Køb af brugt MC !?
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 25-07-04 12:42

Hej NG

Jeg overvejer at anskaffe mig en kværn igen efter at have været uden i nogle
år. Jeg har kig på Suzuki RF600, da jeg synes om designet. Er det værd at
kigge efter hvis man har 60.000,- i lommen ? Jeg har set nogle stykker fra
'94 og '95 i det prislag. Hvad er godt og hvad er skidt ved modellen. Hvad
skal jeg være opmærksom på ? Skulle jeg hellere kigge på noget andet ?

Desuden har jeg set på nogle fra tyskland, som sikkert vil komme til at
koste det samme med afgift, men med færre km. på klokken. Hvad er
erfaringerne med tyske motorcykler ? Jeg er ikke bange for papirarbejdet da
jeg har hentet bil i tyskland tidligere.

På forhånd tak

Dennis

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-07-04 12:59

Dennis Nielsen wrote:
> [...]
> nogle stykker fra '94 og '95 i det prislag. Hvad er godt og hvad er
> skidt ved modellen. Hvad skal jeg være opmærksom på ? Skulle jeg

Med 60K på lommen er der et hav af forskellige motorcykler at se på.
RF600 er skam en udemærket maskine, men jeg vil personligt mene at du kan
bruge dine penge bedre.
Jeg vil kigge efter en 90-92'er VFR750, hvis man leder ledt kan de godt
findes til omkring 60.000kr
I samme klasse som RF600 findes der også:

1. Honda CBR 600 F2
2. Yamaha FZR 600 R (Den med 2 fem-kantede for-lygter)
3. Kawasaki ZZ-R 600

Allesammen maskiner du bør kigge på, og efter min mening alle et bedre køb
end RF600

> [...]
> erfaringerne med tyske motorcykler ? Jeg er ikke bange for
> papirarbejdet da jeg har hentet bil i tyskland tidligere.

Tyske maskiner er vel lidt som de danske, der findes gode og knap så gode
maskiner. Dog skal du være opmærksom på om en tysk maskine er droslet (der
er en grænse på 98Hk).

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Armand

Dato : 25-07-04 19:12

Anders Thorup <Nospam@it.dk> skrev i en

> 2. Yamaha FZR 600 R (Den med 2 fem-kantede for-lygter)

- - - - Som dog er "skæve firkantede" :-|
Dokumentation:
http://bilder.mobile.de/images/autos/0/11111111141252672-31366-1090504600.bi
ld

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 25-07-04 13:07

Dennis Nielsen wrote:

> Desuden har jeg set på nogle fra tyskland, som sikkert vil komme til at
> koste det samme med afgift, men med færre km. på klokken. Hvad er
> erfaringerne med tyske motorcykler ?

Herinde er de generelt rigtig gode; de fleste kommer hjem med en god
oplevelse jvf. talrige indlæg om emnet - søg evt. med Google Groups
el.lign. - evt. også om erfaringer med din RF600.

Og som du er inde på, er udvalget af cykler i pæn stand og med lavt
km-tal generelt større end herhjemme. men når du er i D, kunne du
muligvis med fordel kigge på NL og UK - links dertil finder du også i
(ikke nødvendigvis særlig) gamle indlæg her eller i Alverdens links på
dmcn.dk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : stefan jørgensen

Dato : 25-07-04 18:38

> [...]
> kigge efter hvis man har 60.000,- i lommen ? Jeg har set nogle stykker fra
> '94 og '95 i det prislag. Hvad er godt og hvad er skidt ved modellen.

Hej Dennis.

Jeg kan kun sige at jeg har været tilfreds med min RF'er, det er en 96' med
ca 30.000 på klokken og jeg har haft den i to sæsoner.

Jeg kiggede selv på både zzr-600 og RF'ere i sin tid, og endte så med
sukien. Både fordi de er billigere hvis du skal have en med ikke alt for
mange kilometer og designet som jeg personligt synes godt om.

Jeg har ikke haft nogle som helst problemer med cyklen endnu, og hvis jeg
endelig skulle skifte den ud ville det blive med noget med en V2 motor
istedet.

MVH Stefan
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=308