|
| O-ringe i løs-vægt? Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 25-07-04 01:28 |
|
Hey!
I min renovering af Hondaens karbunader er der sket det, at jeg har mistet
en enkelt skive og O-ring, der skal sidde ved justerings-skruen.
Jeg har købt karburator-reparationskits hos Louis men nu lader det til at
netop denne O-ring ikke er vedlagt samt at O-ringen ved cutoff-membranen er
ALT for stor >
Hvad gør man så?
Kan man købe O-ringe i forskellige størrelser et eller andet sted?
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
Honda CB 400 N '84
| |
Niels (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 25-07-04 07:14 |
|
Ja det har enhver traktor/maskinforhandler eller værktøjshandler
Niels
"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:cduuq2$1q7t$1@news.cybercity.dk...
> Hey!
>
> I min renovering af Hondaens karbunader er der sket det, at jeg har mistet
> en enkelt skive og O-ring, der skal sidde ved justerings-skruen.
>
> Jeg har købt karburator-reparationskits hos Louis men nu lader det til at
> netop denne O-ring ikke er vedlagt samt at O-ringen ved cutoff-membranen
er
> ALT for stor >
>
> Hvad gør man så?
>
> Kan man købe O-ringe i forskellige størrelser et eller andet sted?
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 o>'o
> Honda CB 400 N '84
>
>
| |
Peter Graff (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Peter Graff |
Dato : 25-07-04 08:41 |
|
Hej Tony
Jeg mener at Biltema sælger o-rings sortimenter for næsten ingen penge.
Jeg er forresten i klubben idag efter 11.00, hvis du ville prøve
clip-onsne?? der har vi også biltemas katalog.
Lad være med at svare her, jeg ser ikke NG mere idag. Ring evt til klubben:
36166010
MVH
Peter Graff
| |
Richard (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-07-04 08:57 |
|
Tony Lorentzen wrote:
< <snip> samt at O-ringen ved cutoff-membranen er
> ALT for stor >
Mange af gummipakningerne og O-ringene i de japanske karburatorer, fx
svømmerhusringene i Keihin's CV-karbunader, kan faktisk ikke tåle
benzin... I det mindste svulmer de op, hvis de ligger i det for længe ad
gangen. Bedst at vente med at rense dem, til lige før karb'en skal samles
Dem du får i løs handel er ikke nødvendigvis bedre, men O-ringen ved
cutoff-membranen er formentlig en del af rep-sættet til samme og kan
muligvis ikke købes i løs vægt hos Honda (eller MC-Nøglen afhængig af
model) som den til tomgangsskruen
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Tony Lorentzen (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 25-07-04 12:25 |
|
Richard wrote:
> Mange af gummipakningerne og O-ringene i de japanske karburatorer, fx
> svømmerhusringene i Keihin's CV-karbunader, kan faktisk ikke tåle
> benzin... I det mindste svulmer de op, hvis de ligger i det for længe ad
> gangen. Bedst at vente med at rense dem, til lige før karb'en skal samles
>
Men jeg har netop købt et reparations-kit fordi alle O-ringe skulle skiftes
> Dem du får i løs handel er ikke nødvendigvis bedre, men O-ringen ved
> cutoff-membranen er formentlig en del af rep-sættet til samme og kan
> muligvis ikke købes i løs vægt hos Honda (eller MC-Nøglen afhængig af
> model) som den til tomgangsskruen
Det var netop O-ringen til cutoff-membranen som er for stor i
reparations-sættet
De andre O-ringe passer fint - men jeg er lidt skuffet over at der ikke
følger alle O-ringene til karburatoren med i rep. sættet fra Louis.
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end
| |
Flemming Disc (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 25-07-04 12:48 |
|
"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:ce059n$2nkt$1@news.cybercity.dk...
> Richard wrote:
>
> > Mange af gummipakningerne og O-ringene i de japanske karburatorer, fx
> > svømmerhusringene i Keihin's CV-karbunader, kan faktisk ikke tåle
> > benzin... I det mindste svulmer de op, hvis de ligger i det for længe ad
> > gangen. Bedst at vente med at rense dem, til lige før karb'en skal
samles
> >
>
> Men jeg har netop købt et reparations-kit fordi alle O-ringe skulle
skiftes
>
>
> > Dem du får i løs handel er ikke nødvendigvis bedre, men O-ringen ved
> > cutoff-membranen er formentlig en del af rep-sættet til samme og kan
> > muligvis ikke købes i løs vægt hos Honda (eller MC-Nøglen afhængig af
> > model) som den til tomgangsskruen
>
> Det var netop O-ringen til cutoff-membranen som er for stor i
> reparations-sættet
>
> De andre O-ringe passer fint - men jeg er lidt skuffet over at der ikke
> følger alle O-ringene til karburatoren med i rep. sættet fra Louis.
>
Der er jo altid en årsag til at man får tingene billigt :-////
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Tony Lorentzen (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 25-07-04 13:15 |
|
Flemming Disc wrote:
> Der er jo altid en årsag til at man får tingene billigt :-////
Tjah. Hvis så bare kvaliteten måske var ringe, så var det til at forholde
sig til. Men når de sender noget man slet ikke kan bruge, så bliver jeg sgu
sur ....
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Richard (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-07-04 13:00 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Men jeg har netop købt et reparations-kit fordi alle O-ringe skulle skiftes
>
>
>>Dem du får i løs handel er ikke nødvendigvis bedre, men O-ringen ved
>>cutoff-membranen er formentlig en del af rep-sættet til samme og kan
>>muligvis ikke købes i løs vægt hos Honda (eller MC-Nøglen afhængig af
>>model) som den til tomgangsskruen
>
> Det var netop O-ringen til cutoff-membranen som er for stor i
> reparations-sættet
Undskyld, jeg forstod det sådan, at den var blevet for stor, efter du
havde renset den. Havde egentlig ikke ventet, at den o-ring var med i et
generelt karb. rep-kit - ofte leveres den sammen med cutoff-membranen og
de tilhørende dele, har jeg set
> De andre O-ringe passer fint - men jeg er lidt skuffet over at der ikke
> følger alle O-ringene til karburatoren med i rep. sættet fra Louis.
Ja, det er irriterende, så stor forskel der er på leveringsomfanget i de
sæt - og som regel opfdager man det jo for sent
Agusta-Claus i Søborg fører iørvrigt liste med dimensioner på de
O-ringe, pakdåser etc, han får ind ad døren - så er det lettere at finde
en løs efter prøve
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Tony Lorentzen (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 25-07-04 13:14 |
|
Richard wrote:
> Undskyld, jeg forstod det sådan, at den var blevet for stor, efter du
> havde renset den. Havde egentlig ikke ventet, at den o-ring var med i
> et generelt karb. rep-kit - ofte leveres den sammen med
> cutoff-membranen og de tilhørende dele, har jeg set
Det ville også give god mening - men den lille O-ring er med i pakken (der
er to O-ringe i forbindelse med cutoff-membranen).
> Agusta-Claus i Søborg fører iørvrigt liste med dimensioner på de
> O-ringe, pakdåser etc, han får ind ad døren - så er det lettere at
> finde en løs efter prøve
Jep - jeg har hørt at han skulle være Honda specialist, så jeg skal nok lige
have fat i ham
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
CB 400 N '84
| |
Tony Lorentzen (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 25-07-04 13:21 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Jep - jeg har hørt at han skulle være Honda specialist, så jeg skal
> nok lige have fat i ham
I øvrigt - kan det passe at de ikke har en hjemmeside - og at man derfor
ikke kan få fat i ham elektronisk?
Hvor low-tech at man skal gribe knoglen og ringe for at forklare sig
mundligt
--
Tony
Fazer 1000
Honda CB 400 N '84
| |
Richard (25-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-07-04 15:54 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> I øvrigt - kan det passe at de ikke har en hjemmeside - og at man derfor
> ikke kan få fat i ham elektronisk?
Ja, Agusta-Claus har svjv ingen hjemmeside, kender heller ikke til hans
e-mailadresse. Han skruer om morgenen i sit værksted og ekspederer i
forretningen efter 12
> Hvor low-tech at man skal gribe knoglen og ringe for at forklare sig
> mundligt
Tja, måske men til gengæld ved Claus en masse om Honda, og du skal vel
alligevel ud og hente O-ringen personligt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
F.Sander (25-07-2004)
| Kommentar Fra : F.Sander |
Dato : 25-07-04 10:42 |
|
Er ikke meget for at reklamere for "harald-snyde-borg" meenn,
Harald-nyborg nr 7481 dsv. uden billed og størrelse.
FS
ps jeg mangler en oring i ø 2-5mm til min Keihin FCR39mm øv,øv-
| |
NielSV650 (26-07-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 26-07-04 14:53 |
|
"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:cduuq2$1q7t$1@news.cybercity.dk...
> Kan man købe O-ringe i forskellige størrelser et eller andet sted?
Jeg _fik_ nogle O-ringe hos de lokale Ford-værksted da jeg rodede med min
gamle Yamaha. De havde dem i alle mulige størrelser.
Niels
S FAU !!
| |
Tony Lorentzen (26-07-2004)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 26-07-04 20:45 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Jeg har købt karburator-reparationskits hos Louis men nu lader det
> til at netop denne O-ring ikke er vedlagt samt at O-ringen ved
> cutoff-membranen er ALT for stor >
Det viser sig, at der slet ikke skal sidde en O-ring ved cut-off membranen
(kun en lille en - som dog følger med i reparations-kittet). Det er min
Haynes der er gal på den - heldigvis. Der var vist et billede med O-ringen
installeret - men flere exploded-views viser ingen O-ring. Så nu mangler jeg
"kun" o-ringen og skiven ved den ene justeringsskrue.
--
Tony
Fazer 1000 o>'o
| |
Richard (26-07-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-07-04 21:42 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Så nu mangler jeg
> "kun" o-ringen og skiven ved den ene justeringsskrue.
Den får du helte sikkert ude hos Agusta-Claus, hvis du kan vente til han
åbner over middag
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|