Nybegynder: Problemer med sovende fingre.
Fra : Najal Nagol

Dato : 06-08-04 11:34

Hej Alle,

Kunne I hjælpe mig med et lille problem. Jeg er så heldig at være startet på
mc-køreskole og synes at det er fedt at køre på mc. Jeg har bare et lille
begynder problem, som nogle af jer måske kunne give mig nogle råd om. Mine
tommel- og pegefingre har en forfærdelig tendens til at sove, prikke og
stikke. Af og til er det hele hånden, der sover. Det siger sig selv, at det
ikke er så praktisk når man skal sætte blinkeren til, hvis ens tommel sover
Jeg har prøvet at skifte kørestilling og holde løst på styret, men lige
meget hjælper det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at stoppe
problemet ?

L. Hansen

Fra : Kenneth

Dato : 06-08-04 11:58

Hej.

Måske er det fordi du sidder forkert med håndleddet, så du lukker for
blodtilførsel til dine fingre.

Kenneth.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-08-04 12:10

Måske "spænder" du for meget i hænderne.....

Det gjorde jeg da jeg startede i sin tid.

Man falder ikke af, når man slapper af

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 06-08-04 12:15

"Najal Nagol" <najalnagol@usa.net> wrote in

[klip]

> [...]
> skifte kørestilling og holde løst på styret, men lige meget hjælper
> det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at stoppe

Det kan være en vanesag.
Da jeg startede med MC (igen) gik der en langtur, før jeg lærte at slappe
så meget af i håndled og hånd samt fandt en holdbar håndstilling, så jeg
ikke fik problemet mere.

--
Mvh - Arne.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 06-08-04 18:05

"Najal Nagol" <najalnagol@usa.net> wrote in message
> [...]

lige
> meget hjælper det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at

Hvis det skyldes motorvibrationer i styret kan et sæt styrvægte afhjælpe
problemet
Se følgende link (nederst på siden):

http://www.poet.dk/bmt

mvh
Bent Érik Thomsen

Fra : Najal Nagol

Dato : 07-08-04 07:10

OK Gutter,

Tak for alle jeres gode råd. Det var allerede bedre i går, da jeg var mere
bevidst om ikke at klemme styret helt sammen. Så selvom jeg troede, at jeg
slappede helt af i hænderne, så havde jeg åbentbart alligevel godt fat. Det
skal nok blive bedre.

Og jeg tror ikke, at der er for meget ornani med i spillet som en enkelt
måske ville mene Vi kvinder skal jo ikke nødvendigvis bruge hele klør
fem. Og da slet ikke på en motorcykel i fart

De bedste hilsner fra

L. Hansen

Fra : Hekto

Dato : 06-08-04 12:26

In article <41135e9f$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
najalnagol@usa.net says...
> [...]
> meget hjælper det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at stoppe

Det hjælper når du slapper af, efter et stykke tid.
Bevæg fingrene lidt engang imellem, f.eks. når i holder for rødt lys.

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Ronni Jensen

Dato : 06-08-04 13:17

> Det hjælper når du slapper af, efter et stykke tid.
> Bevæg fingrene lidt engang imellem, f.eks. når i holder for rødt lys.

Kender det.. der er bare ikke skide mange lyskryds på motorvej fra Kbh til
Jylland.. :(

(til gengæld er der rastepladser og en pakke smøger i lommen :D - men så
tager turen også lidt længere..)

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 06-08-04 13:53

Ronni Jensen <jackass@fail_udendette.dk> wrote in

> (til gengæld er der rastepladser og en pakke smøger i lommen :D - men
> så tager turen også lidt længere..)

Os der kender Ronni ved så at det ikke bare er en pakke smøger i lommen der
får ham til at stoppe, men også en røvfuld dåseøl i hans givi-boks. ;)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen
Suzuki GSX 600 F '96 - lidt endnu.

Fra : Ronni Jensen

Dato : 06-08-04 14:22

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> wrote in
> Os der kender Ronni ved så at det ikke bare er en pakke smøger i
> lommen der får ham til at stoppe, men også en røvfuld dåseøl i hans
> givi-boks. ;)

Sssshhh det snakker vi ikke om Simon - desuden SKAL man da lige have lidt
forsyninger til en snak, hvis man møder en flink MC'ist på en rasteplads
eller noget

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Jonas Madsen

Dato : 06-08-04 13:26

> [...]

lige
> meget hjælper det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at

For stramme handsker kan også sagtens forårsage problemet...

/Jonas
GS500E

Fra : Elbarto

Dato : 07-08-04 04:19

"Jonas Madsen" <jonas.madsenFJERNDETTE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige
> stoppe

> For stramme handsker kan også sagtens forårsage problemet...

Eller stram dragt .. man kan nemlig lukke for blodet til hænderne helt oppe
i armhulen
Men ellers er det en ting mange gør i straten selv om de følre de slapper
af
En ting der kan få de sovende hænder vågne igen er at slippe styret med en
hånd af gangen og holde den lidt nedaf menes man bevæger den hjælper for
mig når jeg har klarmret mig til SRen med en taske på nakken og 120 derud af

Elbarto Simpsoniac

Fra : Per

Dato : 06-08-04 13:37

> [...]

lige
> meget hjælper det. Er der andre, der måske har nogle gode råd til at

Kan det skyldes for megen onani ?

Jeg sidder selv på min hånd til den sover, på den måde kan jeg få noget
fremmed

Mvh Per

Fra : Palle

Dato : 06-08-04 14:26

HAHAHAHA.....forhåbentlig ikke når du kører mc ???

Ellers... en Daytona (eller anden sports mc) giver også ømme/sovende
hænder og håndled. Køb en Virago (nårh nej, motor vibs).... bare noget
der ikke er så hårdt ved dine hænder....

Palle - Daytona ...
"jeg kan li´mine døde hænder !!!!"

Fra : kim rundblad

Dato : 07-08-04 12:44

> Kan det skyldes for megen onani ?
>
> Jeg sidder selv på min hånd til den sover, på den måde kan jeg få noget
> fremmed
>
> Mvh Per

Sejt, mens du kører derudaf ???