"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:cf6bv5$2n6n$16@news.cybercity.dk...
>
> Henrik Davidsen <sjang@sjangREmoVE.dk> skrev i en
> news:4115e4a4$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > jeg har for nylig købt en gpz til min kone. der står på den tyske reg
> > attest
> > > 74 kw =101 hp.
> > > min egen har 115 hp.så konenes virker noget sløv er det fordi den er
> > > droslet fra tysk side eller er der bare sådan en forskel.
> >
> > Jeg mener at jeg flere gange har læst at det i Tyskland bliver møgdyrt
at
> > forsikre mc'er, hvis de har over 100 hk. Så mange cykler i (og fra)
> > Tyskland er droslet til 100 eller lige under.... Tror jeg i hvert fald
nok
>
>
> Som jeg opfatter det ud fra forekommende tests af 900'eren i MOTORRAD yder
> de tyske originalt derved at de akkurat redder sig ind under tolerencen
for
> de nominelle 100hk :-/
>
> Men ellers har Michael ret i at det bør fremstå af de tyske papirer
> hvorledes en given drosling er foretaget!
>
> Noget andet er: Hvilken udstødning er der på?
> Henrik Lynnerup kastede et billigt Marving på for at kunne komme på (hjem
> fra?) ferie og fik aldrig GPZ'en op over 100HK med dén på, og det trods
dyrt
> beralte rulninger/inddysninger
2 forskellige
først en 4-2-1 der kom den op på 86HK på hjulet og så en
4-1 med den på nåede jeg 96HK på hjulet og det er vel ok for en 15år gammel
maskine med 115HK i motoren?
/Henrik - mener stadigvæk at en GPZ900r er den (en af de) flotteste
MC'er
- ZX10