/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ÆV!
Fra : Christina R.


Dato : 26-07-04 20:19

Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.

Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille flænge
indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt enkelte
småridser.
Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det er nu
alligevel ærgeligt
Typisk begynderfejl går jeg ud fra!


--
Christina R.
(Suzuki GS500E)
http://www.dfmc.dk/?id=631



 
 
Tony Lorentzen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 26-07-04 20:31

Christina R. wrote:

> Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre
> for at komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.

Arj, hvor surt!

> Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille
> flænge indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt
> enkelte småridser.

Hvad med dig selv - udover den forslåede stolthed?

> Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det
> er nu alligevel ærgeligt

Jeps!

> Typisk begynderfejl går jeg ud fra!

Ikke nødvendigvis... Vi kan alle være uheldige. Gyro-virkningen er meget
svag (á ikke-eksisterende) når man kører så langsomt og det er nemt at over-
eller understyre med efterfølgende nedlægning til følge. Så vidt jeg husker
så er asfalten i dit nærområde elendig - og det gør det absolut ikke bedre.

Jeg smed selv Fazeren for nyligt da der holdt et par trædecykler på min
normale holdeplads - og jeg lige skulle stille Fazeren på vejen mens jeg
flyttede dem. Jeg slog sidestøtten ud og troede den var slået helt ud -
hvilket den (pga. en mindre forhøjning i asfalten) desværre ikke var.
Resultatet var at jeg flyttede vægten mod sidestøtten, der desværre slog
op... Jeg kæmpede bravt, men måtte desværre til sidst lægge den ned på
siden. 210 kg. kan jeg alligevel ikke løfte med ét ben. Heldigvis kom der
ikke flere skader end der allerede var på den i forvejen.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Christina R. (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Christina R.


Dato : 26-07-04 20:49


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3m6p$18b1$1@news.cybercity.dk...
> Christina R. wrote:
>
>
> Hvad med dig selv - udover den forslåede stolthed?

Det skete heldigvis ingenting med mig. Jeg havde stort set begge ben på
jorden, så langsomt som det gik. Men jeg kunne ikke forhindre den i at
falde, da der først kom overbalance. Så stoltheden har fået lidt blå mærker.

>
> Jeg smed selv Fazeren for nyligt da der holdt et par trædecykler på min
> normale holdeplads - og jeg lige skulle stille Fazeren på vejen mens jeg
> flyttede dem. Jeg slog sidestøtten ud og troede den var slået helt ud -
> hvilket den (pga. en mindre forhøjning i asfalten) desværre ikke var.
> Resultatet var at jeg flyttede vægten mod sidestøtten, der desværre slog
> op... Jeg kæmpede bravt, men måtte desværre til sidst lægge den ned på
> siden. 210 kg. kan jeg alligevel ikke løfte med ét ben. Heldigvis kom der
> ikke flere skader end der allerede var på den i forvejen.

Jeg var heldigvis så heldig, at der var en p-vagt i nærheden, der lige kunne
hjælpe mig med at rejse den op. Godt nok vejer den kun omkring 180 kg, men
det er nu meget at løfte alene! Så p-vagter kan faktisk være til nytte



Aragorn24@webspeed.d~ (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24@webspeed.d~


Dato : 26-07-04 20:49

Det er jo det der sker, sker for den bedste

På med smilet og kør videre

Mvh

Dennis

www.minmc.webbyen.dk



"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ce3m6p$18b1$1@news.cybercity.dk...
> Christina R. wrote:
>
> > Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> > Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre
> > for at komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.
>
> Arj, hvor surt!
>
> > Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille
> > flænge indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt
> > enkelte småridser.
>
> Hvad med dig selv - udover den forslåede stolthed?
>
> > Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det
> > er nu alligevel ærgeligt
>
> Jeps!
>
> > Typisk begynderfejl går jeg ud fra!
>
> Ikke nødvendigvis... Vi kan alle være uheldige. Gyro-virkningen er meget
> svag (á ikke-eksisterende) når man kører så langsomt og det er nemt at
over-
> eller understyre med efterfølgende nedlægning til følge. Så vidt jeg
husker
> så er asfalten i dit nærområde elendig - og det gør det absolut ikke
bedre.
>
> Jeg smed selv Fazeren for nyligt da der holdt et par trædecykler på min
> normale holdeplads - og jeg lige skulle stille Fazeren på vejen mens jeg
> flyttede dem. Jeg slog sidestøtten ud og troede den var slået helt ud -
> hvilket den (pga. en mindre forhøjning i asfalten) desværre ikke var.
> Resultatet var at jeg flyttede vægten mod sidestøtten, der desværre slog
> op... Jeg kæmpede bravt, men måtte desværre til sidst lægge den ned på
> siden. 210 kg. kan jeg alligevel ikke løfte med ét ben. Heldigvis kom der
> ikke flere skader end der allerede var på den i forvejen.
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o
>
>



Myrhøj (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Myrhøj


Dato : 26-07-04 22:12

Tony Lorentzen wrote:


Jeg kæmpede bravt, men måtte desværre til sidst lægge den ned på
> siden. 210 kg. kan jeg alligevel ikke løfte med ét ben. Heldigvis kom der
> ikke flere skader end der allerede var på den i forvejen.

------------
mmm jeg bliver nu mindet om dengang jeg kørte med snørestøvler....
Rullede roligt til standsning for rødt, og skulle som planlagt liiiiige
sætte foden mod asfalten. Imidlertid havde det forb.@#rasgu##rø..&31 og
elendige snørebånd viklet sig fast med det resultat at foden ikke flyttede
sig en mm. Det gjorde til gængæld min daværende XJ650. Stille og roligt
lagde 210 kilo xj650 sig på siden som om den ville kløes på maven.......
Lettelse over 2 møg-store hepko becker , der illudered "bumper" og dermed
skånede cyklen helt for skrammer, var selvsagt ubeskrivelige. Ligeledes
var lettelsen over at ingen så det ubeskrivelig stor.
En oplevelse af de pinlige, der medførte at Myrhøj snarest efter fandt de
rigtige støvler han ellers ikke kunne finde.
ak ja ak ja

Myrhøj
(der ikke har kørt med snørestøvler i årevis....)



Jacob Larsen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 26-07-04 23:05

"Myrhøj" <centerfield@12move.dk> wrote in message
news:ce3s3d$r8i$1@abbeden.bunk.cc
> mmm jeg bliver nu mindet om dengang jeg kørte med
> snørestøvler....
> Rullede roligt til standsning for rødt, og skulle som
> planlagt liiiiige sætte foden mod asfalten. Imidlertid
> havde det forb.@#rasgu##rø..&31 og elendige snørebånd
> viklet sig fast med det resultat at foden ikke flyttede
> sig en mm. Det gjorde til gængæld min daværende XJ650.
> Stille og roligt lagde 210 kilo xj650 sig på siden som om
> den ville kløes på maven....... Lettelse over 2 møg-store
> hepko becker , der illudered "bumper" og dermed skånede
> cyklen helt for skrammer, var selvsagt ubeskrivelige.
> Ligeledes var lettelsen over at ingen så det ubeskrivelig
> stor.
> En oplevelse af de pinlige, der medførte at Myrhøj
> snarest efter fandt de rigtige støvler han ellers ikke
> kunne finde.
> ak ja ak ja
>
> Myrhøj
> (der ikke har kørt med snørestøvler i årevis....)

Det har jeg også prøvet med alm. sko mere end een gang. Opdagede det bare og
fik foden fri, inden jeg holdt stille. Ret heldigt.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
ikke er andre, der kan." - J.Larsen



Hekto (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-04 20:39

In article <pKcNc.27515$Vf.1546480@news000.worldonline.dk>,
rudkjoebing@NOSPAMwanadoo.dk says...
> Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
> komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.
>
> Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille flænge
> indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt enkelte
> småridser.
> Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det er nu
> alligevel ærgeligt
> Typisk begynderfejl går jeg ud fra!
>
>
>
Død ærgreligt; men ja, det hænder.
(det er også derfor at man burde overveje, ikke at have kåbe på sin
første cykel)

Vær til gengæld glad for at du slap med en såret forfængelighed.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Bjørn S (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 26-07-04 21:16


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1b6f7c4b231693d09896a7@news.tele.dk...

Øh, ikke for noget, men har du været inde og rodet i dit tegnsæt, Hekto ?
Det ser ud til at du ikke kan skrive æøå i din header ?

--
/Bjørn - som har prøvet at sparke sin cykel overende da han skulle stige
ombord.... herefter står den altid på støttefod :-/



Hekto (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-04 21:56

In article <41056688$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
bjosko@ReMoVeyahoo.com says...
>
>
> Øh, ikke for noget, men har du været inde og rodet i dit tegnsæt, Hekto ?
> Det ser ud til at du ikke kan skrive æøå i din header ?

Hmmm ... har skiftet newsreader. Var træt af de manglende features i
Thunderbird. Tilbage til Gravity igen.
Jeg må prøve at fumle lidt med opsætningen.
>
> --
> /Bjørn - som har prøvet at sparke sin cykel overende da han skulle stige
> ombord.... herefter står den altid på støttefod :-/

ØV!

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Oros (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 26-07-04 21:26

Hekto wrote:
> Død ærgreligt; men ja, det hænder.
> (det er også derfor at man burde overveje, ikke at have kåbe på sin
> første cykel)

Jep, tænkte også jeg hellere måtte smide min 6 dage efter købet... eller
rettere... jeg havde vist intet valg!
Så kørte jeg efterfølgende... uuhhmm... lige knap 25k km uden, og nu er den
solgt, og jeg jodler rundt på jernhest med pedaler og rugbrødsmotor nu. (dog
ingen kåbe) Svensk adresse, kom nuuuuu!!!

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk



MrGSX (26-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 26-07-04 21:15

Godt der ikke skete mere.

Inden jeg fik min første offroader ud at køre, var jeg ved at justere noget,
og stod på siden af den, da jeg rettet den op fra støtte foden, havde jeg
lige glemt at på den model, klapper støttebenet automatisk op, så jeg lagde
mig oven på offroaderen i min indkørsel (godt der ikke var nogen der så mig
, og den kørte slet ikke.

Så jeg føler med dig. Pøj pøj, med de blå mærker

/MrGSX



Henrik Steen Larsen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 26-07-04 21:47

Christina R. wrote:
> Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
> komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.

Ærgeligt...

Heldigvis ved du hvor du kan få udbedret skaderne

rugholmhusFJERN@vip.~ (26-07-2004)
Kommentar
Fra : rugholmhusFJERN@vip.~


Dato : 26-07-04 21:55

On Mon, 26 Jul 2004 21:19:11 +0200, "Christina R."
<rudkjoebing@NOSPAMwanadoo.dk> wrote:

>Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
>Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
>komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.
>
>Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille flænge
>indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt enkelte
>småridser.
>Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det er nu
>alligevel ærgeligt
>Typisk begynderfejl går jeg ud fra!

Det skal prøves - har selv haft min nede på begge sider også nærmest
ved stilstand - den ene gang ved at den gik i stå pga kold motor i 1
gear med begge ben solidt plantet på fodhvilerne - den kunne jeg
heller ikke holde med 1 ben - og anden gang i en opbremsning hvor jeg
ramte noget grus på den sidste meter og væk var forhjulet - heldigvis
kun med ridser i kåben til følge. Har nu kørt 15.500 km siden jeg fik
den sidste efterår så nu kan jeg vist godt få det repareret. De værste
begynderfejl skulle være overstået. Godt for dig at det ikke gik
værre..


hVh
Hans/NTV

Aragorn24@webspeed.d~ (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24@webspeed.d~


Dato : 26-07-04 22:09

Jeg fik overbalance på min nymalet XJ750 med fuldopbakning, med kæresten
siddende bag på i norge, ved et lyskryds!!! LIGEPLUDSELIG, lå vi næsten
nede! Heldigvis kunne jeg endelig bruge ALLE mine år i fitnesscenter, og
nogen siger bodybuilding er spild af tid

Husk at træne ben også




Claus Rittig (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-07-04 22:07

"Christina R." <rudkjoebing@NOSPAMwanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:pKcNc.27515$Vf.1546480@news000.worldonline.dk...

> Typisk begynderfejl går jeg ud fra!

Næh...
Jeg har kørt motorcykel i 23 år, og jeg gjorde næsten det samme sidste år.
Det kostede en ny kåbe.

Rittig



Henrik Nielsen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 27-07-04 07:54

"Begynderfejl"

Tja, jeg kørte 2 år på en ældre Yamaha for at lære det. Men intet skete....

Først da jeg købte en CBR1000 tabte jeg den og senere glemte jeg
skivelåsen...

Så mine begynderfejl kom først efter en 3-4 år

Men siden har jeg ikke været nede og ligge

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Kenneth Sørensen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Sørensen


Dato : 27-07-04 09:31

Christina R. wrote:

> Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
> komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.
>
> Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille flænge
> indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt enkelte
> småridser.
> Det skulle dog være til at reparere uden de store problemer, men det er nu
> alligevel ærgeligt

Jamen så må du jo bare komme ned i Kantana igen, så fixer vi det.

> Typisk begynderfejl går jeg ud fra!

Kører man meget langsomt, en lille ujævnhed i vejen, et stykke plastik
under forhjulet.. det kan ske for enhver.

Kenneth
http://www.dfmc.dk/?id=151






Armand (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-07-04 22:28


Christina R. <rudkjoebing@NOSPAMwanadoo.dk> skrev i en
news:pKcNc.27515$Vf.1546480@news000.worldonline.dk...
> Ja, så tabte jeg cyklen, da jeg skulle parkere... sikke noget møg!
> Jeg kørte vel omkring 3 km/t og taber den, da jeg svinger til højre for at
> komme ind på den vej, jeg skal parkere i vejsiden på.

Gik den istå for dig??

> Slipper dog uden nævneværdige skader på cyklen, bortset fra en lille
> flænge indvendigt i kåben, hvor skruen holder kåbedelene fast, samt
enkelte
> småridser.
> Typisk begynderfejl går jeg ud fra!

Jup - Men så absolut også muligt for enhver anden!
Af samme grund er kåbeløse modeller slet ikke så dum en ide til novicer qua.
mere
beherskede skader á blinklygter og bremse/koblings -greb når(!) små-uheldene
træder ind!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408601
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste