In article <4108d220$0$267$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
>
> Jeg har ellers kørt 4000 km i lave omdrejninger - håber ikke jeg har
> belastet den mærkbart!!!
Nej, det håber 'vi' heller ikke. Det er svært at sige, om der er gjort
ubodelig skade = forøget slid.
>
> Nicolaj foreslår at sætte et andet tandhjul på for at geare den lavere. Er
> det problemfrit på en avanceret mc som en er5?
>
HOST! ... en hva'???
Nej, det er bare at købe det, og sætte det på. Med lidt held (kan du
måle dig frem til) behøver du ikke at pille et led af kæden (så er det
lidt mere besværligt, hvis det er en nittet kæde, hvad det nok er).
Med 4.000 km, skule det ikke være det store problem at sætte et nyt
tandhjul på en 'gammel' kæde.
Dog er det generelt bedre at sætte et større tandhjul bagpå, da kæden
så ikke skal bukke om en mindre radius foran. Det kan du så fornøje dig
med, næste gang du skifter kæde.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!