Bandit 600 - hvilket kædekit, olie og dæk?
Fra : thomas sloth

Dato : 03-08-04 09:47

Jeg skal i den grad (jf anden tråd ) ha ny kædekit mv. på min
bandit 600 fra ´99. (Ked af de lidt dumme flg. spm, men jeg er sikker
på der er masser af flinke overbærende mc'iseter herinde)
Jeg har tænkt mig at købe det via Louis.de samt reifenversand.com, men
er lidt i tvivl om hvilket jeg bør købe:
Kædekit: KETTENSATZ DID (120Eur) el. KETTENSATZ REGINA (110Eur). Hvad
er bedst?
Olie: Kræves 10W-40. Men købe Castrol/Delo og evt. i bedre kvalitet,
hvis det findes? Eks. er der en CASTROL MOTORENOEL 10W-60 på tilbud,
men er det bedre?
Dæk: Nogle erfaringer, hvilke mærker der er bedst? Evt. andre steder
at købe dæk over nettet?
Tak
Mvh
Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-08-04 13:40

thomas sloth wrote:

> [...]
> men er det bedre?
> Dæk: Nogle erfaringer, hvilke mærker der er bedst? Evt. andre steder

Kæde: DID ville være mit bud - Regina (og RK) gider jeg end ikke overveje.

Olie: Delo 10W-40 er fin. Castrols 10W-60 er nok lige træg nok til din
cykels motor. At jeg selv har indkøbt samme skyldes, at min motor er 10
år ældre og sikkert med nogle lidt større tolerencer

Dæk: Sydfyns MC/ Carsten Midtfyn eller hvad han nu hedder har også ret
billige (gode) dæk...

Fra : Armand

Dato : 05-08-04 23:54

Henrik Steen Larsen <hsl_dk@cool.SLET.dk> skrev i en

> Kæde: DID ville være mit bud - Regina (og RK) gider jeg end ikke overveje.

Iflg. RK's og DID's kataloger kræver Bandit'en deres kraftigste kæde i
530/50-størrelsen, RK's 530'er-kvaliteter kan modstå hhv. 3.400, 3.800 og
4.300kg's træk, hvor Reginas 530'er kun magter 3.600kg. trods det at den
benævnes som "forstærket" =
Hér på gruppen er der en forkærlighed for DID at spore; men RK er bestemt
ikke et decideret ringe produkt!
Hold dig altså fra Regina, og da Louis, på rest-tilbud, tilsynealdende har
prakket folk svagere RK-kvaliteter på end fornødent, er det desværre
væsentligt at du selv sikrer dig at du får enten en DID-50VM, eller RK-530LO
leveret til brug på Bandit'en

--
Armand.

Fra : Palle

Dato : 06-08-04 09:23

> og da Louis, på rest-tilbud, tilsynealdende har
> prakket folk svagere RK-kvaliteter på end fornødent

Jeps... jeg snakkede med en fyr på en Fireblade, som havde handlet hos
Louis. Han havde fået en for "tynd" kæde, og det medfølgende forreste
tandhjul, var uden dæmpning. Det kostede ham 700 dkk extra for et nyt
tandhjul. Han fortalte at det han havde fået fra Louis, havde givet så
mange vibrationer i mc'en, ag det var usædvanligt ubehageligt at køre med.
Kæden var iøvrigt ABSOLUT mininum for en Fireblade, og var derfor færdig
efter få tusind kilometer. Men, det var billigt ! yeah right

Palle - Daytona

Fra : Armand

Dato : 08-08-04 23:12

Palle <hansenpallefjerndette@yahoo.com> skrev i en

> [...]
> tandhjul. Han fortalte at det han havde fået fra Louis, havde givet så
> mange vibrationer i mc'en, ag det var usædvanligt ubehageligt at køre med.

Dæmpede tandhjul fås kun som (dyre) original-varer!
Lidt surt hvis man vitterligt kan mærke en forskel og derfor må ty til
tegnedrengen

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-08-04 16:58

thomassloth@hotmail.com (thomas sloth) writes:

> Jeg har tænkt mig at købe det via Louis.de samt reifenversand.com, men
> er lidt i tvivl om hvilket jeg bør købe:
> Kædekit: KETTENSATZ DID (120Eur) el. KETTENSATZ REGINA (110Eur). Hvad
> er bedst?

Jeg ville vælge DID-kittet når de begge er på tilbud. Jeg kører selv
med et Regina-kædekit på min Bandit fordi det lige var på tilbud
dengang, men har et DID på lager til når jeg skal skifte næste gang.

> Olie: Kræves 10W-40. Men købe Castrol/Delo og evt. i bedre kvalitet,
> hvis det findes? Eks. er der en CASTROL MOTORENOEL 10W-60 på tilbud,
> men er det bedre?

Jeg kører med Delos 10w-50 fuldsyntetiske til ca. 25 euro for 4 liter.
Husk også at skifte oliefilteret.

> Dæk: Nogle erfaringer, hvilke mærker der er bedst? Evt. andre steder
> at købe dæk over nettet?

Jeg køber nok fra Reifenversand.com her en af dagene. Det kræver at du
har et sted at få dem monteret.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*