Svindler pas på
Fra : Preben og Anette

Dato : 03-08-04 21:49

Idag blev han så anmeldt til politiet
Historie:
Min kamerat solgte en motrocykel, køberen kommer og betaler med en check,
køber har en forretning så det
går jo nok som det skal, men ak nej, køber har lige solgt sin virksomhed og
udskriver en check i virksomhedens navn
checken er falsk finder han ud af i banken, manden er meldt, navnet Kenneth
Hougaard fra Randers skal man ikke sælge noget til han skylder nu 16.500 kr
til min kammerat

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jo

Dato : 03-08-04 23:37

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Kenneth
> Hougaard fra Randers skal man ikke sælge noget til han skylder nu 16.500

Jeg vil foreslå en gang ulovlig selvtægt: Tag hen på hans adresse og hent
motorcyklen! Ring evt. på hos hans naboer, fortæl dem at han har snydt jer,
og spørg dem om de har set cyklen.
Lav lidt rav i den! Han fortjener ikke bedre. En civil erstatningssag
trækker nemlig ofte ud og er dyr for begge parter.
Jeg håber, at I får motorcyklen tilbage eller han kan finde ud af at
honorere sin check eller veksle den til kontanter.
Held og lykke!

Jo.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-08-04 14:25

ØV, det er for surt.

Jeg har før været ude og hente "varer", ved én som havde betalt med
dækningsløs check.

Efter lidt snak, gik han med til at udlevere det "stjålne" igen, med en
aftale om at han kunne komme og hente det igen, når han havde fået nogle
kontanter. Han kom aldrig, men jeg fik hvad jeg ville.

Så jeg ville tage afsted, og forsøge at få den igen.

--
Mvh.
Henrik (som aldrig tager imod en check)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-08-04 14:50

Preben og Anette wrote:

> [...]
> checken er falsk finder han ud af i banken, manden er meldt, navnet
> Kenneth Hougaard fra Randers skal man ikke sælge noget til han

Surt - rigtigt godt gammeldags - surt. Selvom det ikke er så mange
ufatteligt penge i dette tilfælde, så er det altid en god idé at foretage
betalingingen ved at mødes i banken og sikre sig at checken dækker.
Alternativt kan man kræve en bank-noteret check - eller gode gammeldags
kontanter. Da jeg solgte min XJer sidste sommer mødtes vi i banken og
ordnede alt papirarbejdet - selvom han arbejdede som bankrådgiver i Jyske
Bank og naturligvis havde orden i papirerne.

Som min gamle onkel Birthe sagde: "Better to be safe, than sorry!"

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Frans jensen

Dato : 04-08-04 20:56

On Wed, 4 Aug 2004 15:50:28 +0200, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Som min gamle onkel Birthe sagde: "Better to be safe, than sorry!"

oversat til dansk:

hellere komme galt af sted
end slet ikke komme afsted

--
mvh Frans

Fra : Jo

Dato : 04-08-04 21:43

> oversat til dansk:
> hellere komme galt af sted
> end slet ikke komme afsted
>
> mvh Frans

- Hvilket vist er en meget fri oversættelse

Jo.

Fra : Christian Neess

Dato : 04-08-04 18:39

Ellers mæld cyklen stjålet. Han har jo ikke betalt for sin vare.
Så kan være han bliver lidt samarbejds vilig når politiet står på hans
adresse.

Fra : Jo

Dato : 04-08-04 19:19

"Christian Neess" <neess@image.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers mæld cyklen stjålet. Han har jo ikke betalt for sin vare.
> Så kan være han bliver lidt samarbejds vilig når politiet står på hans
> adresse.

Jeg vil ikke råde dig til at melde din motorcykel stjålet. Du risikerer at
stå med en sigtelse for falsk anmeldelse, når "køber" kan fremvise en
slutseddel. Det her er et rent civilt søgsmål. Hent cyklen istedet for. Selv
om det heller ikke er helt efter håndbogen, så er risikoen for at gøre noget
forkert dog mindre.
I øvrigt en ganske flot cykel efter billederne på "dk.binaer.motor" at
dømme!

Jo.

Fra : Preben og Anette

Dato : 04-08-04 21:04

Problemet er bare at han har papirer, nøgle og motorcykel og siger han ikke
har købt den

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Pwh

Dato : 04-08-04 21:23

Preben og Anette wrote:
> Problemet er bare at han har papirer, nøgle og motorcykel og siger
> han ikke har købt den

Har i ikke skrevet en eller anden form for købskontrakt, hvis du bare har udleveret
din mc med reg. attest og nøgler til et eller andet fjols i bytte for en check har du altså
også været en kende for naiv, men det skal du naturligvis ikke straffes for
Men prøv at henvende dig til din lokale politistation og forklar dem dit problem.
De kan sikkert bedre end os andre fortælle dig hvordan du skal forholde dig.

Held og lykke med at få mc'en eller pengene

/Jens (som altid handler privat med kontanter eller bankcheck)

Fra : Jo

Dato : 04-08-04 21:45

> Problemet er bare at han har papirer, nøgle og motorcykel og siger han
> [...]

Jeg håber da, at I i det mindste har en kopi af slutsedlen, hvor hans
underskrift figurerer?

Jo.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-04 22:49

Der er det problem med jagtgeværer og motorcykler i fart, at det er svært at
beregne det rigtige foranhold. Rigeligt med patroner kan dog være en hjælp,
eller skyd lige bagfra.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben og Anette

Dato : 05-08-04 19:37

Hej

Her ses den motorcykel han har nakket
www.cobra-mc.dk
Klik på NYT STJÅLNE MC KLIK HER
Ja jeg tror også at man kan risikere at ramme forbi og plaffe ham ned
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 05-08-04 20:56

Hej Preben!
Vi er nogle stykker der nok skal holde øje med Mcén her i
Randers...SURT!!,håber sgu den sætter ud for manden i en overhaling og den
modkørende er en betonvogn.
mvh Rene Mikkelsen

Fra : Preben og Anette

Dato : 05-08-04 21:14

Hej

Det lyder godt hanskulle bo Langgade 9 St.tv i Randers
før boede han på Skelvangsvej 18 i Randers
det er nu rarat at vide der er nogen der vil hjælpe.
Han er selvstændig igen men skrev en check i det firma han har solgt og den
check var så falsk

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-08-04 09:53

Preben og Anette wrote:
> [...]
> det er nu rarat at vide der er nogen der vil hjælpe.
> Han er selvstændig igen men skrev en check i det firma han har solgt

Jeg ved ikke hvor du vil hen med at give mandens adresse. Jeg kender ikke
dig og jeg kender ikke køber, så jeg har intet at bruge det til. Jeg håber
heller ikke at andre læsere tror at de har :-/

Jeg føler med dig, men at du ikke har fået dine penge må nu engang være en
sag for bedrageriafdelingen hos politiet - mere end en sag der bør indeholde
jagtgeværer og betonvogne.

Held og lykke med at få din MC eller dine penge - og lad os høre hvordan det
går.

vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-08-04 09:26

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:41134126$1@news.carlbro.dk

> Jeg ved ikke hvor du vil hen med at give mandens adresse.
> Jeg kender ikke dig og jeg kender ikke køber, så jeg har
> intet at bruge det til. Jeg håber heller ikke at andre
> læsere tror at de har :-/

Hold nu op med at være sådan en tøs!
Der er ingen grund til at beskytte en mand, der gør sådan noget. Her mener
jeg så beskytte mod offentlig ydmygelse, ikke mod en gang tæsk, selvom han
da så sandelig trænger. :-/

Jeg synes, der skulle samles en flok venner og så skal cyklen hentes. Man
skal ikke finde sig i at blive snydt, så gør snyderen det bare igen.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-08-04 11:37

Jacob Larsen wrote:

> Hold nu op med at være sådan en tøs!
> Der er ingen grund til at beskytte en mand, der gør sådan noget. Her
> mener jeg så beskytte mod offentlig ydmygelse, ikke mod en gang tæsk,
> selvom han da så sandelig trænger. :-/

Muligvis - men hvis man kan sætte den slags i gang ved blot at forfatte et
usenet indlæg er der noget galt.

Din smiley efter "tøs" giver jeg ikke 5 potter pis for. Hvis du er uenig kan
du argumentere.

> Jeg synes, der skulle samles en flok venner og så skal cyklen hentes.
> Man skal ikke finde sig i at blive snydt, så gør snyderen det bare
> igen.

Jeg har bare ingen beviser for at Preben&Anette taler sandt. Derfor er det
hans ansvar at få hentet cyklen - hvis man deltager i den slags på forkert
grundlag risikerer man jo at blive meldt for tyveri (og vold at dømme efter
dine udtalelser). Begge sider skal høres.

Stærk problematisk holdning du har. Kan du også tæve én for mig?

vh
Torben

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-08-04 11:29

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
message news:4113598c$1@news.carlbro.dk

> Muligvis - men hvis man kan sætte den slags i gang ved
> blot at forfatte et usenet indlæg er der noget galt.

Hvis en person (preben) lyver kan du ikke forvente andet end, at han også
skriver en adr. på den person han lyver om herinde. Hvad skal pointen af at
lyve ellers være, hvis han ikke vil hænge nogen direkte ud? Han skriver jo
nok ikke det her bare for at få opmærksomhed.

Hvis han taler sandt er det da helt i orden, at han smider en adr. på
personen herinde. Den skyldige skal da stå ved sin handling.

> Din smiley efter "tøs" giver jeg ikke 5 potter pis for.
> Hvis du er uenig kan du argumentere.

Den hjalp tilsyneladende heller ikke på dit humør.

> [...]
> risikerer man jo at blive meldt for tyveri (og vold at
> dømme efter dine udtalelser). Begge sider skal høres.

Og hvis den ene side nægter at deltage, skal den anden så bare tie stille?
Jeg er ikke i tvivl om, at Preben har snakket med personen inden han skrev
dette indlæg. Det siger han jo selv og jeg kan ikke se hvorfor han skulle
lyve.

> Stærk problematisk holdning du har. Kan du også tæve én
> for mig?

Nej, jeg sagde, at han skulle finde nogle venner. Jeg snakkede ikke om
tilfældige personer på usenet. Og med venner mener jeg folk man kan stole på
taler sandt, når de siger de er blevet snydt, heller ikke bare bekendte. Des
uden sagde jeg ikke, at jeg ville tæve nogen. Jeg sagde bare, at han trængte
til det, og det står jeg ved. Pointen med at samle vennerne er, at man kan
få udleveret det man kom for, når man står i døren. Jeg har oplevet gang på
gang, at folk udnytter een og hvis man ikke gør noget ved det, bliver det
aldrig bedre.

Fra : Preben og Anette

Dato : 06-08-04 22:31

Så sker det
han bliver taget om morgenen ve kører 8 mand derop og ser om hvad han helst
vil,
gå med i banken så min kammerat kan få pengene eller udlevere cykel +
kontanter for bensin.
Jeg tror ikke selv på han vil undgå det ene eller andet

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jo

Dato : 06-08-04 22:40

> [...]
> kontanter for bensin.
> Jeg tror ikke selv på han vil undgå det ene eller andet

Så må vi ikke håbe, at han læser med her. Så er der nemlig hverken mand
eller motorcykel når de 8 mand ankommer...
Lad os høre hvordan det spænder af.

Jo.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-08-04 23:21

> [...]
> udlevere cykel + kontanter for bensin.
> Jeg tror ikke selv på han vil undgå det ene eller andet

Lad os høre hvad der sker.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-04 11:19

On Fri, 6 Aug 2004 10:25:35 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Hold nu op med at være sådan en tøs!

Hold nu op med at være sådan et fjols med "revolver"-retsmentalitet
?!?

>Der er ingen grund til at beskytte en mand, der gør sådan noget.

Vi har fået een opfattelse af en sag, er det nok for dig ...Hmmm

> Her mener
>jeg så beskytte mod offentlig ydmygelse

Det skal du vel (heldigvis) ikke afgøre ??

>, ikke mod en gang tæsk, selvom han
>da så sandelig trænger. :-/

Ja - _Det_ skal nok hjælpe ...er der nogle der tror , måske dem
der selv fik bank som små ?!?

>Man
>skal ikke finde sig i at blive snydt, så gør snyderen det bare igen.

Naturligvis ikke...Men vi har nu et retssystem der rækker en smule
udover "klyng dem op i nærmest træ"-stadiet...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-08-04 11:44

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message

> Hold nu op med at være sådan et fjols med
> "revolver"-retsmentalitet ?!?

Næh.

> Vi har fået een opfattelse af en sag, er det nok for dig
> ...Hmmm

> Det skal du vel (heldigvis) ikke afgøre ??

Læs mit svar til Torben, hvis du vil have en uddybning.

> Ja - _Det_ skal nok hjælpe ...er der nogle der tror ,
> måske dem der selv fik bank som små ?!?

Ja, sikkert. Folkeskolen var en skøn tid. Det er måske svært at blive
voksen, hvis din mor stadig smører din madpakke? Du har vist haft for nemt
et liv og er blevet forkælet som barn, sådan som du generelt fører dig frem
herinde. Desuden sagde jeg ikke, at det ville hjælpe, men derfor kan han vel
nok fortjene det.

> Naturligvis ikke...Men vi har nu et retssystem der rækker
> en smule udover "klyng dem op i nærmest træ"-stadiet...

Desværre ja.

Jeg kunne bruge lang tid på at skrive et rigtigt svar på dit indlæg, men
siden jeg i min tid derinde kun har set eet indlæg herinde, hvor du rent
faktisk er blevet presset til at komme med et uddybende svar, gider jeg
sådan set ikke. :-/

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-04 11:55

On Fri, 6 Aug 2004 12:43:49 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote:

>Næh.

*LOL* - Næh, nogle sager er vel tabt på forhånd...

>Læs mit svar til Torben, hvis du vil have en uddybning.

Har gjort, men det lader jeg nu ham svare på...

> Du har vist haft for nemt
>et liv

Kan man ha' det ?

>og er blevet forkælet som barn

Det håber jeg da men er nu ikke helt sikker...

>, sådan som du generelt fører dig frem
>herinde.

Nåh - er der samlet lidt sammen hva'

> Desuden sagde jeg ikke, at det ville hjælpe

Nå - Hvorfor så gøre det ?

> men derfor kan han vel
>nok fortjene det.

Ja så, det _har_ du allerede afgjort...imponerende

> [...]
>siden jeg i min tid derinde kun har set eet indlæg herinde, hvor du rent
>faktisk er blevet presset til at komme med et uddybende svar, gider jeg

Nu ikke så indebrændt vel....Kør en tur.

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-08-04 12:07

> Kan man ha' det ?

> Det håber jeg da men er nu ikke helt sikker...

> Nåh - er der samlet lidt sammen hva'

Ja... Du fornærmer altid min cykel.

> Nå - Hvorfor så gøre det ?

Fordi så får man det godt.

> Ja så, det _har_ du allerede afgjort...imponerende

At læse, Carlo! Der står "vel nok".

> Nu ikke så indebrændt vel....Kør en tur.

Ok.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-08-04 12:19

On Fri, 6 Aug 2004 13:06:43 +0200, "Jacob Larsen"

>Ja... Du fornærmer altid min cykel.

Kan man fornærme en cykel ? Nå never mind - Du sender den bare ud for
at give mig nogle bank, men jeg kan ikke love at det hjælper...

>At læse, Carlo! Der står "vel nok".

Ja og det var såmænd også det jeg kommenterede...

>Ok.

For vejret er dejligt og livet er herligt (når man har en CBR der skal
luftes engang imellem)...

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...