/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nogen at køre tur med?
Fra : Martin Sjøstrand


Dato : 02-08-04 13:59

Hejsa. Jeg er en gut på 25 år, og jeg ville bare høre hvor man måske skulle
henvende sig, hvis man savner nogen at køre med, og man bor i Lyngby (2800)
Jeg købte min R1 årgang 2000 sidste år, og har kørt nogle småture, med en på
mit kollegie der også havde mc, men ellers har jeg mest kørt rundt alene,
eller med en bagpå. Men jeg savner en gang imellem at køre rundt med nogle
andre. Det er da hyggeligt at tøffe rundt i sit eget tempo for sig selv,
meeen det bliver nogle gange lidt kedeligt

Jeg har kørt i viragoklubben, da jeg boede på fyn, og havde sådan en sag,
men så købte en kammerat en gsx-r 600, og da jeg prøvede den, da var jeg
solgt til den type maskine så jeg købte en R6, som så sidste år blev
byttet ud med en R1. Men som sagt har jeg ikke rigtigt fundet nogle at køre
med, efter jeg flyttede til sjælland.

Hvor syntes i jeg skal henvende mig?

Mvh Martin Sjøstrand



 
 
Anders Thorup (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 02-08-04 14:18

Martin Sjøstrand wrote:

> Hvor syntes i jeg skal henvende mig?
>
> Mvh Martin Sjøstrand

Mon ikke nogen fra PMC vil give lyd fra sig. Deres klub-lokale ligger ved
DTU.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Martin Sjøstrand (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sjøstrand


Dato : 02-08-04 16:20


> Mon ikke nogen fra PMC vil give lyd fra sig. Deres klub-lokale ligger ved
> DTU.

Jeg har set deres side, og det lyder rigtigt godt. Jeg kan se de er en
større forsamling med alle slags cykler, og det ligger lige ved siden af
mig, så det ville jo være ideelt..... men, så vidt jeg kan se på deres side,
så skal man gå på DTU, eller anden højere læreanstalt for at lege med dem,
og det gør jeg desværre ikke. Jeg syntes det lyder som noget underligt
noget, altså jeg er så ikke klog nok til at være med i det fællesskab?? Jeg
syntes det lyder meget stik modsat det jeg mente mc fællesskabet handler om.
Nemlig at alle typer folk med alle typer maskiner kan hygge sig sammen? Jeg
syntes det lyder som noget snobberi?

I må meget gerne rette mig, hvis jeg har misforstået det helt

Mvh Martin Sjøstrand



Anders Thorup (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 02-08-04 16:53

Martin Sjøstrand wrote:
>> Mon ikke nogen fra PMC vil give lyd fra sig. Deres klub-lokale
>> ligger ved DTU.
>
> Jeg har set deres side, og det lyder rigtigt godt. Jeg kan se de er en
> større forsamling med alle slags cykler, og det ligger lige ved siden
> af mig, så det ville jo være ideelt..... men, så vidt jeg kan se på
> deres side, så skal man gå på DTU, eller anden højere læreanstalt for
> at lege med dem, og det gør jeg desværre ikke. Jeg syntes det lyder
> som noget underligt noget, altså jeg er så ikke klog nok til at være
> med i det fællesskab??

Nu er jeg ikke selv medlem af PMC, men kender nogle stykker som er. At du
ikke kan blive medlem af PMC betyder ikke, at du ikke kan være med i en stor
del af fælleskabet.
En høj IQ er IKKE er nogen betingelse,, tro mig!!! jeg kender et par af
dem *ss*
Grunden til at du ikke kan blive medlem ligger nok i at deres værksted osv.
ligger på DTU og det derfor bliver betalt af DTU(huslejen altså).
Der findes mange MC-klubber man ikke umiddelbart kan blive medlem af, bl.a.
MC blå lys(Kun for politi, brand og ambulance-folk) og der findes klubber
hvor man kun kan blive medlem hvis man er i en spejder-organisation osv.

> Jeg syntes det lyder meget stik modsat det jeg
> mente mc fællesskabet handler om. Nemlig at alle typer folk med alle
> typer maskiner kan hygge sig sammen? Jeg syntes det lyder som noget
> snobberi?

Det er det altså ikke, men nogen gange er det nødvendigt at begrænse
tilstrømningen af medlemmer.

>
> I må meget gerne rette mig, hvis jeg har misforstået det helt

Det tror jeg at du har

>
> Mvh Martin Sjøstrand

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup(Som i øvrigt er medlem af VFR-klub DK, og som kun er for ejere
af en Honda V4)
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Tommy Fer (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 02-08-04 18:05

Anders Thorup wrote:
> Martin Sjøstrand wrote:
>>> Mon ikke nogen fra PMC vil give lyd fra sig. Deres klub-lokale
>>> ligger ved DTU.
>>
>> Jeg har set deres side, og det lyder rigtigt godt. Jeg kan se de er
>> en større forsamling med alle slags cykler, og det ligger lige ved
>> siden af mig, så det ville jo være ideelt..... men, så vidt jeg kan
>> se på deres side, så skal man gå på DTU, eller anden højere
>> læreanstalt for at lege med dem, og det gør jeg desværre ikke. Jeg
>> syntes det lyder som noget underligt noget, altså jeg er så ikke
>> klog nok til at være med i det fællesskab??

Hehe... tror nu nok det går. Du er ihvertfald velkommen til at komme med på
vores køreture, du kan se datoer i kalenderen.
>
> Nu er jeg ikke selv medlem af PMC, men kender nogle stykker som er.
> At du ikke kan blive medlem af PMC betyder ikke, at du ikke kan være
> med i en stor del af fælleskabet.
> En høj IQ er IKKE er nogen betingelse,, tro mig!!! jeg kender et
> par af dem *ss*

BSVORMERLAER*"#¤%#¤&#¤/%#&*

halv tysker!


--
--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!



Anders Thorup (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 02-08-04 18:34

Tommy Fer wrote:
> BSVORMERLAER*"#¤%#¤&#¤/%#&*
>
> halv tysker!

Hehe


--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 17:24

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> writes:

> Jeg har set deres side, og det lyder rigtigt godt. Jeg kan se de er en
> større forsamling med alle slags cykler, og det ligger lige ved siden af
> mig, så det ville jo være ideelt..... men, så vidt jeg kan se på deres side,
> så skal man gå på DTU, eller anden højere læreanstalt for at lege med dem,
> og det gør jeg desværre ikke. Jeg syntes det lyder som noget underligt
> noget, altså jeg er så ikke klog nok til at være med i det
> fællesskab??

Faktisk er der vist mest sportscykler i PMC, men vi er åbne for folk
med alle slags cykler.

Hvis du ikke kører totalt som en idiot (det gør du nok ikke, for så
havde din R1 nok været smadret for længe siden ;), så er du velkommen
til at køre med på nogle af vores ture. At du ikke er medlem betyder
at du ikke kan bruge vores værksted, og ikke kan spise is på klubbens
regning på vores ture, men du er altså stadig velkommen til at køre
med.

Hvis du ikke læser eller har læst på DTU (eller anden højere
læreanstalt) er du ikke medlemsberettiget. Det er en standardklausul i
vedtægterne hos hovedparten af foreningerne ved DTU fordi det er
studenterhuset ved DTU der stiller lokaler til rådighed for os.

Faktisk har vi meget lidt svært ved at finde medlemmer, og derfor
fungerer det i praksis som en god begrænsning da vores klublokale
langt fra er verdens største.

> Jeg syntes det lyder meget stik modsat det jeg mente mc fællesskabet
> handler om. Nemlig at alle typer folk med alle typer maskiner kan
> hygge sig sammen? Jeg syntes det lyder som noget snobberi?

Det er du velkommen til at opfatte det som - det skulle jeg ellers
ikke mene var tilfældet, men i så fald synes jeg du skal finde dig en
anden klub at køre sammen med.

> I må meget gerne rette mig, hvis jeg har misforstået det helt

Det tror jeg (heldigvis) at du har.

--
Jacob, kasserer i PMC | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Sjøstrand (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sjøstrand


Dato : 02-08-04 18:24


> Hvis du ikke læser eller har læst på DTU (eller anden højere
> læreanstalt) er du ikke medlemsberettiget. Det er en standardklausul i
> vedtægterne hos hovedparten af foreningerne ved DTU fordi det er
> studenterhuset ved DTU der stiller lokaler til rådighed for os.
>
> Faktisk har vi meget lidt svært ved at finde medlemmer, og derfor
> fungerer det i praksis som en god begrænsning da vores klublokale
> langt fra er verdens største.

Ok, så giver det lidt mere mening

> > Jeg syntes det lyder meget stik modsat det jeg mente mc fællesskabet
> > handler om. Nemlig at alle typer folk med alle typer maskiner kan
> > hygge sig sammen? Jeg syntes det lyder som noget snobberi?
>
> Det er du velkommen til at opfatte det som - det skulle jeg ellers
> ikke mene var tilfældet, men i så fald synes jeg du skal finde dig en
> anden klub at køre sammen med.

Jamen det har jeg skam ikke tænkt mig at op fatte det som, nu hvor jeg har
fået det forklaret nærmere. Var også derfor jeg skrev i meget gerne måtte
rette på mig, for jeg tænkte der måske lå noget bag, og jeg var galt på den

Havde der stået at man skulle være tilknyttet DTU for at være med, havde jeg
måske bedre forstået det. Jeg faldt bare over den der:

---eller anden højere læreanstalt---

og så syntes jeg bare det lød om, at hvis du ikke har taget en høj eksamen,
så fordummer du os, og så kan vi ikke lege


> Det tror jeg (heldigvis) at du har.

Det lyder det heldigvis som om

Så kan det da godt være jeg gerne vil køre med en dag, bare som påhæng
Nu skal jeg så bare tage mig sammen, og møde op til en af de fællesture folk
har foreslået i gruppen, det skal bare lige overstås, det med at møde alene
op en dag, et sted hvor de fleste kender hinanden, og så sige: eeeh hej, jeg
hedder Martin......

Mvh Martin Sjøstrand



Martin Pedersen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Pedersen


Dato : 02-08-04 19:58

>
> Nu skal jeg så bare tage mig sammen, og møde op til en af de fællesture
folk
> har foreslået i gruppen, det skal bare lige overstås, det med at møde
alene
> op en dag, et sted hvor de fleste kender hinanden, og så sige: eeeh hej,
jeg
> hedder Martin......
>

Det kan godt anbefales, har prøvet det et par gange. Der er normalt ingen
der bider

Mvh
Martin



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 20:58


Jacob Bunk Nielsen skrev i meddelelsen ...
>"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> writes:
>
>Hvis du ikke kører totalt som en idiot (det gør du nok ikke, for så
>havde din R1 nok været smadret for længe siden ;), så er du velkommen
>til at køre med på nogle af vores ture. At du ikke er medlem betyder
>at du ikke kan bruge vores værksted, og ikke kan spise is på klubbens
>regning på vores ture, men du er altså stadig velkommen til at køre
>med.


Og de er faktisk ganske fornøjelige at køre sammen med omend de "tabte
halen" i Låsby Og egentlig var det jo mig der var på nær lokal grund,
og derfor hurtigere burde have indset hvilken retning i måtte have taget.

mvh
Orla

>--
>Jacob, kasserer i PMC | ........@
>Bandit 600 N | ......_[]-=*
>www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)



Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 17:25

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> Nu er jeg ikke selv medlem af PMC, men kender nogle stykker som er. At du
> ikke kan blive medlem af PMC betyder ikke, at du ikke kan være med i en stor
> del af fælleskabet.
> En høj IQ er IKKE er nogen betingelse,, tro mig!!! jeg kender et par af
> dem *ss*

Skal jeg rive dig rundt ?-)

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Anders Thorup (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 02-08-04 18:34

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:
>> En høj IQ er IKKE er nogen betingelse,, tro mig!!! jeg kender et
>> par af dem *ss*
>
> Skal jeg rive dig rundt ?-)

Følte du dig truffet

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup



Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 19:11

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> writes:

> Havde der stået at man skulle være tilknyttet DTU for at være med, havde jeg
> måske bedre forstået det. Jeg faldt bare over den der:
>
> ---eller anden højere læreanstalt---

Egentlig ville vi vist gerne have den fjernet fordi vi faktisk er nok
MC-interesserede ved DTU, og vi i praksis har relativt få medlemmer
som ikke har tilknytning til DTU på en eller anden måde, men det er
vist sådan en standardbetingelse som er krævet af dem der stiller
lokaler til rådighed for os.

> Så kan det da godt være jeg gerne vil køre med en dag, bare som påhæng

Det skal du være velkommen til. Hold øje med kalenderen fra næste uge,
der vil jeg tro der dukker lidt flere arrangementer op i den.

> Nu skal jeg så bare tage mig sammen, og møde op til en af de fællesture folk
> har foreslået i gruppen, det skal bare lige overstås, det med at møde alene
> op en dag, et sted hvor de fleste kender hinanden, og så sige: eeeh hej, jeg
> hedder Martin......

Det er ikke så slemt. Rygtet vil vide at du vist bor på
Nybrogårdkollegiet. Prøv at smutte over og sig hej til Anders i N-24.
Han er også i bestyrelsen for PMC og en vældig flink fyr. Han kører på
en blå SV'er.

Ellers så duk op til vores jubilæumsfest og drik dig fuld sammen med
os, så skal du nok falde i snak med nogen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Martin Sjøstrand (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sjøstrand


Dato : 02-08-04 19:49


> Det skal du være velkommen til. Hold øje med kalenderen fra næste uge,
> der vil jeg tro der dukker lidt flere arrangementer op i den.

Det vil jeg da så gøre

> > Nu skal jeg så bare tage mig sammen, og møde op til en af de fællesture
folk
> > har foreslået i gruppen, det skal bare lige overstås, det med at møde
alene
> > op en dag, et sted hvor de fleste kender hinanden, og så sige: eeeh hej,
jeg
> > hedder Martin......
>
> Det er ikke så slemt. Rygtet vil vide at du vist bor på
> Nybrogårdkollegiet. Prøv at smutte over og sig hej til Anders i N-24.
> Han er også i bestyrelsen for PMC og en vældig flink fyr. Han kører på
> en blå SV'er.

Haha hvor kommer det rygte fra Det er rigtigt nok, men hvor ved i det
fra? Jeg må lige prøve at få en snak med ham Anders på et tidspunkt så, Jeg
har set han holder ude på parkeringspladsen

> Ellers så duk op til vores jubilæumsfest og drik dig fuld sammen med
> os, så skal du nok falde i snak med nogen.
>
> --
> Jacob | ........@
> Bandit 600 N | ......_[]-=*
> www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)



Moller (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-08-04 20:32

Jacob Bunk Nielsen wrote:


> Det er ikke så slemt. Rygtet vil vide at du vist bor på
> Nybrogårdkollegiet. Prøv at smutte over og sig hej til Anders i N-24.
> Han er også i bestyrelsen for PMC og en vældig flink fyr. Han kører på
> en blå SV'er.
>
> Ellers så duk op til vores jubilæumsfest og drik dig fuld sammen med
> os, så skal du nok falde i snak med nogen.

   Og så skal han lige bestå den usagte prøve for at tage med på
fællesturene frem over... kan røbet at det har noget med at babbe, og en
udstødning fra en MZ.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi, PMC's hurtigste 250cc maskine :)
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Allan Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 02-08-04 21:15


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Ellers så duk op til vores jubilæumsfest og drik dig fuld sammen med
> os, så skal du nok falde i snak med nogen.

Du skal være velkommen Martin! Det bliver en brand god fest!
Allan
RF600R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=107
Polyteknisk MC forening (PMC 137) - www.pmc.dk



Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 19:11

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> Følte du dig truffet

Næh, men man står vel op for sine med-rockere

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 20:27

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> writes:

>> Det er ikke så slemt. Rygtet vil vide at du vist bor på
>> Nybrogårdkollegiet. Prøv at smutte over og sig hej til Anders i N-24.
>> Han er også i bestyrelsen for PMC og en vældig flink fyr. Han kører på
>> en blå SV'er.
>
> Haha hvor kommer det rygte fra Det er rigtigt nok, men hvor ved i det
> fra?

Øhhh, godt spørgsmål. Jeg tror nok at du blev afsløret engang ved en
tidligere lejlighed her i gruppen.

> Jeg må lige prøve at få en snak med ham Anders på et tidspunkt så, Jeg
> har set han holder ude på parkeringspladsen

Han er en vældig flink fyr, så det kan du bare gøre, men lad være med
at give ham nøglerne til din R1'er, så skal han bare se hvor hurtigt
den kan køre

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 20:35

Moller <Lars@molnit.com> writes:

>    Og så skal han lige bestå den usagte prøve for at tage med på
> fællesturene frem over... kan røbet at det har noget med at babbe, og en
> udstødning fra en MZ.

Jeg tænkte at der også skulle være lidt "surprise" tilbage

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Moller (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-08-04 20:50

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Moller <Lars@molnit.com> writes:
>
>
>>   Og så skal han lige bestå den usagte prøve for at tage med på
>>fællesturene frem over... kan røbet at det har noget med at babbe, og en
>> udstødning fra en MZ.
>
>
> Jeg tænkte at der også skulle være lidt "surprise" tilbage
   
   Han køre jo ikke honda, så den med de syv G... K..... kommer ikke på banen.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Kai Harrekilde-Peter~ (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 02-08-04 20:39

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> "Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> writes:
>
>> Jeg har set deres side, og det lyder rigtigt godt. Jeg kan se de er en
>> større forsamling med alle slags cykler, og det ligger lige ved siden af
>> mig, så det ville jo være ideelt..... men, så vidt jeg kan se på deres side,
>> så skal man gå på DTU, eller anden højere læreanstalt for at lege med dem,
>> og det gør jeg desværre ikke. Jeg syntes det lyder som noget underligt
>> noget, altså jeg er så ikke klog nok til at være med i det
>> fællesskab??
>
> Faktisk er der vist mest sportscykler i PMC, men vi er åbne for folk
> med alle slags cykler.
>
> Hvis du ikke kører totalt som en idiot (det gør du nok ikke, for så
> havde din R1 nok været smadret for længe siden ;), så er du velkommen
> til at køre med på nogle af vores ture. At du ikke er medlem betyder
> at du ikke kan bruge vores værksted, og ikke kan spise is på klubbens
> regning på vores ture, men du er altså stadig velkommen til at køre
> med.
>
> Hvis du ikke læser eller har læst på DTU (eller anden højere
> læreanstalt) er du ikke medlemsberettiget. Det er en standardklausul i
> vedtægterne hos hovedparten af foreningerne ved DTU fordi det er
> studenterhuset ved DTU der stiller lokaler til rådighed for os.
>
> Faktisk har vi meget lidt svært ved at finde medlemmer, og derfor
> fungerer det i praksis som en god begrænsning da vores klublokale
> langt fra er verdens største.

§3, stk 3 lyder: "Personer der falder uden for disse kategorier, kan
ansøge klubbens bestyrelse om medlemskab.".

En dejlig herlig gummi-paragraf, som giver bestyrelsen ret til at
optage folk som deltager i det sociale omkring klubben og som er
"uheldige" nok til ikke at ryge ind under "tilknytning til DTU"
kravene. F.eks. er vores kære prez jo biolog-studerende


--Kai, pimse.


Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 20:49

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> §3, stk 3 lyder: "Personer der falder uden for disse kategorier, kan
> ansøge klubbens bestyrelse om medlemskab.".

Ja, jeg ved det - og det er glimrende fordi vi så kan optage
medlemmer, hvis de er med til så mange arrangementer at de reelt lige
så godt kunne være medlemmer alligevel. Det sker jo heldigvis af og
til.

Men lad nu lige Martin dukke op til en køretur og få overstået det med
MZ-udstødningen, og så må vi se om han overhovedet dukker op til mere
end den ene tur

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Tony Lorentzen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-08-04 21:44

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Ja, jeg ved det - og det er glimrende fordi vi så kan optage
> medlemmer, hvis de er med til så mange arrangementer at de reelt lige
> så godt kunne være medlemmer alligevel. Det sker jo heldigvis af og
> til.

Orv!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Moller (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-08-04 21:56

Tony Lorentzen wrote:

>>Ja, jeg ved det - og det er glimrende fordi vi så kan optage
>>medlemmer, hvis de er med til så mange arrangementer at de reelt lige
>>så godt kunne være medlemmer alligevel. Det sker jo heldigvis af og
>>til.
>
>
> Orv!

   Så så Tony, det er bestyrelsen der skal tage det op, så hvis du skal nå
det inden der kommer ny formand i PMC, skal du være hurtig... da den ene
kandidat til posten nok ikke er særlig snaksalig om den slags ;) hæhæ,
men hvis nu du ikke overhaler en hvis maskine på fællesture osv... det
næste ½ års tid, kan der måske komme noget fornuft frem, hvis han nu
blir valgt :) og så mindes jeg ikke at du har bestået babbeprøven endnu ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Tony Lorentzen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-08-04 22:01

Moller wrote:

> Så så Tony, det er bestyrelsen der skal tage det op, så hvis du skal
> nå det inden der kommer ny formand i PMC, skal du være hurtig... da
> den ene kandidat til posten nok ikke er særlig snaksalig om den slags
> ;) hæhæ, men hvis nu du ikke overhaler en hvis maskine på fællesture
> osv... det næste ½ års tid, kan der måske komme noget fornuft frem,
> hvis han nu
> blir valgt :) og så mindes jeg ikke at du har bestået babbeprøven
> endnu ;)

Urgh... Det lyder fælt...

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Hekto (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 02-08-04 14:21

In article <celdea$2j63$1@gnd.k-net.dk>, sjoestrand@nybro.dk says...
> Hejsa. Jeg er en gut på 25 år, og jeg ville bare høre hvor man måske skulle
> henvende sig, hvis man savner nogen at køre med, og man bor i Lyngby (2800)
> Jeg købte min R1 årgang 2000 sidste år, og har kørt nogle småture, med en på
> mit kollegie der også havde mc, men ellers har jeg mest kørt rundt alene,
> eller med en bagpå. Men jeg savner en gang imellem at køre rundt med nogle
> andre. Det er da hyggeligt at tøffe rundt i sit eget tempo for sig selv,
> meeen det bliver nogle gange lidt kedeligt
>
> Jeg har kørt i viragoklubben, da jeg boede på fyn, og havde sådan en sag,
> men så købte en kammerat en gsx-r 600, og da jeg prøvede den, da var jeg
> solgt til den type maskine så jeg købte en R6, som så sidste år blev
> byttet ud med en R1. Men som sagt har jeg ikke rigtigt fundet nogle at køre
> med, efter jeg flyttede til sjælland.
>

Du kunne jo møde op på Langelinie, eller på McD om tirsdagen.
Så falder du sikkert i snak med mogen!

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Tony Lorentzen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-08-04 14:50

Hekto wrote:

> Du kunne jo møde op på Langelinie, eller på McD om tirsdagen.
> Så falder du sikkert i snak med mogen!

Hver tirsdag kl. 19 mødes folk ved Buddinge Rundkørsel og kører ture derfra.
Se mere på http://www.mc-tirsdag.dk/

Der bliver løbende annonceret fællesture herinde i DFM, så hold øje med
gruppen også

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Dennis Hellan Peders~ (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-08-04 15:17


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:celgqc$1cfu$1@news.cybercity.dk...
> Hekto wrote:
>
> > Du kunne jo møde op på Langelinie, eller på McD om tirsdagen.
> > Så falder du sikkert i snak med mogen!
>
> Hver tirsdag kl. 19 mødes folk ved Buddinge Rundkørsel og kører ture
derfra.
> Se mere på http://www.mc-tirsdag.dk/
>
> Der bliver løbende annonceret fællesture herinde i DFM, så hold øje med
> gruppen også

Men har de dersens Tirsdags ture, efterhånden ikke fået et lidt blakket ry
!?,
det går vist nok lidt rigeligt stærkt nogle gange,og man har da også, et par
gange i hvert fald , hørt om styrt/afkørsler !


--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen ( der ikke tør lege Vallentino )
Suzuki GSF 1200 N '00
DMCN#819 http://link.dfmc.dk/25




Tony Lorentzen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-08-04 16:04

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Men har de dersens Tirsdags ture, efterhånden ikke fået et lidt
> blakket ry !?,
> det går vist nok lidt rigeligt stærkt nogle gange,og man har da også,
> et par gange i hvert fald , hørt om styrt/afkørsler !

Ja der er vist en håndfuld, der er blevet "afsporet" på de ture. Jeg hørte
et rygte om en pige, der stod af sidste uge - der skete vist nok ikke det
store. Hvis man kører med for første gang vil jeg anbefale at man kører i
sit eget tempo - og ikke forsøger at følge med dem, der har kørt turen mange
gange før - og vist tillige er rutinerede bane-kørere.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



GRISEN (02-08-2004)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 02-08-04 20:08

On Mon, 2 Aug 2004 17:04:16 +0200, "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> og ikke forsøger at følge med dem, der har kørt turen mange
>gange før - og vist tillige er rutinerede bane-kørere.


Rolig nu... Er matchende dragt og MC blevet ensbetydene med rutineret bane-kører?
Skulle vi nu ikke prøve at sælge hønsefarmen og komme tilbage til de 3 fjer ???

Der ER nogen der ryger af, men de bli'r jo ikke skubbet af.
Det er vel ens eget ansvar at køre så det passer til ens evner.
Hver gang der drejes fra på en sidevej, så venter alle på de bagerste, og hvis man føler
sig presset fra starten så er der jo ingen der tvinger nogen til at følge med i timevis.

Jeg kan godt lide det går lidt stærkt, og en dag skal jeg også nok blive en del af
statistikken, men så er det garanteret min egen skyld.

Jeg tror alle får besked om at der køres sportsligt på de små snoede veje.
Jeg vil ikke anbefale turen til en urutineret 18 årig knægt med lille kørekort på en
ZX-10R, men de fleste andre bør vel selv kunne regulere højrehånden....

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Ronni Jensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ronni Jensen


Dato : 02-08-04 14:51

Du kan da bare sige til.. bor i Herlev..


--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Anja-Niklas (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anja-Niklas


Dato : 02-08-04 16:26


"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> skrev i en meddelelse
news:celdea$2j63$1@gnd.k-net.dk...
> Hejsa. Jeg er en gut på 25 år, og jeg ville bare høre hvor man måske
skulle
> henvende sig, hvis man savner nogen at køre med, og man bor i Lyngby
(2800)
> Jeg købte min R1 årgang 2000 sidste år, og har kørt nogle småture, med en

> mit kollegie der også havde mc, men ellers har jeg mest kørt rundt alene,
> eller med en bagpå. Men jeg savner en gang imellem at køre rundt med nogle
> andre. Det er da hyggeligt at tøffe rundt i sit eget tempo for sig selv,
> meeen det bliver nogle gange lidt kedeligt
>
> Jeg har kørt i viragoklubben, da jeg boede på fyn, og havde sådan en sag,
> men så købte en kammerat en gsx-r 600, og da jeg prøvede den, da var jeg
> solgt til den type maskine så jeg købte en R6, som så sidste år blev
> byttet ud med en R1. Men som sagt har jeg ikke rigtigt fundet nogle at
køre
> med, efter jeg flyttede til sjælland.
>
> Hvor syntes i jeg skal henvende mig?
>
> Mvh Martin Sjøstrand
>
>
se evt. i turingnyt og læs lidt om de forskellige klubber der ligger i
nærheden. pak evt telt og sovepoes og drag ud til et træf, du vil blive
overrasket over hvor åbenhjertet folk er.

Mvh niklas Thomsen



Henrik Nielsen - Rap~ (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 02-08-04 17:08

"Jeg har kørt i viragoklubben, da jeg boede på fyn...."

Kør ud til Kantana MC, http://www.kantanamc.dk/, der er også en fra Virago
Fyn og han kører heller ikke Virago længere..... Måske du kender ham

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 18:24



N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 19:49



N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 21:44



Jacob Bunk Nielsen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-08-04 20:31

GRISEN <grisen_fjern@grisen.org> writes:

> Rolig nu... Er matchende dragt og MC blevet ensbetydene med
> rutineret bane-kører?

Nej, faktisk er det tit at dem der kører hurtigst også er dem der har
det ældste og mest forslidte MC-tøj.

> Der ER nogen der ryger af, men de bli'r jo ikke skubbet af.

Ja, men desværre har folk der ikke har kørt med på fællesture før en
tendens til at ryge af lidt for ofte.

Det er det med ikke at lade sig presse, og så bare lade ham bagved
overhale, hvis man føler at han gerne vil køre hurtigere end man selv
føler at man kan.

> Det er vel ens eget ansvar at køre så det passer til ens evner.

Ja, men det er tydeligvis svært for uerfarne kørere.

På vores ture kører vi fx altid rimelig langsomt det første stykke.
Dels fordi der ikke er nogle gode små veje i nærheden af hvor vi
plejer at starte, og dels fordi det er godt at starte stille og få
varme i dækkene, og gang i rytmen.

Det har før fået nye kørere til at mene at det da gik noget så
langsomt så nu skulle de da godt nok vise sådan en flok nisser hvordan
man kører hurtigt ...

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

GRISEN (02-08-2004)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 02-08-04 22:22

On Mon, 02 Aug 2004 21:31:20 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

>Ja, men desværre har folk der ikke har kørt med på fællesture før en
>tendens til at ryge af lidt for ofte.
>
>Det er det med ikke at lade sig presse, og så bare lade ham bagved
>overhale, hvis man føler at han gerne vil køre hurtigere end man selv
>føler at man kan.

Sådan er det jo altid.
Jeg har også kørt med Pimserne et par gange sidste år, og hvis min højre hånd havde
besluttet at følge med de forreste, så var jeg nok ikke kommet hjem på 2 hjul.

*
Jan


http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Moller (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-08-04 22:43

GRISEN wrote:

> Sådan er det jo altid.
> Jeg har også kørt med Pimserne et par gange sidste år, og hvis min højre hånd havde
> besluttet at følge med de forreste, så var jeg nok ikke kommet hjem på 2 hjul.

   Men PMC, gør også meget ud af at forklare når turen starter hvordan
folk skal placere sig, og omkring det ikke er en konkurence osv... og at
folk skal køre som de magte osv. det ved jeg så ikke om i gør dette ?

   Detsvære har dette været taget lidt løst i år, og deraf medført uhørt
mange styrt på officielle klubture (2 stks.). Dette er taget op, og der
blir nu igen gjort ekstra opmærksomt på folks kørsel osv. især omkring
kørsel efter formåen.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

GRISEN (04-08-2004)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 04-08-04 16:17

On Mon, 02 Aug 2004 23:42:52 +0200, Moller <Lars@molnit.com> wrote:

>Men PMC, gør også meget ud af at forklare når turen starter hvordan
>folk skal placere sig, og omkring det ikke er en konkurence osv... og at
>folk skal køre som de magte osv. det ved jeg så ikke om i gør dette ?


Ja, det er en glimrende ide.
Det sker ikke på tirsdagsturene, men jeg tror nu også det er lettere for jer at få styr på
flokken inden afgang. Vi har ofte først samling på folket efter en kilometer...
En del af problemet er nok, at der køres fra MC-tirsdags mødet, hvorved der er mulighed
for at en masse kan køre med - på godt og ondt.

Personligt fik jeg dog rimelig god besked da jeg blev inviteret med.
Både mht. hastigheden, de andres erfaringer med ruten og om at man venter på de bagerste
ved frakørsler.

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 20:32



N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 20:32



N/A (02-08-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-08-04 20:50



jesper (04-08-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 04-08-04 18:59

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> wrote in message news:<celdea$2j63$1@gnd.k-net.dk>...
> Hejsa. Jeg er en gut på 25 år, og jeg ville bare høre hvor man måske skulle
> henvende sig, hvis man savner nogen at køre med, og man bor i Lyngby (2800)
> Jeg købte min R1 årgang 2000 sidste år, og har kørt nogle småture, med en på
> mit kollegie der også havde mc, men ellers har jeg mest kørt rundt alene,
> eller med en bagpå. Men jeg savner en gang imellem at køre rundt med nogle
> andre. Det er da hyggeligt at tøffe rundt i sit eget tempo for sig selv,
> meeen det bliver nogle gange lidt kedeligt

Tjaee.... der er buff-mc, PMC og Spurvene...
buff er en landsdækkende klub, men vi er da 2 medlemmer i Lyngby...
PMC har der været skrevet en del om i denne tråd, men spurvene
touringklub er desværre overset.... De bor på S. Willumsens Vej 12 B
og det er bare at trille forbr en søndag eller onsdag aften efter kl
18.00. Klubben har eget værksted og har eksisteret i over 20 år. Så
der er nogle erfarne rotter dernede, men også yngre kørere som bl.a.
også kører R1'ere...

Med løftet venstre
Jesper
www.buff-mc.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste