gs500 drypper benzin efter vask
Fra : tom nielsen

Dato : 29-07-04 08:08

Hejsa,

Igår fik dyret den store omgang vask, med et (måske) uheldigt resultat til
følge.

Jeg opdagede her til morgen at den har smidt benzin, benzin hanen (vist den
hedder det) stod opad - vistnok på ON, inden da stod den på res, og jeg
mener at nedad er PRI (hvad er forskellen, primær, reserve og on ???)

Benzinen er dryppet ud af den slange der går ned bag motoren - den slutter
ud med en lille hætte på 5-6cm, hvor der er en lille flænge for enden, det
er herfra det drypper.

Jeg erindre svagt noget med at man skulle sætte den hane på en speciel
position inden vinteropbevaringen - er det ON, for at få den tømt ? lyder
lidt underligt i mine øre.

Min haynes har ingen gode råd, og min manual fik jeg ikke med da jeg købte
den, så jeg er lidt lost.

Nogen der har svaret ?

Tom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-07-04 08:19

Den skal stå på "PRI". Så kan der kun løbe benzin ud, når motoren kører.

"ON" er lig med "frit løb"

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : MrGSX

Dato : 29-07-04 08:37

På min GSX'er er det modsat.

PRI er ikke afhængig af vakum, og det giver derfor frit løb.

ON er vakum styret.

Jeg er 100% sikker da jeg har haft min benzin hane skildt ad for at rense
den

/MrGSX (I Haynes til GSX 550 står det også sådan)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-07-04 10:06

Dooh. Ja, du har fuldstænding ret. Jeg er vist ikke helt vågen endnu :-/

Fra : Jake

Dato : 29-07-04 09:18

Henrik Nielsen wrote:
> Den skal stå på "PRI". Så kan der kun løbe benzin ud, når motoren kører.
>
> "ON" er lig med "frit løb"

???????????????

jeg troede at
PRI = frit løb
og ON og RES = vakuumstyring

Sådan er det ihvertfald på min

/Jake

Fra : Moller

Dato : 29-07-04 09:21

Henrik Nielsen wrote:
> Den skal stå på "PRI". Så kan der kun løbe benzin ud, når motoren kører.
>
> "ON" er lig med "frit løb"

   Det er lige modsat... :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ole Hansen

Dato : 29-07-04 08:29

"tom nielsen" <tom_nielsen@hotmail.com> writes:

> Jeg opdagede her til morgen at den har smidt benzin, benzin hanen (vist den
> hedder det) stod opad - vistnok på ON, inden da stod den på res, og jeg
> mener at nedad er PRI (hvad er forskellen, primær, reserve og on ???)

Hvor meget benzin har den smidt? Og er du sikker på, det er benzin?

> Benzinen er dryppet ud af den slange der går ned bag motoren - den slutter
> ud med en lille hætte på 5-6cm, hvor der er en lille flænge for enden, det
> er herfra det drypper.

Det er overløbsslangen der går fra tanken.. Det er for at sikre vand,
og benzin der "rammer ved siden af" ved tankning kan komme væk.. Er du
sikker på, det ikke bare er vand fra vasken der er kommet ud?

--
Ole Hansen

Fra : Tom Nielsen

Dato : 29-07-04 12:34

> Hvor meget benzin har den smidt? Og er du sikker på, det er benzin?

ikke ret meget, der var ingen pøl, blot mørkt af benzin og den stod og
dryppede - vil gætte på max ½ liter i på de 12 timer den stod.

Det lugtede som benzin, og føltes også sådan på fingerne.

> Det er overløbsslangen der går fra tanken.. Det er for at sikre vand,
> og benzin der "rammer ved siden af" ved tankning kan komme væk.. Er du
> sikker på, det ikke bare er vand fra vasken der er kommet ud?

Måske har det bare været vand, hvis jeg har sat den på frit-løb burde det
vel rende hurtigere ud ?

Efter at have tjekket hvad det var i morges, vendte jeg hanen til at pege
nedad (modsat ON / PRI af hvad den havde stået på om natten)
Da jeg så var nede og tage bilen på arbejde en 15 min senere (efter at
have bladret lidt på nettet osv) var overløbsslangen stadig tør - så den
har nok bare stået på frit-løb... men jeg ville dog tro at det så havde
rendt hurtigere ud.

Vender tilbage i aften når jeg kommer hjem og tjekker op på den -
forhåbentligt er der stadig benzin på, så den kan få vist sin nyvaskede
hud frem

- Tom

Fra : MrGSX

Dato : 29-07-04 08:39

> Jeg erindre svagt noget med at man skulle sætte den hane på en speciel
> position inden vinteropbevaringen - er det ON, for at få den tømt ? lyder
> lidt underligt i mine øre.

Jeg ville nok ikke tappe benzinen af inden vinter, da der er meget stor
chance for kondensvand i en tom tank.
(Har prøvet at lappe en tank som var rustet op indefra

Det er meget bedre med en heltfyldt tank, da der så ikke kan komme kondens.

/MrGSX