MZ 150ccm og trækkraft
Fra : Thomas

Dato : 06-08-04 12:55

Hej

Kan det være rigtigt at en MZ 150 ETZ på en lige vej, uden speciel modvind
med ca. 3000 omdrejninger og 50km/t. Ikke kan accelerere overhoved!!! hvis
man gasser mere op, drukner motoren bare....

Er motoren virkelig så svag?? eller skyldes det simpelthen at motoren ikke
stå rigtigt....

Ps der er fornyligt skiftet luftfilter, så det kan vel være kaburatoren der
skal renses eller tændingen der ikke står helt til guldet

Mvh Thomas

Fra : Jimmi

Dato : 06-08-04 13:07

Selvom jeg ikke ved så meget om Mz'ere, lyder det som om at blandingen skal
stilles (er for fed tror jeg), motoren skal ikke drukne under fuld gas
overhovedet.

/Jimmi

Fra : KubikH

Dato : 06-08-04 17:56

"Thomas" <Thomas-Andersen@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> skal renses eller tændingen der ikke står helt til guldet

Hejsa
En ting er at den måske nok skal justeres lidt.
Kan ikke lige huske fornemmelsen (150 ETZ som vintercykel)
MEN husk nu, at da det er en totakter: Ved 50 km/t rykker du først i
håndtaget efter at have gearet ned i 3 gear.
Den kan overhovedet ikke tåle at sejtrække.
En anden ting:
Den er med oliepumpe, juster den efter mærket på "skiven", og kør med ren
benzin i tanken(dvs ingen olie "tilskud" i benzinen).
Så går det hele meget længere

Mvh
Niels

Fra : Elbarto

Dato : 07-08-04 04:13

> [...]
der
> skal renses eller tændingen der ikke står helt til guldet

Hvist meget normalt at der ikke er meget skub i en to takter nede i RPMs
SRen (175ccm sjov OK den er pumpet temlig godt) laver abselut intet under
6K RPMs Derover vil den tilgengæld det hele
MZer er jo ikk helt så pumpet men anyways 3K rpms er ikk meget
DU har skiftet filter så karbuen skal måske have en anden dyse i eller
skrues lidt på men tror ikk det giver meget
Elbarto Simpsoniac

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-08-04 00:45

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> DU har skiftet filter så karbuen skal måske have en anden dyse i eller
> skrues lidt på men tror ikk det giver meget

Jamen han kan da teste justering: hvis den kan køre max. fart, som vel er
105 km/t er den ikke fejljusteret, og så skal den bare ned i gear for at
trække.
Men altså en MZ kunne køres med en on/off knap på karburatoren, i stedet for
det pjat med gaskabel og en masse vrideri
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Moller

Dato : 08-08-04 11:29

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jamen han kan da teste justering: hvis den kan køre max. fart, som vel er
> 105 km/t er den ikke fejljusteret, og så skal den bare ned i gear for at
> trække.

   Altså køres som en 2 takter...

> Men altså en MZ kunne køres med en on/off knap på karburatoren, i stedet for
> det pjat med gaskabel og en masse vrideri

   pjat... når man rammer omkring maks effekt punktet, skal der drejes
10-15% af gassen, hvis man vil holde hastigheden der, for at køre mest
benzin økonomisk.

--
VH
Lars Molnit