/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Droslet tysk mc
Fra : Jan


Dato : 26-07-04 19:33

Hej jeg ser på en 1988 Kawasaki zx10 i tyskland men den er desvære droslet
ned til 100 hk.

Er der nogen af jeg der ved hvad det kræver at få den tilbage til de circa
130 hk og evt. hvad stumperne koster


På forhånd tak
Jan



 
 
MrGSX (27-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 27-07-04 07:52

Jeg kender en som har fået en droslet CBR 600F hjem fra tyskland, og så vidt
jeg forstod, var det nogle skiver i insugningen som drosler den ned. Måske
er du lige så heldig, så er det blot at fjerne dem, og få den dyset.

/MrGSX



Carsten (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 27-07-04 07:55

> Hej jeg ser på en 1988 Kawasaki zx10 i tyskland men den er desvære droslet
> ned til 100 hk.
> Er der nogen af jeg der ved hvad det kræver at få den tilbage til de circa
> 130 hk og evt. hvad stumperne koster

Det skal stå i "farzeugbreif" (eller hvad det nu hedder) hvordan den er
droslet. Det kan være alt fra "bare" nogle indsugningsplader til andre
knaster. Det første er billigt (hiv dem af). Det andet er dyrt.

Min zzr1100 var droslet ved at der var boret ekstra huller i gasspjældene.
Det gjorde at de ikke kunne gå helt i top (kunne ikke danne godt nok
vacuum). Jeg købte nogle bøsninger som blot skulle bankes ned i selve
stemplet så hullerne blev dækket. Bøsningerne kostede vist et par hundrede
kroner.

Carsten


Peter (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 27-07-04 11:32


"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse news:ce4u8d$4pn$1@abbeden.bunk.cc...
> > Hej jeg ser på en 1988 Kawasaki zx10 i tyskland men den er desvære droslet
> > ned til 100 hk.
> > Er der nogen af jeg der ved hvad det kræver at få den tilbage til de circa
> > 130 hk og evt. hvad stumperne koster
>
> Det skal stå i "farzeugbreif" (eller hvad det nu hedder) hvordan den er
> droslet. Det kan være alt fra "bare" nogle indsugningsplader til andre
> knaster. Det første er billigt (hiv dem af). Det andet er dyrt.


Det er korrekt, det står i maskinens papirer. Min Suzuki GSX550 var desværre droslet på knasterne, så dem leder jeg nu efter, så jeg kan få de sidste 18 HK ud af maskinen.

Peter
>
> Min zzr1100 var droslet ved at der var boret ekstra huller i gasspjældene.
> Det gjorde at de ikke kunne gå helt i top (kunne ikke danne godt nok
> vacuum). Jeg købte nogle bøsninger som blot skulle bankes ned i selve
> stemplet så hullerne blev dækket. Bøsningerne kostede vist et par hundrede
> kroner.
>
> Carsten
>

MrGSX (27-07-2004)
Kommentar
Fra : MrGSX


Dato : 27-07-04 11:58

hej Peter,

Jeg ved godt at dette ikke har relation til emnet, men har du ikke et par
billeder af din MC, da jeg også har en GSX 550, som du kunne maile mig ?

/MrGSX



Peter (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 27-07-04 13:08

Hej MrGSX,

Jeg har ikke billeder af den, jeg har intet digitalkamera.
Jeg skal nok se om jeg kan få lånt et kamera, så jeg kan
tage et par fotos. Den er endnu helt original, men jeg regner med at her
til vinter skal den modificeres. Jeg har fået en YZF gaffel, svinger samt fælge der skal monteres
Tjek dette link: www.gsx550.de der står der meget og der er mange billeder.
peter
"MrGSX" <gsx@c.dk> skrev i en meddelelse news:41063520$0$194$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hej Peter,
>
> Jeg ved godt at dette ikke har relation til emnet, men har du ikke et par
> billeder af din MC, da jeg også har en GSX 550, som du kunne maile mig ?
>
> /MrGSX
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408900
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste