syn ved handel
Fra : \\_TNT_/

Dato : 06-08-04 22:42

Hvor længe må det senest være siden en MC er synet ved evt. handel før man
kan slippe for at skulle syne den igen med det samme?

Dennis Christensen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 06-08-04 22:48

\_TNT_/ skrev i meddelelsen

> Hvor længe må det senest være siden en MC er synet ved evt. handel
> før man kan slippe for at skulle syne den igen med det samme?

Hvis den er mindre end 5 år skal den ikke synes ved ejerskifte. Er den
mellem 5 og 10 år, skal den være synet inden for de sidste 24 mdr. Er den
mere end 10 år, skal den være synet inden for de sidste 12 mdr.

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Har du set det nye SV forum ? http://forum.svrider.dk

Fra : Hekto

Dato : 06-08-04 23:17

In article <4113fc9a$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
kenn@nospam.dk says...
> [...]
> mellem 5 og 10 år, skal den være synet inden for de sidste 24 mdr. Er den
> mere end 10 år, skal den være synet inden for de sidste 12 mdr.

Gang på gang læser man om den paniske skræk, for at skulle til syn med
et gammelt øg!!!!????
Ofte møder man annonceteksten '- helst synet.'

Der er ingen problemer med at køre en MC igennem syn! Det tager 5-10
min., og de er som regel flinke og venlige.

Det er jo kun et spørgsmål om at møde op med noget der er iorden.
Lygter, dæk, bremser, reflekser og intet slør nogen steder.
Hvis ikke man er istand til at fremstille et køretøj, hvor ovennævnte
er OK, er der jo alligevel ingen grund til at bevæge sig ud i trafikken
- vel???
Jeg har efterhånden stillet til syn med nogen cykler. Jeg har
fremstillet dem vaskede og rene, samt gennemgået dem sikkerhedsmæssigt,
og sørget for at de var OK. Jeg er aldrig blevet sendt hjem igen!
Den sidste opgav de at kontrollere andet på, end et par eger i
forhjulet,lys/bremselys, og så en lille prøvetur. Cyklen strålede som
en nyslået 2-krone, og de kommenterede det direkte med, 'at dér var
vist ikke noget at komme efter!'.

Så, lad være med at være så angste for syn. Det er selvfølgelig en
lille smule mere besværligt; men langt fra svært. De kontrollerer ikke
mere end hvad der er rimeligt, for at køretøjet er sikkert, og slet
ikke så meget som man i egen interesse, bør have kontrolleret inden
fremstillingen! =

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Jan

Dato : 07-08-04 07:06

> [...]
>
> Der er ingen problemer med at køre en MC igennem syn! Det tager 5-10
> min., og de er som regel flinke og venlige.

Jeg har samme erfaring, hvis bremser og lys er iorden og der ikke er slør
ell. oliespild går de altid igennem, har aldrig fået kasseret en cykel
endnu.

Der hvor problemerne kan opstå er hvis cyklen er lavet/bygget om eller man
har sat andre "potter" på, men som minimum må man forvente at man overholder
lovgivningen hvis man vil lave noget om og have det synet

Er man i tvivl om kravene er "Detailforeskrifter for motorkørertøjer" en
bibel,

Jan