Bakket ned af en bil....skal forgaflen mål~
Fra : Johnny Johansen

Dato : 26-07-04 17:32

Det var tæt på, men jeg slap med skræken. Jeg holder på en mindre og skal
krydse en størrer. Der holder en Land Rover foran mig som også skal ligeover
i krydset. Pludselig er ham i Roveren åbentbart kommet i tanke om at han
holder for langt fremme og sætter madkassen i bak og bakker med det
samme!!!! Han rammer mit for hjul og jeg råber højlydt, og han klapper
bremsen med det samme. Jeg væltede heldigvis ikke, men hvor stort et slag
kan sådan en forgaffel ta´? Det var ikke særlig voldsomt og der er ikke sket
noget med hverken forskærm, kåbe eller fælg. Efter at have udvekslet numre
og adresser, kørte jeg en god tur for at se om jeg kunne føle nogen forskel.
Det kunne jeg ikke, og hos Køge Mc mente de ikke at der var sket noget hvis
ikke jeg kunne mærke forskel. Hvad ville I gøre? Skal jeg forlange at få den
målt ud på hans regning eller er det at overdrive?

Hilsen Johnny
http://www.dfmc.dk/?id=481

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 17:54

Johnny Johansen skrev:

> der var sket noget hvis ikke jeg kunne mærke forskel. Hvad ville I gøre?
> Skal jeg forlange at få den målt ud på hans regning eller er det at
> overdrive?

Har oplevet _nøjagtig_ det samme på mine 2 hjul.

Jeg ville forlange en udmåling! Fjolset kan fanme bare orientere sig
ordentlig. Det er din cykel og hvis du skal smadre den er jeg sikker på
du nok selv kan gøre det og ikke behøver andres hjælp...

I mit tilfælde var det en varevogn. Mage til fjols han stoppede ikke
engang for "han havde ikke opdaget eller mærket noget" var hans
forklaring da jeg fik ham stoppet.

Grr.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 27-07-04 01:05

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> [...]
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel

Det bedste/sikreste er at få forgaffelen kontrol målt for at undgå
eventuelle senere overraskelser.

Som parallel kan nævnes at min nærmest bekendte for mange år siden var ude
for noget lignende, på trædecykel ved Vestrebro Torv. Han lod dér den
skyldige slippe uden blot at få hans adresse, men vel hjemme hvor han fik
kigget nærmere på cyklen viste det sig at stellet var bukket! Og det var et
dyrt specialstel som han derefter måtte skrotte for altså egen regning.

Så bl.a. derfor sørgede jeg for ved et senere meget svagt sammenstød mellem
min motorcykel og den skyldige bil, at få modpartens adresse og underskrift
på at det var hans skyld at sammenstødet skete. Ved min efterfølgende
undersøgelse viste det sig at der ingen skade var sket så modparten hørte
aldrig fra mig.

Mvh. Gert Thorgersen.

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-07-04 17:54

Johnny Johansen wrote:
> [...]
> ikke jeg kunne mærke forskel. Hvad ville I gøre? Skal jeg forlange at få den
> målt ud på hans regning eller er det at overdrive?

Nu ved jeg ikke lige hvor slemt det er sådan noget..
Men jeg ved at da jeg blev påkørt bagfra i madkasse, (holdt helt stille
for rødt, ham bagved ville gerne holde lige der hvor jeg holdt, så han
stoppede ikke helt) hvor mit anhængertræk blev lettere bøjet fik jeg det
grundigt tjekket på værkstedet...
Mest for at undgå at der senere skulle blive problemer hvis f.eks noget
i undervognen havde taget skade / var blevet bøjet.

Jeg kunne forestille mig at en motorcykels stel/leje/forgafel også kan
bøjes ved sådan en "påkørsel" forfra som du var ude for.
Men det er mere gæt end forstand.

For en sikkerheds skyld kan det vel ikke skade at få den målt ud?

Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-07-04 19:30

Johnny Johansen wrote:
> Efter at have udvekslet numre og adresser,

Skriv ALTID nummerpladen ned også. En af mine bekendte havde lånt en
plastikknallert af en af mine venner, og blev banket ned af en bil... Han
var lidt omtåget/forvirret pga. uheldet og manden i bilen var vildt flink og
var ude og spørge om der var sket noget med ham, hjalp ham på benene og gav
ham en adresse og telefonnummer så de kunne finde ud af det der med
forsikringsoplysninger.. Da knallerten bliver afleveret til min ven ringer
de til manden med bilen, og det viste sig så at være falsk telefonnummer og
adresse... Så meget for ærlighed i denne tid..

> [...]
> jeg kunne mærke forskel. Hvad ville I gøre? Skal jeg forlange at få
> den målt ud på hans regning eller er det at overdrive?

Jeg tror ikke der er noget galt.. Sådan som du skriver det, lyder det ikke
særlig voldsomt..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk