Love og regler
Fra : J.C.Kløve

Dato : 31-07-04 09:49

Inspireret af i første omgang Armand har Tony indskrevet MC lovene
vdr. diskussioner på DFMC.dk

I en nyeligt indlæg påpeges nogle faktafejl i Tonys gengivelse
(stavning m.v.)
Dette har foranlediget mig til at re-redigere lovsættet således det
sprogligt fremstår mere kanceli-agtigt og der med er vanskeligere
tilgængeligt (det bør en hver lov være) - og dermed måske også
indgyder større ærefrygt (også noget der er et must for en lov)

det endte med at fremstå således....

§ 1

I diskussioner vedrørende motorcykler, deres tilbehør, eller andre
motorcykelrelaterede emner gives der ingen indrømmelser af nogen
art.

§ 2

stk.1

a) Forefindes der personer der oppebærer retten til i
motorcykelkredse, at benytte titlen "Formand", "Præsident" eller
tilsvarende titel, der indikerer vedkommende er "første blandt
ligemænd", da har denne altid ret.

b) I fravær, af personer der omfattes af § 2 stk.1a, da
tilfalder denne rettighed enhver tilstedeværende person der i
motorcykelkredse, med rette kan betegne sig som bestyrelsesmedlem.

c) I fravær af personer omfattet af § 2 stk. 1a og stk. 1b,
tilfalder denne rettighed ethvert tilstedeværende medlem af en
motorcykelrelateret forening.

d) I fravær af ethvert individ omfattet af § 2 stk. 1a, 1b, og
1c, tilfalder denne rettighed enhver tilstedeværende.

Stk.2

a) Er der ingen tilstedeværende har enhver ret til at have ret
til en hver tid.

b) Er der flere personer der samtidigt er omfattet stk.1a eller
1b, træder §1 i kraft.

§ 3

Betegnelsen "under-kubikkere" kan anvendes om enhver motorcykel der
har en slagvolumen der er mindre end den slagvolumen en vilkårlig
valgt motorcykel blandt egne motorcykler har.

Dette omfatter tillige teoretisk opnået slagvolumen opnået gennem
honing af cylindre og tilsvarende konstruktive ændringer på egne
motorcykler.

§ 4

Stk.1

Kvinder på motorcykel, kan kun accepteres i form af
bagsædepassagerer.

Stk.2

a) Kvinder omfattet af § 1 stk.1a, eller 1b er ikke omfattet af
denne § stk.1

b) Kvinder der kan betegnes som ejere af motorcykler der har en
slagvolumen der berettiger dem til under alle forhold at tage § 3 i
anvendelse er ikke omfattet af denne § stk.1

c) Kvinder der i al væsentlighed som person har en "
slagvolumen" der berettiger dem til at anvende § 3 om andre kvinder,
kan opnå dispensation fra denne § stk.1, under hensyntagen til de
uheldige konsekvenser for køreegenskaberne der afstedkommes af deres
tilstedeværelse på bagsædet.

§ 5

stk. 1:

En motorcykel vil altid fremstå uden fejl og mangler overfor ejeren

stk. 2

Indsigelser mod denne § stk.1 fremsat af 2. og/eller 3. person vil
altid kunne dækkes ind under begreberne "charme", "karisma" og
"sjæl".

stk.3

Såfremt at sådanne indsigelser vedrører aldersbestemte forhold,
tages begrebet "patina" i anvendelse.

§ 6

stk.1

a) Enhver fremsat påstand omkring en motorcykels præstationer
såsom acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, omfattende
egne motorcykler vil være at regne for relevant.

b) Enhver udtalelse omkring en motorcykels præstationer såsom
acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, fremsat af 2.
og/eller 3. person, om egne motorcykler, kan afvises under
henvisning til, at påstandene er at regne for irrelevante
partsindlæg.

stk.2

a) Enhver udtalelse vedrørende en motorcykels præstationer
såsom acceleration og topfart, herunder benzinøkonomi, samt andre
konstruktive eller designmæssige forhold, vil til enhver tid kunne
afvises med trykte testresultater af given karakter.

b) Dokumenterede målinger, qua diverse testresultater, vil
altid kunne afvises gennem faktiske forhold bevist "på gaden".

c) Paradokser opstået ud fra denne paragraf, kan kun løses
under henvisning til § 1.

§ 7

I tilfælde af tvist omkring forståelsen af nærværende regelsæt,
såvel som tvist om ethvert forhold omkring motorcykler og deres
benyttelse, bør denne om muligt søges afgjort ved at søge at
tilvejebringe resultater der berettiger at § 6 stk.2b kan tages i
anvendelse.

Er dette ikke betimeligt henføres til § 1

§ 8

Såfremt andre forhold modstår præmisserne i nærværende regelsæt,
henføres til § 1.

--
Dun@nt
XJ600 - 51J -

Fra : Anders Thorup

Dato : 31-07-04 10:04

J.C.Kløve wrote:
<SNIP - et regelsæt>

Hr. Kløve!!

Du har simpelhen for meget tid , og så har du humor

Jeg kan kun tilslutte mig dit regelsæt, og vil for eftertiden søge at følge
dette.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Tom Christensen

Dato : 31-07-04 10:23

"J.C.Kløve" <dunantFjernX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
<snip> humor

Jeg vil straks efterleve dette - og ihærdigt irettesætte enhver, som ikke
følger reglernes bogstav eller ånd...
Tak

Tom
xv750

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 10:42

J.C.Kløve skrev i meddelelsen <410b5de2$0$35871$14726298@news.sunsite.dk>...
>Dette har foranlediget mig til at re-redigere lovsættet således det
>sprogligt fremstår mere kanceli-agtigt og der med er vanskeligere
>tilgængeligt

Ja se det er sgu' da til at forstå !...... eller ??? Godt arbejde !

mvh
Orla

Fra : Denise

Dato : 31-07-04 11:01

> [...]
> kan opnå dispensation fra denne § stk.1, under hensyntagen til de
> uheldige konsekvenser for køreegenskaberne der afstedkommes af deres

Jeg fatter ikke en dyt af §4, kan jeg kun accepteres som bagsædepassager,
eller er jeg undtaget af eet eller andet. Ellers må jeg jo hellere får solgt
skidtet

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Simon Nejmann

Dato : 31-07-04 11:51

On Sat, 31 Jul 2004 12:00:33 +0200, "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

>Jeg fatter ikke en dyt af §4, kan jeg kun accepteres som bagsædepassager,
>eller er jeg undtaget af eet eller andet. Ellers må jeg jo hellere får solgt
>skidtet

Så vidt jeg kan se, så kan du godtages:
   Hvis du, i motorcykelkredse, er formand (forkvinde?) eller
lignende.
   Hvis du, i motorcykelkredse, kan betegnes som bestyrelsesmedlem.
   Hvis din maskine er større end alle gutternes.
   Hvis du har en større "slagvolumen" (personlighed? :) end de
fleste andre kvinder.

Spørgsmål om mulige fejlfortolkninger henvises til Kløve.

Ps. Der er en fejl i § 4 stk. 2a - det må da være § 2 der henvises
til.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Denise

Dato : 31-07-04 16:04

Simon Nejmann wrote:

> [...]
> Hvis din maskine er større end alle gutternes.
> Hvis du har en større "slagvolumen" (personlighed? :) end de

Tak for oversættelsen Jamen, så tror jeg da alle kvinder her i gruppen
en dækket ind, for piger der selv kører motorcykel har da større
"slagvolumen" end de fleste andre kvinder .

--
Hilsen Denise
http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : J.C.Kløve

Dato : 31-07-04 17:07

Så var det lige at Denise Skrev

> Tak for oversættelsen Jamen, så tror jeg da alle kvinder her i
> gruppen en dækket ind, for piger der selv kører motorcykel har da
> større "slagvolumen" end de fleste andre kvinder .

Hmmm
Der foreligger ikke præcedens dor så vidt angår den praktiske
anvendelse af §4 stk1c endnu, så den må ligge til åben fortolkning.

By the way, så er det Armand / Tony der er ophavsretsligt
rettighedshavere til den oprindeige lov - jeg har blot re-redigeret
den
..... og Simon's udlæning er interessant bestemt

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : J.C.Kløve

Dato : 31-07-04 17:02

Så var det lige at Simon Nejmann Skrev
> [...]
>
> Spørgsmål om mulige fejlfortolkninger henvises til Kløve.
>
> Ps. Der er en fejl i § 4 stk. 2a - det må da være § 2 der henvises

Du har ret - det er §2 her burde henvises til

--
Dun@nt
XJ600 - 51J - der kan købes..

Fra : Armand

Dato : 31-07-04 19:16

Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en

> Jeg fatter ikke en dyt af §4, kan jeg kun accepteres som bagsædepassager,
> eller er jeg undtaget af eet eller andet. Ellers må jeg jo hellere får
> solgt skidtet

Prøv med originalen som tony har lagt på:
http://www.dfmc.dk/love.asp
Og tyg dig derefter igennem Kløve's kancelli'ering!

Og uden at det skal tolkes som brødnid, så er det originale regelsæt
konstrueret en sen nattetime hen over baren i klubben, og beregnet til brug
samme sted.
Derfor vil jeg fastholde originalen som giver mere eftertryk ved eksempelvis
brug á: "Husk nu på §2 - Formanden har altid ret!"
Eller som: "Ja, ja. Men så også kun under henføring til §1 - Ingen
indrømmelser!"
Hvis der forøvrigt skulle være nogle der er uenig med mig heri, henfører jeg
lige til §1 !

Den tilføjede §4 stk.2 c) elsker jeg. Ikke mindst fordi at en af de
oprindelige medforfattere engang i en situation hvor et kvindfolk kastede
sig over ham med sætningen: "Vil det sige at i mener at jeg vejer for
meget", reddede sig ud af kattepinen ved at tygge lidt på angrebet og
dernæst svare:
"For tung? Mnjaaah - Det var vel som sådan mere volumet der var på tale!

--
Armand.

Fra : J.C.Kløve

Dato : 01-08-04 09:21

Så var det lige at Armand Skrev
> [...]
> indrømmelser!"
> Hvis der forøvrigt skulle være nogle der er uenig med mig heri,

Netop til anvendelse i baren/klubben har jeg søgt at "modvirke"
taget i betragtning at vi her er mange fra forskellige klubber og
tillige en masse "autonome", hvorfor der kunne tænkes adskildelige
formænd til stede samtidigt - det kunne unlgteligt gøre en
diskussion interessant - taget regelsættet i anvendelse - og alt
andet lige - så ender man netop altid i §1

Jo respekten for det oprindelige er unægtelig stor det kan ikke
understerges nok

--
Dun@nt
XJ600 - 51J -

Fra : Armand

Dato : 03-08-04 01:07

> Så var det lige at Armand Skrev

> ...............og alt andet lige - så ender man netop altid i §1

Jup!
Og det er netop alkoholiseret småfilosoferen, over det forhold at det ikke
er til at få folk til at afgive terræn ved diskussioner hen over baren, der
eskalerede til konstruktion af et komplet regelsæt

> Jo respekten for det oprindelige er unægtelig stor det kan ikke
> understerges nok

Og jeg er ellers til såvel kringlede sætninger og ordvalg, som decideret
kancelli-sprog, hvorfor jeg også kan nikke samtykkende til den langsomt
læste version!

--
Armand.