Erfaringer med Caberg Justissimo?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 27-07-04 08:23

Hej

Overvejer at anskaffe mig ovenstående. Jeg har i forvejen en Just One Plus,
som jeg er udemærket tilfreds med, men mangler en ekstra hjælm. Så kunne jeg
jo "opgradere" min egen til en Justissimo

Er der nogen som har noget skidt at sige om den?

Jeg bruger briller. Er der konflikter med solvisiret og et par briller?

Hvad skal man betale for sådan en idag (set til 1750,- i alm MC shop)?

br Lars

Fra : Villy Andersen

Dato : 27-07-04 15:38

"Lars Rasmussen" <lr_nospam@oz1hmn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger briller. Er der konflikter med solvisiret og et par briller?
>
> Hvad skal man betale for sådan en idag (set til 1750,- i alm MC shop)?

Hej Lars

Min kone og jeg har lige investeret i hver vores
Caberg Justissimo, dem er vi glade for, vi bruger
begge briller og det er skønt at man ikke behøver at
tage dem af for at tage hjelmen på.

Den indbykkede solvisir genere på ingen måde, det er
derimod meget praktisk

Jeg tror at 1750,00 kr. er prisen de fleste steder, men
da vi købte 2 stk fik vi dem til 1500,00 kr. pr. stk.

Mvh Villy Andersen

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 07-08-04 13:35

On Tue, 27 Jul 2004 09:23:01 +0200, "Lars Rasmussen"
<lr_nospam@oz1hmn.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg bruger briller. Er der konflikter med solvisiret og et par briller?
>
>Hvad skal man betale for sådan en idag (set til 1750,- i alm MC shop)?

Jeg har kørt 16.500 km med min Justissimo og er ganske tilfreds. Det
er en billig hjelm med høj brugsværdi og den indbyggede solskærm er så
absolut det største plus. Man tror det ikke før man har prøvet det,
men for brillebrugere er det nærmest uundværligt når man først har
prøvet. Eneste minus er støj. Jeg har en uoriginal kåbe monteret på
min NTV'er og den giver en del turbolens og dermed en del støj i
hjelmen, det bliver ikke mindre af at lukkemekanismen på den slags
hjelme åbenbart skal larme - yderligere kan "tappen" til solvisiret
også skabe ekstra vindstøj. Køb den bare - husk høreværn ved
motorvejshastigheder.

hVh
Hans/NTV