|
| Huller i udstødning Fra : Tommy Nielsen |
Dato : 29-07-04 13:36 |
|
Jeg tillader mig starte endnu en tråd!
Nu har jeg så, inspireret af Hekto's forslag, tænkt på at lave et hul eller
to i potten på min ER5. Jeg er træt af at kigge på omdrejningstælleren og
det virker også lidt halvfarligt at sidde med blikket fæstnet på
instrumenterne i trafikken, - jeg vil gerne kunne høre motoren gennem
vindstøjen.
Hvor laver man de huller og hvor stort et bor skal man bruge: ) Har nogen
erfaringer med dette? Jeg ved godt, man kan få fede potter, der laver mere
lyd; men hvis man kan opnå noget nær det samme ved at lave et par gratis
huller i skidtet selv, så...
Tommy
| |
Thomas Jensen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 29-07-04 13:53 |
|
> Nu har jeg så, inspireret af Hekto's forslag, tænkt på at lave et hul
eller
> to i potten på min ER5. Jeg er træt af at kigge på omdrejningstælleren og
> det virker også lidt halvfarligt at sidde med blikket fæstnet på
> instrumenterne i trafikken, - jeg vil gerne kunne høre motoren gennem
> vindstøjen.
>
var det ikke bedre at finde noget billigt slip-on og beholde de originale
potter til syn og lign ?
--
mvh
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
NielSV650 (29-07-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 29-07-04 15:20 |
|
"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
news:4108eed3$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er træt af at kigge på omdrejningstælleren og
> det virker også lidt halvfarligt at sidde med blikket fæstnet på
> instrumenterne i trafikken,
Helt enig, men hvorfor gør du også det?? Stik dyret en ny pind når du
synes - ikke når du rammer et bestemt omdrejningstal.
> jeg vil gerne kunne høre motoren gennem vindstøjen.
Det er så en anden sag. Et andet luftfilter kan som regel også give mere
lyd.
> Hvor laver man de huller og hvor stort et bor skal man bruge: ) Har nogen
> erfaringer med dette? Jeg ved godt, man kan få fede potter, der laver mere
> lyd; men hvis man kan opnå noget nær det samme ved at lave et par gratis
> huller i skidtet selv, så...
Hvad med at købe en anden potte. De kan fås brugt fra 200kr. Den originale
vil du helst ikke bore i - det bliver dyrt til syn!!
/Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158
| |
Mikkel Christensen (03-08-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 03-08-04 09:48 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:
> "Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
> news:4108eed3$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg er træt af at kigge på omdrejningstælleren og
> > det virker også lidt halvfarligt at sidde med blikket fæstnet på
> > instrumenterne i trafikken,
>
> Helt enig, men hvorfor gør du også det?? Stik dyret en ny pind når du
> synes - ikke når du rammer et bestemt omdrejningstal.
Jeg synes det samme som Nillermanden.
Vent med at skifte gear til du rent faktisk _kan_ hoere motoren
--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.
| - David Gerard
| |
Palle S. (29-07-2004)
| Kommentar Fra : Palle S. |
Dato : 29-07-04 15:45 |
|
Hvis det er støj der ønskes så pil da inmaden ud
meen jeg ville nu også hellere finde et par andre potter
husk omdysning
Palle
| |
mikkel paulsen (29-07-2004)
| Kommentar Fra : mikkel paulsen |
Dato : 29-07-04 22:44 |
|
"Palle S." <lord_farquard@hotmail.com> wrote in message news:<Eg8Oc.4533$YO7.2913@news.get2net.dk>...
> Hvis det er støj der ønskes så pil da inmaden ud
>
> meen jeg ville nu også hellere finde et par andre potter
>
> husk omdysning
>
> Palle
jeg har et andet spørgsmål i samme stil. Da jeg fornyligt købte min XS
400 seca så var der et par små huller i udstødningen og et stort ca på
størrelse med en enkrone. udstødningen er ellers flot og hullerne er
ikke til at se da de ligger ned mod vejen.
men jeg var ellers sikker på at motoren tog skade af utæt udstødning?
betyder det slet ikke andet end lyd og måske minus et par km pr Liter?
hvis det betyder noget, så har jeg to reserve udsødninger på
reservesyklen, men de er lidt rustne på svejsningerne og forrøret er
totalt rustent "ikke gennem rustet" skal jeg sætte dem på?
| |
Peter (17-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 17-08-04 19:58 |
|
"Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
news:4108eed3$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg tillader mig starte endnu en tråd!
>
> Nu har jeg så, inspireret af Hekto's forslag, tænkt på at lave et hul
eller
> to i potten på min ER5. Jeg er træt af at kigge på omdrejningstælleren og
> det virker også lidt halvfarligt at sidde med blikket fæstnet på
> instrumenterne i trafikken, - jeg vil gerne kunne høre motoren gennem
> vindstøjen.
>
> Hvor laver man de huller og hvor stort et bor skal man bruge: ) Har nogen
> erfaringer med dette? Jeg ved godt, man kan få fede potter, der laver mere
> lyd; men hvis man kan opnå noget nær det samme ved at lave et par gratis
> huller i skidtet selv, så...
>
På min Yamaha er der i hvert forrør monteret en bolt, der i forbindelse med
karburatorjustering kan erstattes med en målesonde, således at man kan måle
forbrændingen pr. cylinder. Hvis du også har sådanne bolte kan du blot
fjerne (og gemme) de originale og erstatte dem med nogle andre, som du borer
et lille hul igennem. Med hensyn til hulstørrelse kan du blot eksperimentere
dig frem, hvis hullet bliver for stort, koster det jo kun nogle nye bolte.
---
Peter
XJ600S
| |
NielSV650 (18-08-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 18-08-04 09:11 |
|
> "Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
> news:4108eed3$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> På min Yamaha er der i hvert forrør monteret en bolt, der i forbindelse
med
> karburatorjustering kan erstattes med en målesonde, således at man kan
måle
> forbrændingen pr. cylinder. Hvis du også har sådanne bolte kan du blot
> fjerne (og gemme) de originale og erstatte dem med nogle andre, som du
borer
> et lille hul igennem. Med hensyn til hulstørrelse kan du blot
eksperimentere
> dig frem, hvis hullet bliver for stort, koster det jo kun nogle nye bolte.
Det lyder da som den dummeste plan... nogensinde!
Hvis der skal bores huller i udstødningssystemet, skal det være i potten.
Hvis du borer huller i forrørene, falder trykket for hurtigt og bla bla
bla...
Tommy Nielsen, køb et bulet system på eBay og en slip-on potte - så er du
kørende.
/Niels
S FAU himmeblau
http://dfmc.dk/158
| |
Peter (18-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 18-08-04 19:10 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:cfv2e2$1982$1@gnd.k-net.dk...
> > "Tommy Nielsen" <tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk> wrote in message
> > news:4108eed3$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > På min Yamaha er der i hvert forrør monteret en bolt, der i forbindelse
> med
> > karburatorjustering kan erstattes med en målesonde, således at man kan
> måle
> > forbrændingen pr. cylinder. Hvis du også har sådanne bolte kan du blot
> > fjerne (og gemme) de originale og erstatte dem med nogle andre, som du
> borer
> > et lille hul igennem. Med hensyn til hulstørrelse kan du blot
> eksperimentere
> > dig frem, hvis hullet bliver for stort, koster det jo kun nogle nye
bolte.
>
>
> Det lyder da som den dummeste plan... nogensinde!
> Hvis der skal bores huller i udstødningssystemet, skal det være i potten.
> Hvis du borer huller i forrørene, falder trykket for hurtigt og bla bla
> bla...
>
Hvis du nu læste mit svar ordentligt inden du svarede, ville du kunne se at
mit løsningsforslag overhovedet _ikke_ kræver boring af huller. Hele pointen
er jo netop at hullerne er der i forvejen, dvs. lavet på fabrikken.
---
Peter
XJ600S
| |
NielSV650 (18-08-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 18-08-04 22:47 |
|
"Peter" <pko@fjernmig.dmdata.dk> wrote in message
news:41239b8b$0$73940$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvis du nu læste mit svar ordentligt inden du svarede, ville du kunne se
at
> mit løsningsforslag overhovedet _ikke_ kræver boring af huller. Hele
pointen
> er jo netop at hullerne er der i forvejen, dvs. lavet på fabrikken.
Hvis du nu læste mit svar ordentligt inden du svarede, ville du kunne se, at
jeg snakker om huller - hvor som helst i udstødningssystemet.
Din idé er den dummeste i verden. Og hvis ikke den er, hvorfor er der så
ikke nogle tuningseksperter der har lavet huller deroppe i forrørene før med
henblik på mere effekt????
/Niels
| |
Peter (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 19-08-04 21:22 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:cg0i7r$1nf4$1@gnd.k-net.dk...
> "Peter" <pko@fjernmig.dmdata.dk> wrote in message
> news:41239b8b$0$73940$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hvis du nu læste mit svar ordentligt inden du svarede, ville du kunne se
> at
> > mit løsningsforslag overhovedet _ikke_ kræver boring af huller. Hele
> pointen
> > er jo netop at hullerne er der i forvejen, dvs. lavet på fabrikken.
>
> Hvis du nu læste mit svar ordentligt inden du svarede, ville du kunne se,
at
> jeg snakker om huller - hvor som helst i udstødningssystemet.
> Din idé er den dummeste i verden. Og hvis ikke den er, hvorfor er der så
> ikke nogle tuningseksperter der har lavet huller deroppe i forrørene før
med
> henblik på mere effekt????
>
Jeg har nu forstået at du ikke har forstået det.
---
Peter
XJ600S
| |
NielSV650 (19-08-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 19-08-04 23:07 |
|
"Peter" <pko@fjernmig.dmdata.dk> wrote in message
news:41250bfa$0$57830$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har nu forstået at du ikke har forstået det.
Tillykke.
/ Niels
SV650
| |
Tommy Nielsen (19-08-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Nielsen |
Dato : 19-08-04 23:25 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:cg37of$2bfa$1@gnd.k-net.dk...
> "Peter" <pko@fjernmig.dmdata.dk> wrote in message
> news:41250bfa$0$57830$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg har nu forstået at du ikke har forstået det.
>
> Tillykke.
>
>
> / Niels
> SV650
Mange tak for jeres kommentarer, ideer og ikke mindst engagement!!! Siden
jeg lagde mit spørgsmål ind her har jeg bestemt mig for ikke at bore i noget
alligevel, og heller ikke udskifte noget.
Mit problem var jo at jeg havde svært ved at finde ud af ved hvor mange
omdrejninger jeg skulle køre. Belært af forummets deltagere er jeg nu
begyndt at køre 70-80 km/t i femte gear i stedet for sjette. Jeg har (havde)
bare lidt svært ved at forlige mig med tanken om at man skulle køre i lavere
gear end det højeste.
| |
|
|