000km |"

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 08-08-04 10:21

On Sun, 8 Aug 2004 10:33:59 +0200, "Kasper friis hansen"
<pizzabager@mobil.dk> wrote:

>Min nye MC en Kawa ZX6R skal til 1000 km eftersyn, her iden for den næste
>måneds tid, det er jo så fint nok, men hvorfor skal der både stilles
>ventiler og skiftes olie ved 1000 km??

Olie - det er meget normalt at skifte efter tilkørslen, men ventiler
det undrer nu også mig en hel del...På en CBR600RR f.eks skal de
stilles/inspiceres første gang efter 24.000 km

>nogen der ved hvad 1000 km service koster på en kawa?? :)

Hvis der virkelig skal tjekkes ventiler også når man nok op i 5-6
timer sammenlagt eller afhængig af timepris ca. 2-2.500 kr...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Frank

Dato : 08-08-04 13:22

Hej..
Købte selv en splinterny zx6r 2001, ved 1000km blev der skiftet
olie+filter og lidt småting.. ventil tjek er for hver 12000km det står
også i instruktionsbogen på side 54-57

V.H. Frank
zx636r
http://www.dfmc.dk/?id=279

Fra : Kasper friis

Dato : 08-08-04 16:00

"Frank" <frankpettersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Købte selv en splinterny zx6r 2001, ved 1000km blev der skiftet
> olie+filter og lidt småting.. ventil tjek er for hver 12000km det står

Jeps min er så en 2004, og i instruktionsbogen er ventiltjeck hver 24.000,
men også ved 1000, har nemlig kigget :)

hm er din også med 636 motoren?

Fra : Kasper friis

Dato : 08-08-04 16:01

> [...]
> Købte selv en splinterny zx6r 2001, ved 1000km blev der skiftet
> olie+filter og lidt småting.. ventil tjek er for hver 12000km det står

ja din er også en 636 kan jeg se på din signatur, men den har vel karburator
ikke?, min har jo indsprøjtning, kan godt være derfor min er ved 24.000,
istedet for de 12.000, ellers kan jeg ikke se forskellen?

Fra : Frank

Dato : 08-08-04 16:51

Kasper friis wrote:

> [...]

> ikke?, min har jo indsprøjtning, kan godt være derfor min er ved 24.000,
> istedet for de 12.000, ellers kan jeg ikke se forskellen?

Jo min er knap så ny 2002, det er den første 636 med 113hk og karburator,
så blev jeg det klogere, men så slipper du også billigere end mig ved
færrere ventil justeringer... øv

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 08-08-04 16:32

"Kasper friis hansen" <pizzabager@mobil.dk> writes:

> Min nye MC en Kawa ZX6R skal til 1000 km eftersyn, her iden for den næste
> måneds tid, det er jo så fint nok, men hvorfor skal der både stilles
> ventiler og skiftes olie ved 1000 km??

Som andre har skrevet: cykelen leveres med en tilkøringsolie
(mineralsk, så stempelringe mm kan blive slidt tæt), og olie + filter
skiftes altid for MC'er ved første service.

Mht ventilerne, så står der nok at ventilerne skal justeres, men s
andsynligheden for at de skal justeres er nok ret lille.

Min gamle ThunderCat havde også 24.000km interval for ventil
justering, men efter 12.000km kunne jeg høre at de tikkede meget svagt
når motoren var helt kold. Mekanikeren checkede dem, og kunne oplyse
at de var netop på kanten af at være løse. Så vi valgte at vente til
18.000km.

--Kai