suzuki gsxr
Fra : Mikael N

Dato : 08-08-04 08:01

Hej jeg går og tænker på at købe en suzuki gsxr 750 fra 1988-1990 , er der
noget man skal være opmærksom på ved denne model, er der nogle erfaringer
gode som dårlige, evt link til tests.

Mikael frederikssund

Fra : Mikkel Kring

Dato : 08-08-04 08:32

"Mikael N" <mlvj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> noget man skal være opmærksom på ved denne model, er der nogle erfaringer

Det er en meget stærk motor som den cykel har det er godt, knast kæden kan
godt finde på at snakke lidt men det sker der ikke noget ved.
Prøv at finde en som ikke har kørt eller køre med jet kit, karburatorene kan
tage skade af det.

Mikkel Kring

Fra : Moller

Dato : 08-08-04 12:16

Mikkel Kring wrote:

> Det er en meget stærk motor som den cykel har det er godt, knast kæden kan
> godt finde på at snakke lidt men det sker der ikke noget ved.

   Er det ik den luft/olie kølet årgang :) så har vi nok Armand skrigende
om lidt ;)

> Prøv at finde en som ikke har kørt eller køre med jet kit, karburatorene kan
> tage skade af det.

   Øh, hvordan tager skade ? så vidt jeg husker det, er der nogen jetkit
med for elendige nåle i, som slider sig selv op for hurtigt, men det
ødelægger ikke resten af kaburatoren.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 08-08-04 17:08

> Øh, hvordan tager skade ? så vidt jeg husker det, er der nogen jetkit
> med for elendige nåle i, som slider sig selv op for hurtigt, men det
> ødelægger ikke resten af kaburatoren.

På min cykel er der installeret Factory Pro jetkit med titanium nåle og det
gjorde at cyklen begyndte at gå dårligt efter ca 40000 km.
Da havde nålene nemlig slidt strålerørene ovale så de gik dårligt ved lave
omdrejninger.
På de fleste karburatorer kan man bare købe nye strålerør og skrue i,men på
nogen,blandt andet mine(Keihin),er de presset i og kan ikke umiddelbart
skiftes.
Kawasaki Danmark mente at jeg måtte købe nye karburatorer til ca 16000
kr,men heldigvis mente
Factory Pro i San Francisco at de kunne gøre skaden god igen og endda
forbedre dem lidt.
Det krævede jo så bare at jeg skulle have dem sendt derover og undvære dem i
et par måneder og alt i alt kom det til at koste mig ca 4500 kr.
Men så var de også bedre end fra ny af..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Moller

Dato : 08-08-04 17:20

Rasmus Hauch wrote:

> [...]
> gjorde at cyklen begyndte at gå dårligt efter ca 40000 km.
> Da havde nålene nemlig slidt strålerørene ovale så de gik dårligt ved lave

   Det er jo et kendt problem på ZX-9eren... og sker også uden
jetkittet... derfor sælger Factory pro også titanium strålerør til denne
model. Men det er pga. dårlige kaburatore fra starten af, og ikke sp
meget et spørgsmål om man bruger jetkit.

> På de fleste karburatorer kan man bare købe nye strålerør og skrue i,men på
> nogen,blandt andet mine(Keihin),er de presset i og kan ikke umiddelbart
> skiftes.

   Yepse, men man kan nu købe de strålerør, og få dem presset i herhjemme,
så mon ik du skal snakke med Holtug MC om det, da han er importør for
FactoryPro.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 08-08-04 18:08

> Yepse, men man kan nu købe de strålerør, og få dem presset i
> herhjemme, så mon ik du skal snakke med Holtug MC om det, da han er
> importør for FactoryPro.

Det var skam ham der sendte mine karburatorer til USA.
Men det er jo også en 4-5 år siden så der er nok sket en del siden.
Ifølge Factory Pro var jeg den første de hørte om med det problem.
Men jeg var også den første der havde kørt så langt på 9eren dengang.
Mine gamle strålerør blev sendt til materiale analyse og alt mulgt.
Deres konklusion var at det var noget møg Keihin havde lavet og
de ændrede det da vist også hurtigt..(-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C (som har kørt upåklageligt siden)

Fra : Moller

Dato : 09-08-04 14:48

Rasmus Hauch wrote:

> [...]
> Deres konklusion var at det var noget møg Keihin havde lavet og
> de ændrede det da vist også hurtigt..(-:

   Kan så sige at Factory Pro har et komplet strålerør kit til ZX-9eren nu
:) så din klage har nok været en god hjælp til dem senere med problemet.

   rygtet siger også at visse GS500 maskiner æder strålerøret på under
15.000km :( altså mens de er næsten nye, heldighvis kan de skiftes, men
de koster en del.

   Og så må jeg selv detsvære indrømme nu :( at jeg i dag har bestil 4
stks. til min Bandit 1200, da de efter 60.000km er godt døde, og betyder
at jeg køre kortere og kortere på Literen... er nu nede på ca. 7-8km/L
altså snart lige så dårlig som min gamle GT'er :) pris... 1400Kr. :( æv,
men der er ingen tvivl, da det er kun i nåleområdet den har problemer,
så snart den er oppe i hoveddysens område, eller nede i tomgangs dysens
område, er der ingen problemer.

--
VH
Lars Molnit