/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblemer med varm motor
Fra : Studen


Dato : 02-08-04 00:05

Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der ofte det at
min maskine ikke vil starte igen. Dvs. hvis jeg har god tid og sætter mig og
ryger et par smøger er den der som en mis igen.... Hva' faen er den af? Jeg
troede det var koldstarter der skulle være de slemme.
Jeg oplever også engang i mellem at der slet ikke kommer tænding (lyd) når
jeg trykker på elstarteren. Heldigvis har en bekendt "lært" mig at slå et
par gange på et relæ, og derefter virker skidtet igen. Det er ligesom om de
2 problemer er uafhængige, men jeg syntes lige det hele skulle med.

På forhånd tak

Studen
GSX750S Katana ´88



 
 
Preben Riis Sørensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 02-08-04 00:29


"Studen" <studenFJERN_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:410d7732$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der ofte det
at
> min maskine ikke vil starte igen. Dvs. hvis jeg har god tid og sætter mig
og
> ryger et par smøger er den der som en mis igen.... Hva' faen er den af?
Jeg
> troede det var koldstarter der skulle være de slemme.
> Jeg oplever også engang i mellem at der slet ikke kommer tænding (lyd) når
> jeg trykker på elstarteren. Heldigvis har en bekendt "lært" mig at slå et
> par gange på et relæ, og derefter virker skidtet igen. Det er ligesom om
de
> 2 problemer er uafhængige, men jeg syntes lige det hele skulle med.
>
> På forhånd tak
>
> Studen
> GSX750S Katana ´88
>
>

Kære Stud,
Ikke at det er løsningen på lang sigt, men prøv lige at vride gashåndtaget i
bund og hold det der mens du starter, klar til at slippe straks den
tænder.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Martin Sørensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 02-08-04 00:39

>> Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der
>> ofte det at min maskine ikke vil starte igen.
> Ikke at det er løsningen på lang sigt, men prøv lige at vride
> gashåndtaget i bund og hold det der mens du starter, klar til at
> slippe straks den tænder.....

Hvis jeg gør det på min, så drukner den da først.. Ingen gas eller choker
til man kan høre at den tænder, derefter kan man give lidt gas, så den
kommer rigtigt igang. Er den druknet, skal den køres nogle sekunder uden
choker eller gas, før den kan begynde at tænde igen.

signing off.. Martin Sørensen



Studen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 02-08-04 13:18


"Martin Sørensen" wrote in message news:cejuuo$6b4$1@news.cybercity.dk...
>
> Hvis jeg gør det på min, så drukner den da først.. Ingen gas eller choker
> til man kan høre at den tænder, derefter kan man give lidt gas, så den
> kommer rigtigt igang. Er den druknet, skal den køres nogle sekunder uden
> choker eller gas, før den kan begynde at tænde igen.
>
> signing off.. Martin Sørensen
>

Det mener jeg også. Har prøvet et par gange med gas og choker med dårligt
resultat. Forstår ikke helt det du skriver med "Er den druknet, skal den
køres nogle sekunder uden
> choker eller gas, før den kan begynde at tænde igen". Hvad mener du med
det? Den kan jo ikke køre!? Vil meget gerne vide det, da jeg har prøvet at
drukne den et par gange.

Mvh

Studen

>



Preben Riis Sørensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 02-08-04 14:02


"Studen" <studenFJERN_@hotmail.com> skrev >
> Det mener jeg også. Har prøvet et par gange med gas og choker med dårligt
> resultat.

Den skal i hvert fald ikke have choker. Prøv at dreje gashåndtaget i bund i
en bevægelse og hold det der. Men måske har den indsprøjtningskarb. så
virker det måske ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Anders Christensen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 02-08-04 09:03

Studen wrote:
> Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der ofte det at
> min maskine ikke vil starte igen. Dvs. hvis jeg har god tid og sætter mig og
> ryger et par smøger er den der som en mis igen....

<snip>

> På forhånd tak
>
> Studen
> GSX750S Katana ´88

Nu håber jeg altså for din og andres sikkerheds skyld at du er gået et
stykke væk før du tænder din smøg :)

Moller (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 02-08-04 16:07

Anders Christensen wrote:

> Nu håber jeg altså for din og andres sikkerheds skyld at du er gået et
> stykke væk før du tænder din smøg :)
   
   Hvorfor ? du kan godt slukke en cigerat i benzin uden at antænde den,
så længe du ikke suger i den samtidig med.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Gert Bo thorgersen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 03-08-04 00:43


"Moller" <Lars@molnit.com> wrote in message
news:410e5859$0$35875$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders Christensen wrote:
>
> > Nu håber jeg altså for din og andres sikkerheds skyld at du er gået et
> > stykke væk før du tænder din smøg :)
>
> Hvorfor ? du kan godt slukke en cigerat i benzin uden at antænde den,
> så længe du ikke suger i den samtidig med.
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit
>
Ja det er rigtigt med smøgen, idet det er en blanding af ilt og benzin der
jo antændes; normalt skriver man blandingsforhold fra 1 : 6 (benzin :
Luft vægtmæssigt) til vist 1 : 22.

Men i benzintank kan man godt risikere at der er en antændelses mæssig
blanding over benzinen. Har da set cigaret smidt ned i benzin, men den store
kran - en stationær mobil kran - i Færgehavn Nord (Nu slået sammen med
Frihavnen) brændte for mange år siden - efter at jeg var holdt op dér -
vist fordi krankøreren som altid, også under benzinpåfyldningen, røg
cigaretter, altså var uheldig.

Mvh. Gert Thorgersen



Martin Schjoldager (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Schjoldager


Dato : 02-08-04 14:37

Havde/har samme problem med min, forekommer kun når den er rigtig varm. En
gammel mekaniker sagde jeg skulle prøve at gi den fuld choker inden jeg
slukkede den. Det virkede.
Så lyder det også bare som om du skal havde nogle nye starter kul.

Martin Schjoldager

"Studen" <studenFJERN_@hotmail.com> wrote in message
news:410d7732$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der ofte det
at
> min maskine ikke vil starte igen. Dvs. hvis jeg har god tid og sætter mig
og
> ryger et par smøger er den der som en mis igen.... Hva' faen er den af?
Jeg
> troede det var koldstarter der skulle være de slemme.
> Jeg oplever også engang i mellem at der slet ikke kommer tænding (lyd) når
> jeg trykker på elstarteren. Heldigvis har en bekendt "lært" mig at slå et
> par gange på et relæ, og derefter virker skidtet igen. Det er ligesom om
de
> 2 problemer er uafhængige, men jeg syntes lige det hele skulle med.
>
> På forhånd tak
>
> Studen
> GSX750S Katana ´88
>
>



Studen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 02-08-04 19:57


"Martin Schjoldager" <schjoldager@dsa-net.dk> wrote
> Havde/har samme problem med min, forekommer kun når den er rigtig varm. En
> gammel mekaniker sagde jeg skulle prøve at gi den fuld choker inden jeg
> slukkede den. Det virkede.
> Så lyder det også bare som om du skal havde nogle nye starter kul.
>
> Martin Schjoldager
>

Tak for det tip. Det må jeg prøve. Lidt ærgeligt at skulle ekstra mange
smøger, bare for at kunne starte igen ;)
Hva' med det kul du nævner. Jeg er 100% motormongol. så jeg aner ikke hvad
det er. Cool hvis du lige kunne uddybe.


Tak

Studen



Martin Sørensen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 03-08-04 01:14

> Når jeg fx. holder ind på en tankstation på motorvejen, sker der ofte
> det at min maskine ikke vil starte igen. Dvs. hvis jeg har god tid og
> sætter mig og ryger et par smøger er den der som en mis igen.... Hva'
> faen er den af? Jeg troede det var koldstarter der skulle være de
> slemme.

Jeg har også haft det samme problem med min XS400 Seca for nogle år siden.
En karburatorjustering på værksted fjernede problemet fuldstændigt.
Blandingen var for fed (dvs. for meget benzin), så den druknede når jeg
forsøgte at starte den når den var varm.

Skal du bruge choker for at koldstarte den? Det skulle jeg ikke dengang, og
det er også tegn på for fed blanding.

signing off.. Martin Sørensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste