Erfaringer med Taastrup Motorcykler (servi~
Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 02-08-04 19:40

Jeg vil have lavet et stort service med ventiljustering und den ganze
mollevitten, og søger derfor et godt værksted, som kan det dér!
Jeg har brugt Holtug MC og er meget glad for dem, men der er pokkers langt
fra Hørsholm til Holtug.
Kigger så efter aut. Honda-forhandlere og ser Taastrup MC.... Men jeg har
aldrig hørt/set dem omtalt.
Er der nogen der har erfaringer, så vil jeg meget gern høre/læse dem.

Er der andre steder som klart er atf foretrække, vil jeg også gerne høre om
dem, blot det ikke er Aagesen eller MC-Hjørnet. Helst i Storkøbenhavn
+/-......
--

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Moller

Dato : 02-08-04 20:11

Peter Hasselbalch wrote:
> [...]
>
> Er der andre steder som klart er atf foretrække, vil jeg også gerne høre om
> dem, blot det ikke er Aagesen eller MC-Hjørnet. Helst i Storkøbenhavn

   Hvad med augusta klaus ?

   Ellers omkring Taastrup, kan jeg kun fraråde dig at bruge ham... manden
har på en bekendst cykel ved service formået både at stramme kæden
ekstremt for meget, samt hælde ekstemt for meget olie i. Ud over det er
jeg selv en gang blevet bedt om at forlade biksen fordi jeg kom på min
MZ, og den ville han ik havde holdt uden foran osv. osv.. og så er hans
priser på Honda'erne højere end listepriserne. Jeg kender PT. ingen som
har noget godt at sige om ham, ud over at han forhandler Denso tændrør.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens

Dato : 02-08-04 21:14

snip:

> [...]
> priser på Honda'erne højere end listepriserne. Jeg kender PT. ingen som
> har noget godt at sige om ham, ud over at han forhandler Denso tændrør.

Hej!
Hvorlænge er det siden, at du havde de kedelige oplevelser? Jeg synes, Bo
fra Taastrup MC er meget flink og imødekommende, når jeg kommer med min
gamle Four, og min kammerat fik sin MC serviceret af Bo og var ganske
tilfred (tror jeg nok, jeg godt må sige)! Min oplevelse er, at han giver sig
tid til at se på cyklen, vurdere behov og give en pris, som holder! -Og
arbejdet har været fint, såvidt jeg har kunnet se! Men mon det var Bo, du
snakkede med dengang?
Mvh Jens
CB400F

Fra : Moller

Dato : 02-08-04 21:34

Jens wrote:

> [...]
> tid til at se på cyklen, vurdere behov og give en pris, som holder! -Og
> arbejdet har været fint, såvidt jeg har kunnet se! Men mon det var Bo, du

   Det var Bo dengang, at det så er 2-3 år siden er ligegyldigt, manden er
næsten på samme ninvau som når man kommer til at besøge reservedels
lageret på MC-hjørnet... at jeg kommer forbi stadig er ene og alene
pga. Densotændrørende.

   Omkring det elendige service hos ham er for ca. 1-2mdr.siden. Hans
undskyldning omkring den ekstremtstramme kæde, var at sådan skal den
være??? sådan et fjols,det er ikke ude grund jeg selv lige har måtte
skifte et udgangs leje a 1571Kr... og for noget der svare til
6-7.000Kr. i værkstedstimer hvis jeg ik selv kunne lave det.

   Jeg er glad for jeg selv kan lave mine service, men hvis jeg ikke selv
gad, er der kun Lydmuren, og Agusta klaus jeg turde bruge til det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens

Dato : 02-08-04 21:47

Lars skrev:
> [...]
>
> Jeg er glad for jeg selv kan lave mine service, men hvis jeg ikke selv
> gad, er der kun Lydmuren, og Agusta klaus jeg turde bruge til det.

Nå ok, jeg tænkte blot, at det kunne have været før Bo's tid (eller en anden
mekaniker, som de havde derude engang)... Alligevel pudsigt, at man kan have
så forskellige oplevelser... Dog enig med dig ang. Agusta Claus, ham bruger
jeg skam også!! Jeg kan desværre ikke lave service selv...
mvh Jens CB400F

Fra : Steen Egeberg

Dato : 02-08-04 20:25

> [...]
høre om
> dem, blot det ikke er Aagesen eller MC-Hjørnet. Helst i Storkøbenhavn

Når de forskellige værksteder bliver drøftet, så er der tydeligvis meget
forskellige meninger og erfaringer.

Personligt har jeg gode erfaringer med Tåstrup MC (med en CB500), men
hvad er der galt med Aagesen ? Dem har jeg købt og fået serviceret mc
hos i årevis, mine oplevelser har altid været meget positive.

Også Fisker, men det er vist fortrinsvis Yamaha.

Men deltag i Københavnske ture/træf eller kom ned på Langelinie en
sommeraften, så vil du helt sikkert få mange gode råd

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-08-04 08:38

Steen Egeberg wrote:

> [...]
>
> Men deltag i Københavnske ture/træf eller kom ned på Langelinie en
> sommeraften, så vil du helt sikkert få mange gode råd

Næsten alle værksteder laver "bøffer" fra tid til anden. Nogle gør det
så mere konsekvent end andre.

Eneste sikre måde er at gøre tingene selv, men det er naturligvis ikke
alle, som har modet, evnen eller faciliteterne til at gøre det.

Fra : Richard

Dato : 02-08-04 22:08

Peter Hasselbalch wrote:
> Jeg har brugt Holtug MC og er meget glad for dem, men der er pokkers langt
> fra Hørsholm til Holtug.

Tja, der er unægtelig kortere til Claus hos Agusta Motor på Fr.borgvej i
Søborg/Emdrup, men måske ikke så meget hurtigere derfra og hjem til
Hørsholm med de offentlige

- men Claus ved, hvad han gør og prakker ihvertfald ikke reparationer
på, der ikke er strengt nødvendige

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Oros

Dato : 02-08-04 23:17

Peter Hasselbalch wrote:
<snip ønske om erfaringer omkring Tåstrup MC>

Han har været oppe at vende før, prøv evt. noget googlegroups søgning.

Dengang kom jeg også med mit besyv med. Han tog omkring 1100-1300kr (har
atter glemt beløbet) for at sige de bevingede ord "din mc er totaltskadet".
Da der gik kludder i forsikringen og han indså at jeg var en fattig
studerende kunne det ikke gå hurtigt nok med at få mig ud af klappen, på en
absolut ikke behørig måde. (jeg betalte endda beløbet fordi jeg ikke vidste
bedre) Svaret til mit spørgsmål med hensyn til at sælge resterne til en
hugger (som vi havde talt om inden der gik kludder i forsikringen) var
svaret: "Den er faktisk slet ikke til at sælge som den er der, den er lige
til containeren, hvis du er heldig kan du måske få en plovmand for den" *[1]
Det var faktisk somom at han barnligt afreagerede på mig over at den
guldgruppe af en forsikringssag han troede han havde imellem hænderne bare
gik i vasken i stedet.
Nu kan jeg ikke huske nogen navne, men dengang var det vist ret sikkert
indehaveren jeg snakkede med når jeg var der. Det er omkring 3-4 år siden
nu. Han var ældre, med briller og let hår så hut jeg visker. Ikke en jeg
nogensinde vil komme tilbage til.

*[1] Til historien kan det så nævnes at jeg brugte 3-4000,- hos LC racing i
Rønnede få at få de virksomme dele der skulle til at blive rullende igen,
ikke kønt, men lovmæssigt i stand. Siden da er det blevet til over 25kkm,
kun med skift af kæde og dæk, olie, altså generelle sliddele som følge af
km-tal, og jeg har netop solgt den her for en måned siden for en pris af
31.000,- (hvor mange sliddele også kørte på sidste sang eller derover)

Igen, så vidt jeg erindrer var den oppe at vende sidste gang i en
forsikringssag som ikke gik i vasken, men hvor skadelidte fik denne her
regning på opgørelse af skade uden om hele forsikringssagen. Hæng mig ikke
op på noget, og jeg sidder i toget og betaler pr. data, så det med at browse
lige pt. afholder jeg mig fra, så prøv evt. at hive fat i googlegroups, og
så var der jo den her med forhandleranmeldelser på dmcn (husker jeg
korrekt?)

Sikke en masse udokumenterede og tvivlsomme erindringer, hold da helt
badeferie! Men ihvertfald, gør lige lidt detektivarbejde inden du lægger
dine penge hos ham skulle jeg mene.

--
Rasmus Jensen, Ishøj - tidligere CBR600F2
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk